صنعت چاپ و تاثیرات آن در چاپ تبلیغات

صنعت چاپ یکی از صنایع مهم در عصر مدرن است که تاثیرات بسیار گسترده‌ای در حوزه چاپ تبلیغات ایجاد کرده است. به طوری که امروزه با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، تبلیغات متنوع و جذاب‌تری می‌توان چاپ کرد مانند؛ بنرها، بروشورها، پوسترها و کاتالوگ‌ها که تنها چند نمونه از ابزارهای تبلیغاتی هستند که پیام برند را به مخاطبان انتقال می‌دهند.

برای درک اهمیت و تاثیرات صنعت چاپ در چاپ تبلیغات، ابتدا در مورد چاپ و اهداف آن بحث می‌کنیم. سپس در مورد دستگاه‌هایی صحبت می‌کنیم که در صنعت چاپ تبلیغات کاربرد دارند و در انتها به تاثیرات و اهمیت موضوع می‌پردازیم.

چاپ و اهداف آن چیست؟

چاپ، یک رسانه ارتباطی مهم هست که وظیفه انتقال اطلاعات، تبلیغات، آموزش، آگاه‌سازی و برندسازی کسب‌وکارها را بر عهده دارد. اهداف چاپ بر اساس نوع نیاز، مخاطب و محتوا می‌تواند تغییر کند. برخی از اهداف را در این مقاله به صورت خلاصه عنوان کرده‌ایم.

1. انتقال و حفظ اطلاعات و محتوا: از گذشته تا به امروز چاپ به عنوان وسیله‌ای برای حفظ محتوا و اطلاعات استفاده شده است. کتاب‌ها و مقالات آموزشی از محصولات چاپی هستند که علم و اطلاعات را به مخاطبان هدف انتقال می‌دهند.

2. تبلیغات و ارائه محصولات و خدمات: تبلیغاتی که برای اهداف افزایش فروش محصولات و خدمات انجام می‌گیرد، معمولا از طریق چاپ بروشورها، کاتالوگ‌ها، کارت‌های ویزیت، تبلیغات محیطی مانند بنر است.

3. برندسازی و بسته‌بندی محصولات: این دو مورد، از عامل‌های مهم موفقیت کسب‌وکارها به شمار می‌روند و به شما کمک می‌کنند تا محصولاتتان را ازکالاهای رقیب متمایز کرده و تجربه بهتر و هدفمندتری به مشتریانتان ارائه دهید. در ادامه، بر روی این بخش تمرکز ویژه‌ای خواهیم داشت.

4. کارآفرینی و ایجاد شغل: صنعت چاپ به دلیل تاثیر موثر در چاپ تبلیغات به یکی از بزرگترین صنایع جهان تبدیل شده است. گستردگی صنعت چاپ نیز باعث افزایش فرصت‌های شغلی و کارآفرینی شده است. به طور مثال ما در بازار چاپ ایران با ایجاد صدها رسته شغلی در کنارهم گرد آمده ایم تا با تهیه انواع دستگاه‌های چاپ تبلیغات، نیازهای مشتریان را رفع کنیم.

چه دستگاه‌هایی در حوزه چاپ تبلیغات کاربرد دارند؟

صنعت چاپ با ایجاد ارتباط مستقیم بین چاپ تبلیغات و فعالیت‌های بازاریابی به کسب‌وکارها در زمینه نحوه ارائه محصولات و خدمات‌شان به صورت موثر کمک شایانی کرده است. اگر شما هم می‌خواهید بدانید که انواع طرح‌های تبلیغاتی با هدف‌گذاری برندسازی چگونه چاپ و تکثیر می‌شوند، در ادامه همراه ما باشید.

صنعت چاپ و تاثیرات آن در چاپ تبلیغات

1. پرینترهای لیزری: اگر برای معرفی محصولات و خدمات‌تان می‌خواهید بروشور یا کاتالوگ و کارت ویزیت تهیه کنید، استفاده از چاپگر یا پرینترهای لیزری گزینه‌ی مناسبی هست. این پرینترها از الکتریسیته ساکن برای چاپ صفحات استفاده می‌کنند. این نوع چاپگرها دارای سرعت و کیفیت بالایی بوده و برای تیراژ پایین مناسب هستند.

2. پرینترهای جوهرافشان: این نوع از چاپگرها از جوهر برای چاپ تصاویر بر روی انواع پوستر، بنر و تابلوهای گرافیکی استفاده می‌کنند. به این صورت که جوهر را بر روی کاغذ اسپری می‌کند و طرح مورد نظر را از فرمت دیجیتالی آن بر روی کاغذ چاپ می‌کند.

این نوع دستگاه‌ها به صورت تک کاره، سه کاره و چهار کاره با انواع برندها و قیمت در بازار چاپ ایران موجود هستند که بر اساس نیازتان می‌توانید برای خرید پرینتر جوهرافشان اقدام کنید.

3. دستگاه چاپ فلکسوگرافی: اگر سطحی که می‌خواهید بر روی آن چاپ بزنید، ناهموار و از جنس کاغذ یا مقوا هست، پیشنهاد می‌کنیم در چاپ رنگی‌تان از فلکسوگرافی استفاده کنید. از این چاپگرها می‌توانید حتی بر روی سطوحی مانند فویل، آلومینیوم و فیلم پلیمری بهره‌مند شوید و در چاپ طرح بر روی لیبل‌های پشت چسب دار، کاغذ دیواری، بسته‌بندی بهداشتی، لیوان‌های کاغذی و کیسه‌های خرید به کار ببرید.

4. دستگاه چاپ افست: در چاپ افست از ترکیب رنگ CMYK استفاده می‌کنند که به صورت مجزا هر رنگ بر روی کاغذ چاپ می‌شود. به طور خلاصه فرایند چاپ بر اساس انتقال تصاویر یا متن به سطح کاغذ یا مقوا بر اساس تضاد ماهیت شیمیایی میان آب و چربی صورت می‌گیرد.

اگر تیراژ کار شما بالاست و می‌خواهید هزینه‌ پایین‌تری برای چاپ بپردازید و کیفیت کار نیز برایتان مهم است، می‌توانید به چاپ افست اعتماد کنید. این نوع چاپ برای چاپ کتاب، مجلات، بروشور و کاتالوگ مناسب است. برای خرید انواع دستگاه چاپ افست ورقی، رول، ملخی وغیره می‌توانید از بازار چاپ ایران اقدام کنید.

5. دستگاه چاپ سابلیمیشن: اگر می‎‌خواهید برند و پیام تبلیغاتی‌تان را بر روی انواع پارچه و لیوان چاپ کنید. پلاترهای سابلیمیشن مناسب این نوع چاپ هستند که در کارگاه چاپ روی لباس یا کارگاه چاپ روی پارچه استفاده می‌شوند.

انواع دستگاه چاپ سابلیمیشن به صورت زیر است؛

  • دستگاه چاپ سابلیمیشن روی لیوان
  • دستگاه چاپ سابلیمیشن روی تیشرت
  • دستگاه چاپ سابلیمیشن شش کاره
  • دستگاه چاپ سابلیمیشن هشت کاره

6. دستگاه چاپ بنر فلکس: این نوع دستگاه در واقع پرینتر در ابعاد بزرگ هست و برای چاپ بنرهایی که برای تبلیغات محیطی در سطح شهر نصب می‌کنند، استفاده می‌شوند. انواع بنرهایی را که می‌توان با دستگاه چاپ بنر فلکس تولید کرد، عبارتند از: بنرهای چسبنده و بنرهای بدون چسب.

تفاوت این دو نوع بنر فقط در این است که بنرهای چسبنده قسمت پشتی شان به چسب آغشته شده است. اما در نصب نوع دیگر از متریال‌های دیگری استفاده می‌شود.

صنعت چاپ چه تاثیری در چاپ تبلیغات دارد؟

بعد از آن که فهمیدیم اهداف صنعت چاپ چیست و طرح‌های تبلیغاتی را با چه دستگاه هایی می‌توان چاپ کرد. حال نوبت آن است که به سوال بالا پاسخ دهیم.

به طور کلی صنعت چاپ، امکانات متنوعی را در اختیار کسب‌وکارهای فعال در حوزه چاپ تبلیغات قرار داده است و می‌تواند به تاثیرگذاری و موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی کمک کند. در ادامه برخی از آن‌ها را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

صنعت چاپ و تاثیرات آن در چاپ تبلیغات

طراحی چاپ و دیجیتال در یک راستا قرار دارند

پیش بینی ها نشان می‌دهد که بازاریابی چاپی توسط فناوری دیجیتال از بین خواهد رفت. در حالی که هر کدام در دیگری تنیده شده‌اند، کمی با واقعیت فاصله دارد. ترکیب طراحی چاپ با دیجیتال باعث رشد برند شما می شود.

اگر از دیدگاه دیگری این موضوع را مورد بررسی قرار بدهیم؛ افراد با اشیایی که در اطرافشان هست یا می‌توانند آن را لمس کنند، ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند.

با چاپ تبلیغات برندسازی کنید

استفاده از انواع چاپ‌های تبلیغاتی مانند بنرها، بروشورها و کاتالوگ‌ها اجازه می‌دهد برندتان بیشتر و در حوزه‌های مختلفی دیده شود. به طورمثال، زمانی که افراد در حال رانندگی هستند می‌توانند تبلیغات محیطی برندتان را در سطح شهر ببینند.

در حقیقت، برندسازی با استفاده از چاپ تبلیغات نیاز به هماهنگی میان ابزارها و موارد مختلف تبلیغاتی دارد تا بتواند تجربه کاربری قوی بین مخاطبان ایجاد کند. برای انجام آن می‌توانید به نکات زیر توجه کنید.

  • باید تصاویر، متن‌ها و اطلاعات مرتبط با استراتژی برندسازی‌تان باشد.
  • از رنگ‌ها و فونت‌هایی استفاده کنید که با برندتان هماهنگ هست.
  • پیام‌های تبلیغاتی باید کوتاه، صریح و مختصر باشد.
  • تبلیغات‌تان را با چه ابزارهایی می‌خواهید ارائه دهید؟ بنرها، بروشورها و ...
  • مطمئن شوید که تبلیغات چاپی و دیجیتال‌تان در یک راستا و هماهنگ باشند.

برای مخاطبان حضوری نیز پلن بازاریابی بچینید

در دوره‌ای که بازاریابی دیجیتال بر بازاریابی چاپی غالب هست، مخاطبان حضوری را هدف قرار دادن و ارتباط با آن‌ها می‌تواند برای کسب‌وکارتان مفید باشد. در واقع برخی از افراد برای خرید محصول یا رفع نیازهای خود ترجیح می‌دهند از کسب‌وکارهایی خرید کنند که حضور فیزیکی دارند.

کد خبر 1816923

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =