وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان که در عربستان به سر می برد با دکتر عبدالعزیز خوجه وزیر فرهنگ اطلاع رسانی عربستان سعودی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرآنلاين به حج، در اين ديدار که در شهر جده برگزار شد دکتر حسيني با اشاره به اهميت و نقش فرهنگ در گسترش روابط گفت: زمينه هاي فراواني در حوزه هاي کاري دو وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامي و فرهنگ و اطلاع رساني از جمله همکاري هاي رسانه اي، تعاملات فرهنگي و حضور در نمايشگاههاي بين المللي قرآني و مطبوعات وجود دارد که مي تواند نقش مهمي در تعميق و گسترش روابط همه جانبه داشته باشد.
در اين ديدار دکتر خوجه وزير فرهنگ و اطلاع رساني عربستان نيز ضمن اشاره به مشترکات فرهنگي و تاريخي دو کشور بر ضرورت تعميق همکاري هاي فرهنگي و مطبوعاتي تاکيد و اظهار داشت: ايران کشور مهمي در همسايگي ما است و الحمدالله روابط خوبي بين دو کشور برقرار است که مي تواند با افزايش همکاري هاي فرهنگي مستحکم تر شود.
وي ضمن تقدير از نقش ايران در حفظ هنرهاي قرآني گفت: يکي از ويژگي هاي برجسته شما حفاظت از خطاطي قرآني است که اين هنر مهم توسط ايران گسترش و رشد يافته است.
وزراي فرهنگ دو کشور در پايان اين ديدار مجددا بر ضرورت همکاري هاي فرهنگي و مطبوعاتي خصوصا حضور فعال در نمايشگاههاي بين المللي قرآني و مطبوعات و برپايي هفته فرهنگ که در دو کشور برگزار مي گردد تاکيد کردند.
دکتر خوجه همچنين با اشاره به اينکه مدينه منوره در سال 2013 پايتخت فرهنگي کشورهاي اسلامي خواهد بود از ايران و همه کشورهاي اسلامي جهت مشارکت در برگزاري جشن هاي اين رخداد اسلامي دعوت به عمل آورد.
سال 2012 ميلادي شهر نجف اشرف پايتخت فرهنگي جهان اسلام خواهد بود.
/2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    2 0
    ایران و عربستان؟ روابط خوبی بین ماست؟ خبر مال کدوم دوره تاریخه؟ چون تا حالا روابط خوبی وجود نداشته!