آیفون ۱۵ پرو در مقابل آیفون ۱۴ پرو/کدام یک بهتر است؟

آیفون ۱۵ پرو دارای تفاوت های قابل توجهی نسبت به نسل قبلی خود یعنی آیفون ۱۴ پرو است. اما هنوز دلایلی برای خرید آیفون ۱۵ وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در طول رویداد سخت افزاری سالانه امسال، اپل خط تولید آیفون ۱۵ را معرفی کرد که شامل آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس است. اگر به آیفون ۱۵ پرو چشم دوخته اید، احتمالاً ویژگی های «Pro» مانند عمر باتری بیشتر، کیفیت دوربین بهبود یافته و پردازنده توانمندتر ویژگی‌هایی هستند که در نظر دارید. تفاوت‌های عمده‌ای بین مدل سال گذشته آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۵ پرو جدید امسال وجود دارد و این تفاوت ها می تواند بر تصمیم شما تأثیر بگذارد.

آیفون ۱۵ پرو در مقابل آیفون ۱۴ پرو/کدام یک بهتر است؟

به‌عنوان مثال، آیفون ۱۵ پرو ۹ درصد سبک‌تر از آیفون ۱۴ پرو است و آیفون ۱۵ پرو با تراشه A۱۷ Pro، که به گفته اپل قدرتمندترین پردازنده است، معرفی شد. علاوه بر این، سری آیفون ۱۵ اولین خانواده آیفون ساخته شده از تیتانیوم است.

قیمت کدام به صرفه‌تر است؟

مدت کوتاهی پس از اینکه اپل خط تولید آیفون ۱۵ را معرفی کرد، قیمت آیفون ۱۴ با تخفیف شدید روبرو شد. اکنون که آیفون ۱۵ آمده است، می‌توان انتظار داشت که تمام مدل های قبلی آیفون چند صد دلار ارزان‌تر شوند. نزدیک ترین گزینه از خانواده آیفون‌ها به آیفون ۱۵ آیفون ۱۴ است، جدا از تراشه ارتقا یافته و چند ارتقاء آرایشی، اجزای داخلی آیفون ۱۴ بسیار شبیه به جانشین خود هستند.

دل کندن از کابل‌های لایتنیگ سخت است

جدیدترین آیفون‌ها دیگر پورت‌های لایتنینگ ندارند و به جای آن از یک درگاه USB-C استفاده می‌کنند. تغییر کابل‌ها به USB-C بیشتر برای کاربران آیفون در خارج از ایالات متحده مهم است، به خصوص اخیرا که قانونی که توسط پارلمان اروپا تصویب شده است که همه دستگاه های الکترونیکی را موظف می کند تا پایان سال ۲۰۲۴ با USB-C سازگار باشند.

با این حال، اکثر کاربران آیفون در ایالات متحده و در برخی از کشورهای دیگر هیچ فشاری برای خلاص شدن از شر سیم شارژ لایتنینگ خود ندارند. اگر اپل واچ، ایرپاد، ماوس جادویی، کیبورد جادویی، آیفون ۱۴ یا بالاتر، یا محصولات دیگر را دارید، احتمالاً تعداد زیادی سیم لایتنینگ در اطرافتان قرار دارد.

آیا شما از طرفداران آیفون‌های طلایی هستید؟

اپل اولین بار آیفون های طلایی رنگ را در سال ۲۰۱۳ با عرضه آیفون ۵s معرفی کرد. این تصمیم طراحی به شدت تحت تأثیر مصرف کنندگان آسیایی قرار گرفت که رنگ طلایی را با ثروت و تجمل مرتبط می‌دانند. مدت کوتاهی پس از آن، اپل تنها آیفون‌های طلایی را در مدل‌های «پلاس» و «پرو» عرضه کرد که به مصرف‌کنندگان این سیگنال را می‌داد که برای خرید آیفون طلایی، باید هزینه بیشتری برای آن بپردازند. اما همه اینها با آیفون ۱۵ پرو که اکنون در رنگ های تایتان خاکستری، آبی، نقره‌ای و مشکی فضایی و بدون رنگ طلایی در دسترس است، تغییر می‌کند. بنابراین اگر یک آیفون طلایی می‌خواهید همان بهتر که از آیفون ۱۴ استفاده کنید.

آیفون ۱۵ پرو در مقابل آیفون ۱۴ پرو/کدام یک بهتر است؟

با این حال، دکمه اکشن هر کاربری را وسوسه می‌کند

دکمه اکشن (Action Button) که برای اولین بار در اپل واچ اولترا معرفی شد، دکمه‌ای است که با فشار دادن یک عمل خاص انجام می‌دهد. در آیفون ۱۵ پرو، دکمه اکشن جایگزین سوئیچ قطع صدا می‌شود که میتواند قابلیت‌های دیگری نیز داشته باشد، با این حال همچنان می‌شود به عنوان دکمه قطع صدا از آن استفاده کرد.

شاید شما به شارژرهای جدید آیفون علاقه‌مند شده‌اید!

آیفون ۱۵ پرو در نسل اول آیفون‌ها قرار دارد که از شارژ USB-C استفاده می‌کند. پورت شارژ USB-C تقریباً در بین تمام محصولات فناوری مصرف کننده غیر اپل بسیار رایج است، بنابراین اگر یک تبلت غیر اپل، یک جفت هدفون یا ساعت هوشمند دارید، به احتمال زیاد مجموعه کوچکی از کابل های USB-C دارید.

علاوه بر این، کابل‌های USB-C آیفون ۱۵ با رنگ آیفونی که خریداری می‌کنید، هماهنگی رنگی دارند. بنابراین، نه تنها اکنون شارژ جهانی دارید، بلکه یک کابل همرنگ و جذاب نیز دارید.

عملکرد بهتر، ملاکی برای انتخاب آیفون ۱۵

به روش سنتی اپل، هر دستگاهی که با پسوند «Pro» یاد می‌شود، تضمین می‌کند که دارای ویژگی‌های درجه یک و حرفه‌ای است. آیفون ۱۵ پرو دارای تراشه ارتقا یافته A۱۷ Pro اپل در زیر کاپوت خود است که کارایی و عملکرد را افزایش می دهد. کاربران آیفون ۱۵ پرو باید چندوظیفه‌ای روان‌تر را تجربه کنند زیرا برنامه‌ها می‌توانند برای مدت طولانی‌تری در پس‌زمینه بدون خرابی یا تاخیر اجرا شوند.

آیفون ۱۵ پرو دارای دوربین اصلی ارتقا یافته با سنسور بزرگتر از آیفون ۱۴ پرو است. تعداد پیکسل‌های هر دو گوشی ۴۸ مگاپیکسل یکسان است، اما کاربران آیفون ۱۵ پرو می‌توانند فاصله کانونی دوربین را با انتخاب از بین گزینه‌های ۲۴، ۲۸ یا ۲۵ میلی‌متری تغییر دهند. فاصله کانونی دوربین تعیین می‌کند که دوربین شما چه مقدار از صحنه اطراف را نشان می‌دهد.

آیفون ۱۵ پرو همچنین ویژگی های عکاسی محاسباتی را بهبود بخشیده است، به ویژه در بخش های فوکوس و کنترل عمق. با آیفون ۱۵ پرو، کاربران دیگر نیازی به انتخاب «حالت پرتره» قبل از گرفتن عکس ندارند. تلفن می‌تواند به طور خودکار یک سوژه را تشخیص دهد و حالت دوربین را به پرتره تغییر دهد.

علاوه بر این، کاربران می توانند پس از گرفتن عکس، موضوع عکس را تغییر دهند. اگر دو سوژه در یک عکس وجود داشته باشد، کاربران آیفون ۱۵ پرو می‌توانند تصمیم بگیرند که کدام سوژه در پیش زمینه و کدام سوژه در پس زمینه باشد.

آیفون ۱۵ پرو در مقابل آیفون ۱۴ پرو/کدام یک بهتر است؟

آیا آیفون ۱۵ پرو در قاب های آیفون ۱۴ پرو جا می‌شود؟

چند تفاوت ظاهری بین آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۴ پرو وجود دارد که باعث می شود قاب های آیفون ۱۴ پرو با آیفون ۱۵ پرو ناسازگار باشد. اول اینکه آیفون ۱۵ باریکتر و کوتاهتر از مدل قبلی خود است. همچنین به جای لبه های صاف دارای لبه های منحنی است. بنابراین، اگر بخواهید آیفون ۱۵ پرو خود را در قاب های آیفون ۱۴ پرو بفشارید، با مشکلات جزئی تناسب مواجه خواهید شد و ممکن است به گوشی جدید خود آسیب برسانید.

همچنین در مورد محافظ صفحه نمایش ان می‌توان گفت، به همان دلیل که روی قاب های آیفون ۱۴ پرو قرار نمی‌گیرد، آیفون ۱۵ پرو کاملاً با محافظ های صفحه نمایش آیفون ۱۴ پرو سازگاری ندارد.

منبع: zdnet

227323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1814729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =