نبرد پرسپولیس با قاتل استقلال و جادوگر برزیلی

پرسپولیس امشب محکوم به پیروزی مقابل الدحیل است.

سپهر ستاری: تیم‌های الدحیل قطر و پرسپولیس ایران امروز در یکی از مهم‌ترین دیدارهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم خواهند رفت. این دیدار از ساعت ۲۱:۳۰ امروز در خانه الدحیل و با قضاوت کیورا هیرویوکی از ژاپن برگزار خواهد. پرسپولیس در هفته نخست رقابت‌ها با نتیجه دو بر صفر مقابل النصر شکست خورد و به همین دلیل نیاز جدی به کسب سه امتیاز مسابقه امروز دارد. در طرف مقابل الدحیل هم با توجه به تساوی بدون گل هفته نخست جلوی استقلال تاجیکستان برای کسب پیروزی وارد میدان خواهد شد.

خاطره خوش پرسپولیسی‌ها از نبرد با الدحیل

دو تیم پرسپولیس و الدحیل در سال‌های اخیر بارها به مصاف هم رفته‌اند و تیم قطری دومین رقیب پرتکرار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا بوده است. این دو تیم تاکنون ۸ بار باهم دیدار داشته‌اند که سهم پرسپولیس سه برد و سهم الدحیل ۴ برد بوده و یک دیدار هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

بدون تردید یکی از بهترین خاطرات پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در تقابل با الدحیل رقم خورده است. در فصل ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان آسیا تیم پرسپولیس در شرایطی که در بازی رفت یک بر صفر شکست خورده بود، در بازی برگشت با نتیجه سه بر یک پیروز شد و به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسید. در آن بازی سیدجلال حسینی، سلطان البریک (گل به‌خودی) و گادوین منشا برای پرسپولیس و کریم بوضیاف برای الدحیل گلزنی کردند. پرسپولیس در آن فصل با هدایت برانکو ایوانکوویچ به فینال لیگ قهرمانان آسیا هم رسید ولی در نهایت با شکست مقابل کاشیما نایب قهرمان شد.

نبرد پرسپولیس با قاتل استقلال و جادوگر برزیلی

این دو تیم آخرین بار در فص ۲۰۲۰ با یکدیگر در مرحله گروهی بازی کردند که هر دو بازی رفت و برگشت با برتری الدحیل تمام شد. آن‌ها در بازی رفت با نتیجه ۲ بر صفر و در بازی برگشت هم یک بر صفر رقیب ایرانی خود را شکست دادند. جالب اینکه در آن فصل هم در نهایت پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان راه یافت و این بار با شکست مقابل اولسان دستش از جام کوتاه ماند.

پرسپولیس تا کنون در ۲۸ مسابقه رسمی، مقابل باشگاه‌های قطری به میدان رفته‌ و به ۱۴ پیروزی، ۵ تساوی و ۹ باخت دست پیدا کرده است. از این تعداد، ۱۵ بازی در قطر برگزار شده و در آن پرسپولیس ۶ برد و ۹ شکست داشته است. الدحیل هم که قبلا با نام لخویا در مسابقات حضور داشت، مجموعا ۲۴ بار به مصاف تیم‌های ایرانی رفته‌ و ۱۳ برد، ۵ تساوی و ۶ باخت داشته است.

سرگیجه یحیی برای انتخاب ترکیب پرسپولیس

پرسپولیس در شرایطی امروز به مصاف الدحیل می‌رود که یحیی گل‌محمدی برای انتخاب نفرات اصلی خود با چند چالش بزرگ مواجه است. تکلیف دروازه و خط دفاعی پرسپولیس مشخص است و بعید به نظر می‌رسد که یحیی بخواهد در این دو قسمت تغییری دهد اما در خط میانی و خط حمله سرمربی پرسپولیس باید تصمیم‌های مهمی اتخاذ کند. او با توجه به محرومیت میلاد سرلک باید یکی از هافبک‌های خود را به جای او در ترکیب قرار دهد که شانس سینا اسدبیگی برای بازی کنار مسعود ریگی بالا خواهد بود. یحیی اگر بخواهد با ترکیبی هجومی وارد شود هم می‌تواند از سروش رفیعی کنار ریگی استفاده کند.

با این حال مهم‌ترین تصمیمی که گل‌محمدی باید بگیرد در خصوص خط حمله پرسپولیس است. جایی که شهاب زاهدی در بازی با النصر عملکرد پرانتقادی داشت و نبیل باهویی هم بعید است هنوز شرایط حضور در ترکیب اصلی را داشته باشد. به همین خاطر شاید یحیی تصمیم بگیرد مثل دیدار با النصر تیمش را بدون مهاجم تخصصی به زمین بفرستد ولی این تصمیم هم چالش‌هایی دارد؛ وحید امیری و محمد عمری دو گزینه اصلی یحیی برای این تاکتیک در روزهای اخیر درگیر مصدومیت و بیماری بودند و شاید آمادگی صد درصدی برای بازی نداشته باشند که این موضوع شانس یاسین سلمانی برای حضور در ترکیب اصلی را افزایش می‌دهد. البته عمری و امیری هر دو در تمرینات دیروز پرسپولیس حاضر بودند. با این حال با توجه به شرایط نامشخص ترابی، امیری و عمری، امید عالیشاه هم برای حضور در ترکیب اصلی شانس دارد و حتی ممکن است یحیی دوباره به زاهدی هم اعتماد کند.

نبرد پرسپولیس با قاتل استقلال و جادوگر برزیلی

غایبان بازی امشب

تها غایب قطعی پرسپولیس در بازی امشب میلاد سرلک است که مقابل النصر اخراج شد. مهدی ترابی و وحید امیری، دو ستاره مصدوم پرسپولیس در حال حاضر شرایط بهتری دارند و به نظر می‌رسد هر دو امشب بتوانند برای تیم‌شان بازی کنند. البته شاید به دلیل نرسیدن به آمادگی صد درصد یحیی تصمیم بگیرد امیری را روی نیمکت بگذارد. محمد عمری هم پس از بازی قبلی‌اش برای تیم امید در بیمارستان بستری شد و دیروز در تمرین پرسپولیس حضور داشت.

در اردوی الدحیل هم فیلیپه کوتینیو با گذراندن مصدومیت می‌تواند بازی کند ولی ابراهیم دیالو شرایط مشخصی ندارد.

قاتل استقلال و ستاره لیورپول در ترکیب الدحیل

الدحیل قطر با ترکیبی پرستاره پا به مسابقه امشب می‌گذارد. فیلیپه کوتینیو؛ مایکل اولونگا، ایساک لیحاجی، ابراهیما بامبا، سهیب گنان، ابراهیما دیالو، کیم مون هوان و روبن سمدو ۸ بازیکن خارجی الدحیل هستند که از این جمع ۶ نفر امشب شانس بازی خواهند داشت.

بدون شک مهم‌ترین بازیکن ترکیب تیم قطری فیلیپه کوتینیو، ستاره سابق لیورپول و بارسلونا است که به تازگی از استون‌ویلا راهی فوتبال آسیا شده است. او در سال ۲۰۱۸ یکی از باارزش‌ترین بازیکنان جهان بود و با ۱۳۵ میلیون یورو از لیورپول به بارسلونا پیوست. انتقالی که فرجام خوشی نداشت و باعث سقوط تدریجی ستاره برزیلی شد. کوتینیو این هفته نخستین بازی خود برای الدحیل را انجام داد و روی یک ضربه آزاد موفق به گلزنی شد.

نبرد پرسپولیس با قاتل استقلال و جادوگر برزیلی

مایکل اولونگا، مهاجم کنیایی الدحیل هم یکی دیگر از ستارگان این است که سابقه فوق‌العاده‌ای مقابل تیم‌های ایرانی دارد. او تاکنون ۴ بازی مقابل استقلال و سپاهان انجام داده و ۸ بار موفق به گلزنی شده است. این مهاجم بلندقامت در بازی دوستانه ایران و کنیا هم دروازه تیم ملی را باز کرده و خطرناک‌ترین بازیکن الدحیل محسوب می‌شود.

دیگر بازیکن مطرح ترکیب الدحیل، روبن سمدو، مدافع پرتغالی این تیم است که سابقه بازی برای تیم ملی کشورش و باشگاه‌های اسپورتینگ، ویارئال و پورتو را هم دارد. همچنین معز علی، آقای گل جام ملت‌های آسیا هم دیگر بازیکن مهم ترکیب الدحیل است که قبلا هم دو بار مقابل پرسپولیس موفق به گلزنی شده است. هدایت الدحیل را هرنان کرسپو، ستاره اسبق تیم‌های میلان، اینتر و چلسی بر عهده دارد و او از ۲۰۲۲ در تیم قطری است. کرسپو ۴۸ ساله ۴۷ بار روی نیمکت الدحیل نشسته و میانگین بسیار خوب ۲.۳۰ امتیاز را دارد.

نبرد پرسپولیس با قاتل استقلال و جادوگر برزیلی

پرسپولیس در تعطیلات، الدحیل در نوسان!

پرسپولیس در شرایطی پا با این مسابقه می‌گذارد گه اخیرا با توجه به کسر چهار امتیاز از سپاهان صدرنشین لیگ برتر شده است. قرمزهای پایتخت از چهار بازی ابتدایی این فصل ۱۰ امتیاز کسب کرده‌اند و شرایط مطلوبی دارند. با این حال از آخرین بازی این تیم در لیگ بیش از یک ماه می‌گذرد و این موضوع صدای یحیی گل‌محمدی را هم درآورده است. پرسپولیس پس از بازی با النصر هیچ مسابقه رسمی برگزار نکرده ولی الدحیل در همین مدت دو بازی در لیگ ستارگان قطر انجام داده است. این تیم از ۵ بازی نخست خود در لیگ ۳ برد، یک تساوی و یک باخت داشته و با ۱۰ امتیاز چهارم است.

رامین تنها ستاره مشترک الدحیل و پرسپولیس

در تاریخ دو باشگاه پرسپولیس و الدحیل تنها یک بازیکن وجود مشترک وجود دارد که پیراهن هر دو تیم را پوشیده است. رامین رضاییان در دو مقطع عضو تیم پرسپولیس بوده و سابقه بازی برای الدحیل را هم در کارنامه دارد. رضاییان پس از جدایی از تیم قطری بار دیگر به پرسپولیس بازگشت ولی فصل قبل راهی سپاهان شد.

او برای پرسپولیس ۵۷ بازی کرده و آمار ۹ گل و ۱۱ پاس گل را داشته است. مدافع فعلی سپاهان همچنین طی ۱۳ بازی برای الدحیل ۳ گل زد و یک پاس گل ارسال کرد.

نبرد پرسپولیس با قاتل استقلال و جادوگر برزیلی

بیشتر بخوانید:

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1819712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =