اخبار قتلهای اخیر با سلاح گرم و گزارش پلیس تایید می کند قتلهای خونین با سلاح گرم افزایش یافته است

امید سلیمی بنی: پس از انتشار فیلم مشمئز کننده قتل سه دختر با کلاشنیکف توسط پدرشان، در کرمانشاه، پلیس اصفهان تایید کرد تیراندازیهای متوالی در یکی از خیابانهای این شهر، باعث قتل یک مرد شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: بر اثر وقوع حادثه تیر اندازی در خیابان شهیدان کاظمی مردی 42 ساله به علت اصابت گلوله به جمجه وی جان خود را از دست داد.
سرهنگ محمدعلی بختیاری درباره این تیراندازی به ایمنا گفت: "فرد ناشناسی اقدام به شلیک چندین گلوله کرده که در نهایت با اصابت یک گلوله به جمجمه قربانی، او را به قتل رساند."
پلیس تایید کرده هنوز اطلاعات کافی در ارتباط با هویت این قاتل در دست ندارد. این خبر درحالی منتشر می شود که امروز از کرمانشاه خبر رسید که پدر سنگدل که 3 دخترش را با سلاح گرم کشته بود، خود را به دلیل عذاب وجدان به پلیس معرفی کرد.
 

سلاح گرم در دستان مردمی خشن: افزایش 16 درصدی قتل گرم
خشونت شهروندان ایرانی، سال گذشته بیش از یک میلیون و 300هزار نفر را به دادگاه کشاند. برخوردهای خشونت آمیز ایرانیها، فقط در حد یقه گیری و ضرب و شتم، باعث ثبت 650 هزار پرونده در پزشکی قانونی شده. افزون بر این، خشونت هایی که در جاده ها وجود دارد و منجر به تصادفات سنگین و کشته شدن شهروندان می شود، آمار قتلها و سرقتهای مسلحانه را که به این میزان اضافه کنیم، به سادگی در می یابیم مردم ایران، چندان از اعمال راه حلهای خشونت بار برای مشکلات خود بدشان نمی آید.
گزارش سالانه پلیس نیز نشان می دهد قتل با سلاح گرم در ایران، در سال 89، نسبت به سال 88 افزایش چشمگیری داشته است. افزایش سالانه 16 درصد قتل با سلاح گرم نشان می دهد سلاح گرم در بین ایرانیان، شیوع بیشتر و کشتن دیگران با تفنگ و تپانچه، افزایش یافته است.
آمار پلیس می گوید در سال 88، شلیک های منجر به مرگ در کشور، تنها 517 مورد بوده است، ولی در سال 89، این میزان به 603 قتل با سلاح گرم رسیده است.
گزارش سالانه پلیس درباره قتلها نشان می دهد سهم قتل با سلام گرم در سال 89، نسبت به کلیه قتلهای کشور، بیش از 26 درصد بوده است.
 

فروش کلاشنیکف و هفت تیر در خیابانهای تهران
چندی پیش، گزارشی از تک فروشی سلاح گرم غیرمجاز در روزنامه های پایتخت منتشر شد. در این گزارش، قیمتهای سلاح گرم برای هفت تیر با خشاب اضافه، 150 هزار تومان و مسلسلهای سبکی مانند کلاشنیکف در ازای دریافت 800 هزار تا یک میلیون تومان، مبادله می شود.
این در حالی است که گزارش مزبور، قیمت سلاح گرم در استانهای غربی کشور، بسیار کمتر از استانهای مرکزی کشور و پایتخت اعلام شده بود.
قتلهای متعدد با سلاح گرم که توسط برخی از اهالی استانهای کشور به وقوع پیوسته نشان می دهد داشتن سلاح گرم در این استانها نه تنها ناهنجار تلقی نمی شود، بلکه امری شایع است.
از یاد نبریم سجاد، قاتل خندان دکتر سرابی در تهران، هنگامی که در محل اجرای حکم قصاص، برای آخرین بار در مقابل دوربین و میکروفن خبرنگاران قرار گرفت، گفت: "خانه ای که در آن تفنگ نباشد، خانه نیست."
این حرف و حدیثها در حالی به رسانه ها می رسد که مطابق قانون، نگهداری، خرید، فروش، حمل و استفاده از سلاح گرم، مجازات سنگین چندساله زندان را به همراه دارد، ولی همجواری استانهای غربی با عراق، خصوصا اقلیم کردستان، باعث شده قاچاق سلاح گرم، همچنان به سمت مرزهای ایران و استانهای مرکزی، ادامه یابد. سلاحهای موجود در اقلیم کردستان عراق راطیف سلاحهای کشورهای عضو ناتو و اشغالگران عراق می سازند و همچنین محصولات کشورهای بلوک شرق که در این میان مسلسل کلاشنیکف به دلیل مهمات رایج، استقبال بیشتری می شود، در آنجا شایع است. این سلاحهای گرم به درون مرزهای ایران به صورت غیرقانونی رخنه می کند و برای مردم ایران، ناامنی و مرگ را به همراه آورده است.
47/233
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =