محققان به بیماران توصیه می‌کنند در انتخاب پزشک خود دقت کنند زیرا پزشکان تازه کار می‌توانند بسیار برای سلامت آن‌ها خطر آفرین باشند.

بسیاری از افراد در روز اول شروع به کار خود عصبی هستند ، با کار خود آشنایی کامل ندارند و ناخودآگاه دچار استرس می‌شوند.پس از گذشت چند روز این نگرانی کاهش پیدا کرده و فرد با محیط کار جدید خود آشنایی پیدا می‌کند ، اما این موضوع در مورد پزشکان اندکی متفاوت است.

در تحقیقی که توسط Imperial college لندن صورت گرفته است مشخص شد تعداد مرگ  و میر بیماران در اولین چهارشنبه ماه آگوست که به طور سنتی روز آغاز به کار پزشکانی است که به تازگی فارغ‌التحصیل شده اند نزدیک به 6 درصد افزایش پیدا می‌کند.

به این ترتیب محققان به بیماران توصیه می‌کنند در انتخاب پزشک خود دقت کنند زیرا پزشکان تازه کار می‌توانند بسیار برای سلامت آن‌ها خطر آفرین باشند.

برای بررسی این موضوع دانشمندان تحقیقاتی را روی 300 هزار بیمار که در بین سال‌های 2000 تا 2008 به بیمارستان‌های انگلستان مراجعه کردند به انجام رساندند.

این دانشمندان با بررسی میزان مرگ و میر این بیماران و با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلفی مانند سن ، جنسیت ، وضعیت اقتصادی و بیماری‌های آن‌ها متوجه شدند میزان مرگ و میر بیماران در روز آغاز به کار پزشکان تازه فارغ‌التحصیل شده  در بیمارستان نزدیک به 6 درصد بیش‌تر است.

دانشمندان سال‌هاست که در حال بررسی این موضوع هستند که آیا تغییر کادر پزشکی یک بیمارستان و آمدن پزشکان جدید بر سر کار می‌تواند برای سلامت بیماران خطری به همراه داشته باشد یا خیر.

دکتر پاول آیلین که این تحقیق را به انجام رسانده است در این باره گفت : به نظر می‌رسد پزشکان تازه کار به دلیل نداشتن تجربه کاری می‌توانند برای سلامت بیماران خطرناک باشند.به همین دلیل تعدادی از بیمارستان‌ها در روزهای اولیه آغاز به کار کادر پزشکی جدید خود تمایل چندانی برای پذیرش بیمارانی که دارای مشکلات حادی نیستند ندارند تا به این ترتیب حجم کاری خود را کاهش داده و بتوانند تمرکز بیش‌تری روی بیماران با وضعیت حادتر داشته باشند.

در واقع آن‌ها با این اقدام سعی می‌کنند تعداد اشتباهات پزشکی که توسط پزشکان تازه کار رخ می‌دهد را کاهش دهند تا به این ترتیب سلامت بیماران خود را حفظ کنند.

تایم ، 25 سپتامبر

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 18216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =