مرتفع سازی مشکلات زیست محیطی خمیرمایه ناغان

معاون امور اقتصادی استاندار چهارمحال وبختیاری در بازدید از کارخانه خمیر مایه ناغان گفت: پس از سیزده ماه تعطیلی کارخانه خمیرمایه ناغان ، مشکلات زیست محیطی این واحد صنعتی مرتفع شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، محمدکاظم منزوی افزود: پس از ۲۳ سال رهاسازی پساب این کارخانه در طبیعت، با تدبیر اندیشیده شده، این روند متوقف شد و هم اکنون هیچ پسابی از این کارخانه خارج نمی شود.

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: این اقدام پس از سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد تومانی و ایجاد خط تولید وینانس میسر شده است.

فضل ا... رحمتی افزود: وینانس محصول بدست آمده از تعریض پساب کارخانه و دارای ۱۷ کاربری از جمله بعنوان خوراک دام و کود ارگانیک کشاورزی است.

وی تصریح کرد: مخازن پساب این کارخانه هم به طور کامل تخلیه و تبدیل به وینانس و به واحدهای فرآوری خوراک دام و طیور در استانهای خراسان رضوی، قزوین و فارس فروخته شده است.

وی گفت: همچنین آب حاصل از بازچرخانی تولید در مصارف صنعتی داخلی استفاده خواهد شد.

رحمتی گفت:با تایید اداره کل محیط‌زیست استان و پس از موافقت مقام قضایی این کارخانه رفع پلمپ و متناسب با ظرفیت خط وینانس ، تولید محصول خمیرمایه را آغاز خواهد کرد.

گفتنی است ،کارخانه خمیر مایه ناغان ظرفیت تولید سالانه بیش از چهارهزار تن محصول را دارد و زمینه اشتغال مستقیم ۱۵۰ نفر وهزار نفر راغیرمستقیم رافراهم کرده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1816449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =