سفیر ایران در ریاض به تحریف اظهارات ولیعهد عربستان درباره ایران در برخی رسانه‌های عربی و غربی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به مکه معظمه، سید محمد جواد رسولی در جمع خبرنگاران با انتقاد از تحریف اظهارات ولیعهد عربستان درباره ایران در برخی رسانه‌های عربی و غربی، گفت: امیر نیاف ولیعهد عربستان گفت که این کشور به تفاهم با ایران در خصوص حج نیاز ندارد، چراکه حجاج ایرانی به موسم حج احترام می‌گذارند و از آنها در سالهای گذشته چیزی مشاهده نشده است. وی گفت این جمله در (روزنامه حیات) آمده است.
 
وی گفت الشرق الوسط هم نوشت: امیرنایف بر عدم وجود هر گونه تفاهم قبلی بین کشور و ایران درخصوص حج تاکید کرد و افزود: تفاهی وجود ندارد، زیرا نیازی به آن نیست و ایرانیان همواره بر احترام خود به حج تاکید دارند.
سفیر ایران در ریاض ادامه داد: ولیعهد عربستان تاکید کرد، این کشور همیشه پس از پایان موسم حج مراتب تشکر و قدردانی مسئولان بعثه حج ایران را دریافت می‌کند.
 
وی به حذف خبر اولیه شبکه خبری الجزیره درباره اظهارات ولیعهد عربستان در مورد ایران اشاره کرد و گفت: این شبکه در ابتدا خبر تحریف شده‌ای از اظهارات امیرنایف را منتشر کرد که بلافاصله در رسانه‌های منطقه و غربی انعکاس یافت اما پس از گذشت مدتی از انتشار این اظهارات تحریف شده، آن را از روی شبکه خبری خود حذف کرد.
 
صبح امروز برخی پایگاههای خبری از جمله القدس العربی، المصری الیوم و النشره لبنان به نقل از خبرگزاری یونایتد پرس اینترنشنال آمریکا دست به تحریف اظهارات ولیعهد عربستان در باره ایران و مرتبط کردن آن با سناریوی ترور سفیر سعودی در واشنگتن کرده بودند.
 
این منابع در گزارش تحریف شده خود از اظهارات ولیعهد جدید سعودی به نقل از وی اعلام کردند: تفاهمی با ایران در مسئله تلاش برای ترور سفیر سعودی در واشنگتن وجود ندارد، چون نیازی به آن نداریم.
 
گفتنی است، سناریوی آمریکا درباره ترور سفیر عربستان با برگزاری اولین جلسه دادگاه متهم پرونده که همگی اتهامات خود را رد کرد از آب و تاب افتاد. مقامات عربستان نیز پیش از این اعلام کرده بودند که در انتظار نتایج دادگاه باقی می مانند.
 
این در حالی است که دولت آمریکا که درپی اعتراضات گسترده مردمی در بیش از هزار شهر، اکنون در بدترین وضعیت خود قرار دارد، در تلاش برای گمراه کردن جهانیان از این تحرکات مردمی به جوسازی علیه ایران روی آورد و در اظهار نظری عجیب مدعی دست داشتن تهران در تلاش برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن شد.
 
اریک هولدر وزیر دادگستری آمریکا سه شنبه 19 مهر در یک کنفرانس مطبوعاتی که شبکه‌های الجزیره و العربیه در اقدامی هماهنگ به پخش مستقیم ادعاهای بی اساس وی علیه ایران پرداختند، مدعی شد واشنگتن تدابیری را برای بازخواست ایران به سبب برنامه ریزی برای ترور سفیر عربستان اتخاذ خواهد کرد، نشان داد.
/2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام NL ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
    3 3
    مرگ بر الجزیره انگلیسی معاب.