افزایش ظرفیت خدمت به زائران رضوی با افتتاح طرح های گردشگری

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گفت: با افتتاح طرح های گردشگری خراسان رضوی ظرفیت خدمت به زائران رضوی افزایش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، مهندس سید عزت الله ضرغامی در مراسم افتتاح طرح های گردشگری خراسان رضوی که هم‌زمان با سراسر کشور به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: امیدواریم این طرح‌ها خدمات با کیفیت و ارزان به زائران ارائه کنند.
هم‌چنین در این مراسم مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گزارشی از طرح های افتتاحی خراسان رضوی ارائه کرد و گفت: ۱۹ طرح گردشگری خراسان رضوی برای هفته گردشگری آماده افتتاح شده است.
سیدجواد موسوی در این مراسم که به صورت متمرکز و هم‌زمان با پروژه‌های گردشگری کشور برگزار شد، گفت: این پروژه‌ها شامل ۵ هتل، یک هتل آپارتمان، یک مرکز تفریحی سرگرمی، سه اقامتگاه بومگردی و ۹ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی است که در شهرستان‌های مشهد، تربت جام، تایباد و کاشمر قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: حجم سرمایهگذاری این پروژه‌ها ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است.

موسوی به اهمیت اشتغال‌زایی این پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای ۲۹۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

وی با بیان این‌که خراسان رضوی یکی از استان‌های موفق در جذب سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری است، تصریح کرد: تعداد پروانه‌های بهره برداری صادر شده از ابتدای سال تا امروز ۴۵ مورد و ارزش ریالی آن‌ها ۲۴هزار میلیارد ریال است، اشتغال ناشی از صدور مجوزهای گردشگری در این مدت نیز ۱۳۰۰ نفر بوده است

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1818427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =