فارس نوشت:

بر اساس مصووبه جدید دولت، خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی عضو شورای پول و اعتبار شد و رستم قاسمی وزیر نفت و مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان اعضای جدید مجمع عمومی بانک مرکزی تعیین شدند.

هیئت دولت بنا به پیشنهاد بانک مرکزی و به استناد مواد (88) و (89) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری 1389ـ تصویب نمود: وزیر جهاد کشاورزی به عنوان یکی از وزیران عضو شورای پول و اعتبار و وزیران نفت و صنعت، معدن و تجارت به عنوان وزیران عضو مجمع عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌شوند.
به گزارش فارس، پیش از این و قبل از ادغام وزارت تعاون و کار، وزرای کار و تعاون نیز به عنوان اعضای جدید شورای پول و اعتبار انتخاب شده بودند که با ادغام این دو وزارتخانه نیاز به معرفی وزیر جدیدی برای عضویت در شورای پول و اعتبار بود.
در ماده 89 قانون برنامه پنجم توسعه ترکیب جدید اعضای شورای پول و اعتبار شامل وزیر امور اقتصادی و دارایی یا معاون وی، رییس کل بانک مرکزی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری یا معاون وی، دو تن از وزراء به انتخاب هیأت وزیران، وزیر بازرگانی، دو نفر کارشناس و متخصص پولی و بانکی به پیشنهاد رییس کل بانک مرکزی و تأیید ریاست جمهوری، دادستان کل کشور یا معاون وی، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن، رییس اتاق تعاون، نمایندگان کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس (هر کدام یک نفر) به عنوان ناظر با انتخاب مجلس تعیین شدند.
پیش از این همچنین با حکم رییس جمهوری، کوروش پرویزیان و پیمان نوری به عضویت شورای پول و اعتبار در آمدند تا محمد جهرمی و ناصر شرافت جهرمی از این شورا خداحافظی کنند.
/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 182058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    0 0
    لطفا آقای بهمنی را برکنار کنید!
    • بدون نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
      0 0
      مثبت