پاکستانی‌ها به جای پراید این خودروی ژاپنی را سوار می‌شوند/ عکس

بدون شک پرتیراژترین و پرفروش‌ترین خودرو داخلی ایران، پراید است؛ یک خودروی غیر ملی که امتیاز تولید آن از آمریکا به کره و از کره به ایران رسید؛ سایپا طی سال‌های ۷۵ تا ۹۹ بیش از ۳ میلیون و ۶۱۵ هزار نسخه از این خودرو را تولید کرد و به فروش رساند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنابر گزارش وبسایت economy.pk خودروی سوزوکی آلتو، پرفروش‌ترین خودروی پاکستان است؛ سوزوکی آلتو یک خودروی kei است که از سال 1979 توسط سوزوکی تولید می شود.

خودرو kei یک رده ژاپنی جهت معرفی خودروهای سایز کوچک با قدرت موتور پایین و مصرف سوخت کم است؛ این اصطلاح معادل اصطلاح خودرو شهری در اروپا و خودرو کامپکت در آمریکای شمالی است. توجه به این قبیل خودروها بعد از جنگ جهانی دوم افزایش یافت.

این مدل که در حال حاضر در نسل نهم خود قرار دارد، اولین بار در سال 1979 معرفی شد و در بسیاری از کشورهای جهان ساخته شده‌است. آلتو به عنوان یک وسیله نقلیه تجاری مشتق از Fronte ابداع شد، اما با گذشت زمان پلاک Alto محبوبیت پیدا کرد و در سال 1988 به طور کامل جایگزین نام Fronte شد. نشان آلتو اغلب بر روی خودروهای مختلف در ژاپن و در بازارهای صادراتی استفاده شده‌است، جایی که خودروی شهری محسوب می‌شود.

پاکستانی‌ها به جای پراید این خودروی ژاپنی را سوار می‌شوند/ عکس

نسل هشتم سوزوکی آلتو از سال 2014 در بازار خودرو حضور دارد؛ اکنون نهمین نسل از این کِی کار (کلاس خودروهای بسیار کوچک ژاپن) با تغییراتی در طراحی ظاهری و به همراه فناوری هیبرید خفیف در پیشرانه، رونمایی شده است.

پاکستانی‌ها به جای پراید این خودروی ژاپنی را سوار می‌شوند/ عکس

تناسبات و فرم جعبه‌ای بدنه آلتو نسبت به قبل، بدون تغییر باقیمانده اما زوایای تیزگوشه به منحنی تغییر کرده که مثال بارز آن را می‌توان در فرم چراغ‌های جلو مشاهده کرد. نوار کرومی بالای لوگوی سوزوکی، ورودی هوا، اجزای مستطیلی سپر جلو، ضربه‌گیر روی درها، کاهش ارتفاع دستگیره درهای عقب نسبت به مدل قبلی و افزایش ابعاد شیشه‌های عقب، مهم‌ترین تغییرات نمای جلو و جانبی آلتو 2022 است.

پاکستانی‌ها به جای پراید این خودروی ژاپنی را سوار می‌شوند/ عکس

البته گستره تغییرات به نمای عقب هم ادامه پیدا کرده چراکه غیر از اعمال تغییر در سپر عقب، چراغ‌های عقب هم به محل بالاتر منتقل شده است. همچون نمای خارجی، فضای داخلی آلتو 2022 هم تغییرات نسبتا زیادی را تجربه کرده که دو قطعه بزرگ با روکش رنگی از بقیه واضح‌تر است.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1820951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 21
  • محمد رضا IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    36 0
    خدایی ماشین خیلی بهتر از پرایده
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    31 0
    خوش به حالشون
  • جعفر‌ IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    25 1
    توایران‌ده‌میلیون‌هستند‌بازنشستگی‌تا‌اخرعمر‌ندارند‌وهرکدام‌ده‌شغل‌دارند‌یعنی‌۳۰‌م‌شغل‌رده‌شغل‌۳۰۰‌م‌شغل‌عملا‌باسواد‌وبیسواد بیکارند‌چه‌دلیلی‌ دارد‌۸۰‌درصد‌طلاق‌۱۳‌م‌بالای‌۳۰‌سال‌عدم‌ازدواج نا‌امید‌۵۰‌درصد‌جوان‌وپیر‌مرد‌وزن‌باپراید‌اسنپ‌مسافر‌کشی
  • علی IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    25 1
    فکر کنم خیلی از پراید رده خارج ما بهتره!
  • DE ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    20 2
    بهترین کار را می‌کنند.
  • RO ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    31 2
    اگر اجازه ورود بدهند ماشینهای ایرانی هم خریدار دیگر ندارد
  • Frankshtaine IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    5 1
    آخه ....
  • بهنام IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    18 3
    پاکستانیها از کامیونهای ژاپنی هینو هم استفاده میکنن که با وجود قدیمی بودن به اندازه ۴ تا تریلی بار سیمان میزنن! انصافا خودروهای قدیمی ژاپنی صد شرف داره به مدرن چینی
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    1 2
    ما خیلی بدبختیم انقدر که حتی قدرت خرید پراید دست دوم کهنه را که ۱۰۰میلیون تومان باشد را هم نداریم چه برسد تویوتا سوار بشیم در سال ۲۰۲۳ ماشین پراید یا سمند یا پرشیا و غیره که دکان دارن خودروی داخلی تولید میکنید نیست در وان ترکیه بودم تمام ماشین ها بنز ، بی ام و،میتسوبیشی و ماشین های لوکس خارجی بود اما ما باید ماشین های عهد بوق را سوار بشیم تازه اگر بتونیم پراید دست دوم کهنه بخریم خدا به فریاد ما برسد