احمد توکلی در موافقت با استیضاح شمس الدین حسینی گفت : وزیر اقتصاد برای دروغی که در محضر مجلس ومردم گفت باید برکنارشود.

احمد توکلی نماینده تهران در موافقت با استیضاح در صحن علنی مجلس گفت: آقای لاریجانی به من گفتند روز گذشته آقای حجازی به من زنگ زدند و مقام معظم رهبری گفتند که من در استیضاح اظهار نظر نمی کنم و استیضاح حق مجلس است که آقای لاریجانی این گفته را تائید کرد.
توکلی افزود: وزیر اقتصاد بعد از سه ماه عذر خواهی کردند و گفتند که دوباره به من اعتماد کنید، ما نماینده مردم هستیم و به کسی اعتماد کردیم و حالا می خواهیم این اعتماد را پس بگیریم چرا باید منتظر قوه قضائیه بمانیم.
وی افزود: ایشان(شمس الدین حسینی) امروز پذیرفتند من مجرم نیستم ولی مسئول هستم، استیضاح هم برای سلب مسئولیت است، مگر اقای بهبهانی را استیضاح کردیم هواپیما سقوط کرده بود، کمیسیون اصل 90 یک قاضی با تجربه ریاستش را بر عهده دارد با دقتی که در ارزیابی کرده از وزیر به بعد همه را مقصر دانسته است.
وی با اشاره به سخنان محمود احمدی نژاد افزود: خانواده بهمن وکیلی در التهاب است، 5هزار میلیارد تومان این گروه پول جابجا کرده است که 3.6 هزار میلیارد تومان ان هنوز بازنگشته است، چند صد هزار خانواده را می توانستیم با این از التهاب خارج کنیم.
توکلی با اشاره به سخنان حسینی که گفت آیا شما می پذیرید که من از تابعیت دوگانه مطلع باشم گفت: در تمام حوزه های انتخابیه کسی را در آبدار خانه استخدام می کنید همه اطلاعاتش را چک می کنید، شما از خودتان نپرسیدید که این زیر دست من هر سه ماه یک بار به لندن می رود؟ در روزنامه ها در سال 88 نوشته شده است این فرد تابعیت دوگانه دارد، آن وقت شما شک نکردید.
نماینده تهران در ادامه سخنان خود گفت: شما فرمودید از اختلاس اتفاق افتاده اطلاع نداشتید، من الان به شما یاد آوری می کنم در کمیسیون اصل 90 چهار نامه را به عنوان سند ذکر کردم، آقای حنطه ای به عنوان بازرس ویژه رئیس جمهوردر نامه ای خطاب به آقای جهرمی نوشته اند این شرکت امیر منصور خسروی بدهی سنگین به سیستم بانکی دارد و مشمول ماده 141 قانون تجارت است یعنی ورشکسته است باز هم در نامه ای دیگر به تاریخ مرداد ماه سال 88 دوباره با جهرمی مکاتبه می کند، اگر این فرد به عنوان بازرس نامه ها را با وزیر خودش در میان نمی گذارد و به وظیفه خودش عمل نمی کند، بازهم ایراد از وزیر است.
آقای لاریجانی استدلال می کند که هیچ کدام از اینها درست نیست ، آقای حسینی در این محفل دو تا دروغ گفت: اول راجع به خاوری گفت مگر من در تهران بودم که وساطت کنم، شما به خود من فرمودید که آقای خاوری را در اهواز خواستند با او برخورد بد کردند، من از خارج تماس گرفتم وساطت کردم، در حالی امروز شما می گویید که من توصیه خاوری را نکردم، به من گفتی که با واسطه وساطتت اش را کردم.
احمد توکلی در ادامه گفت: آقای حسینی به شخص بنده در کمیسیون اصل نود گفت ، بعد از اینکه وزرا سرکار نرفتند اقای احمدی نژاد به من گفتند آنها را به کار بگیرید، آقای جهرمی که چون در چند دوره استاندار بودم و در هیات مدیره بانک صادرات بوده ام می خواهم به آنجا بروم که صلاحیت نداشتند که بنابر توصیه رئیس جمهور این مورد را درست کردم؛ احمد توکلی در ادامه صدای ضبط شده شمس الدین حسینی را در صحن علنی مجلس پخش کرد.
/2223131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
    1 0
    واقعا که رای اعتماد دوباره به وزیر؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
    1 0
    اومدیم فردا گفتن اصلا اختلاس نبوده و مشکل چیز دیگری بوده و تمام پول ها به بیت المال برگشت اون وقت دلیل شما برای استیضاح چه میشه حتما دلیل بی دلیلی
  • بدون نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
    1 0
    از نظر من این بترین مجلس تاریخ ایرانه بعضیها نمیدونم نماینده مردم هستن یا نمایند افراد
  • بدون نام CA ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
    1 0
    برادر حتم رهبری انقلاب برای دلیلی نظر به ابقای ایشان داشته مصلحت ایشان این بوده اقای لاریجانی هم مشاوره داده اند
  • بدون نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
    0 0
    وزیر باید مسئولیت بپذیرد و اوضاع نظارت بر امور بانکی را درست کند اگر نتوانست و ناتوان بود آنوقت باید عزل بشه. نه با یک اتفاق بهش فرصت اصلاح هم ندارد.
  • بدون نام IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
    2 0
    اینها نمایندگان ملت اندیادولت