بی‌نظمی تاریخی در برگزاری لیگ؛ تیم‌ها در هالیدی پاییزی!

برگزاری بازی‌های آسیایی باعث شده لیگ برتر ایران در یک وضعیت عجیب قرار بگیرد.

سپهر ستاری: لیگ برتر ایران این روزها در عجیب‌ترین وضعیت ممکن به سر می‌برد و تعطیلی‌های متوالی صدای مربیان و بازیکنان تیم‌های لیگ برتری را هم درآورده است. در حال حاضر تنها چهار هفته از لیگ برتر به طور کامل برگزار شده و تا همین امروز چهار دیدار از هفته پنجم و تمامی دیدارهای هفته ششم لغو شده و زمان مشخصی برای برگزاری آن هم وجود ندارد. دلیل تعطیلی‌های متوالی لیگ برتر بازی‌های آسیایی هانگژو عنوان شده ولی همین حالا تمام لیگ‌های داخلی کشورهای آسیایی در حال برگزاری است و مسابقات بدون توجه به برگزاری بازی‌های آسیایی جلو می‌رود.

استقلال یک ماه دور از مسابقه!

استقلال یکی از تیم‌هایی است که در این مدت هیچ بازی را برگزار نکرده و در تعطیلات طولانی‌مدت به سر می‌برد. آخرین بازی شاگردان جواد نکونام روز ۶ شهریور مقابل استقلال خوزستان برگزار شد و این تیم دقیقا یک ماه است که در هیچ دیدار رسمی به میدان نرفته. در صورت صعود تیم ملی امید به نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی ممکن است تعطیلات استقلالی‌ها از یک ماه و نیم هم بیشتر شود و در این شرایط کادر فنی این تیم کار سختی برای نگه داشتن بازیکنان در شرایط بازی دارند.

نکته جالب در خصوص استقلال این است که این تیم حد فاصل پایان فصل گذشته و شروع فصل جدید حدود ۷۰ روز تعطیلی داشت و الان تقریبا به اندازه نیمی از آن مسابقه نداده است. این موضوع فقط برای استقلال نیست و تیم‌های گل‌گهر سیرجان، فولاد، نفت آبادان و شمس‌آذر قزوین هم شرایطی مشابه با استقلال دارند و حدود یک ماه است که هیچ دیدار رسمی برگزار نکرده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد حضور حسین حسینی و ارسلان مطهری در تیم امید ضربه بزرگی به برنامه بازی‌های استقلال زده است.

با توجه به حضور بازیکنان استقلال و گل‌گهر در اردوی تیم امید ممکن است دیدارهای هفته هفتم آن‌ها نیز لغو شود و هنوز برگزاری مسابقه آن‌ها قطعی نیست.

بی‌نظمی تاریخی در برگزاری لیگ؛ تیم‌ها در هالیدی پاییزی!

وضعیت متفاوت نمایندگان آسیایی ایران با رقبا

سه تیم پرسپولیس، نساجی و سپاهان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند و با توجه به تعطیلات لیگ با شرایط متفاوتی به مصاف رقبا می‌روند. هر سه نماینده آسیایی ایران پس از برگزاری هفته اول لیگ قهرمانان دیگر دیدار رسمی برگزار نکرده‌اند و بدون انجام مسابقه باید در هفته دوم به میدان بروند. این درحالی است رقبای این سه تیم در همین مدت مسابقات خود در لیگ داخلی را برگزار کرده‌اند و کاملا در شرایط بازی هستند.

الاتحاد و الهلال، دو رقیب سپاهان و نساجی پس از هفته اول هر کدام در سه مسابقه به میدان رفته‌اند و الدحیل قطر، رقیب هفته دوم پرسپولیس هم با انجام دو بازی به استقبال نبرد با سرخپوشان خواهد رفت.

این موضوع صدای اعضای این سه باشگاه آسیایی را هم درآورده و آن‌ها به شدت از وضعیت برگزاری لیگ برتر شاکی هستند. پرسپولیس و نساجی روز سه‌شنبه برای حفظ آمادگی یک دیدار تدارکاتی باهم برگزار کردند ولی حضور در دیدارهای تدارکاتی نمی‌تواند به طور کامل خلاء تعطیلی لیگ را پر کند.

پرسپولیس علاوه بر بحث تعطیلی، با یک چالش دیگر هم مواجه هستند و آن هم غیبت سه ملی‌پوش این تیم به دلیل حضور در بازی‌های آسیایی است. یاسین سلمانی، محمد عمری و محمدمهدی احمدی سه بازیکن حاضر در اردوی امیدها هستند که پیش از دیدار با الدحیل به پرسپولیس اضافه خواهند شد ولی دوری آن‌ها از تمرینات اخیر باعث نارضایتی یحیی گل‌محمدی شده است.

نکته عجیب‌تر درباره پرسپولیس این است که بازی هفته هفتم این تیم مقابل گل‌گهر هم با توجه به ملی‌پوشان تیم سیرجانی در صورت رسیدن تیم امید به نیمه‌نهایی لغو خواهد شد و ممکن است دوری این تیم از لیگ برتر طولانی‌تر از این شود.

بی‌نظمی تاریخی در برگزاری لیگ؛ تیم‌ها در هالیدی پاییزی!

این تعطیلات تمام نمی‌شود!

سازمان لیگ این روزها به دلیل تعطیل کردن مسابقات برای بازی‌های تیم امید به شدت مورد انتقاد قرار دارد و خیلی‌ها بر این باور هستند که این مسابقات نباید تا این حد نظم لیگ برتر را به هم بزند. از طرفی بابت حضور نفراتی چون حسین حسینی و ارسلان مطهری در اردوی تیم امید هم انتقاداتی به فدراسیون فوتبال وارد است؛ چرا که اگر این دو بازیکن تمرینات استقلال را ترک نمی‌کردند دیگر نیازی به لغو دیدارهای این تیم نبود.

البته تنها مشکل این روزهای لیگ برتر بازی‌های آسیایی هانگژو نیست و پس از اتمام این مسابقات هم لیگ برتر با چند تعطیلی دیگر مواجه خواهد شد. تیم ملی ایران در فیفادی ۱۷ تا ۲۵ مهر قرار است در تورنمنت چهارجانبه اردن حضور پیدا کند و در این تاریخ‌ها هم لیگ برتر برگزار نخواهد شد. سپس از تاریخ ۱۰ آبان تیم ملی فیفادی بعدی را در پیش دارد و بازیکنان در این مدت هم در اختیار تیم ملی هستند. پس از آن هم بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود و لیگ برتر دوباره تعطیل خواهد بود. در ادامه هم با توجه به آغاز جام ملت‌های آسیا و احتمال بالای حضور ایران در مراحل پایانی، لیگ برتر از تاریخ ۲۰ دی تا ۲۱ بهمن یک تعطیلی دیگر را در پیش خواهد داشت. در کنار این هم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در حال برگزاری است و سازمان لیگ در بسیاری از هفته‌های نمی‌تواند مسابقات را فشرده برگزار کند تا تعطیلات این روزها جبران شود.

تقویم شلوغ مسابقات ملی و باشگاهی حالا یک نگرانی بزرگ را به وجود آورده و آن هم خطر تمام نشدن لیگ تا پایان خردادماه است. موضوعی که آغاز لیگ بیست و چهارم و اردوهای پیش‌فصل تیم‌ها را با یک تهدید جدی مواجه خواهد کرد.

از طرفی تعطیلی لیگ برتر علاوه بر مشکلاتی که برای تیم‌ها به وجود آورده، می‌تواند به وضعیت تیم ملی هم ضربه بزند. بخش مهمی از بازیکنان حاضر در ترکیب فعلی تیم ملی در لیگ برتر حضور دارند و با توجه به تعطیلی‌های متوالی آن‌ها هم از شرایط مسابقه دور خواهند شد. اتفاقی که ممکن است حتی روی عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های آسیا هم تاثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید:

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1818305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =