اظهارات جدید سرلشکر باقری درباره خدمت سربازی

تسنیم نوشت: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تحت پوشش قرار دادن ۱ میلیون و ۴۴۰ هزار نفر کارکنان وظیفه، گفت: طی فرایند آموزشی صورت گرفته تاکنون۷۶۰ هزار نفر در مهارتهای تخصصی و ۶۸۰ هزار نفر نیز در مهارت‌های عمومی موفق به گذراندن دوره شده‌اند.

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه، که صبح امروز با حضور مقامات لشکری و کشوری در ستادکل نیروهای مسلح برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته اظهار داشت: قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح طی فرآیندی که در سال‌های گذشته طی کرده است با هماهنگی و تعامل با دستگاه‌های دولتی اقدامات بزرگ و قابل تحسینی را قم زده است.

>>>> بیشتر بخوانید؛

بیانات مهم رهبر انقلاب درباره حمله حماس به اسرائیل

وزارت دفاع برای ساخت «طولانی‌ترین آزاد راه کشور» آستین بالا زد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تحت پوشش قرار دادن ۱ میلیون و ۴۴۰ هزار نفر کارکنان وظیفه، تصریح کرد: طی فرایند آموزشی صورت گرفته تاکنون۷۶۰ هزار نفر در مهارتهای تخصصی و ۶۸۰ هزار نفر نیز در مهارت‌های عمومی موفق به گذراندن دوره شده‌اند.

باقری افزود: اینکه قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در طول ۴ الی ۵ سال توانسته است بیش از یک میلیون نفر را در بازه زمانی خدمت مقدس سربازی آموزش دهد و زمینه ورود آنان به بازار کار را فراهم کند کاری مهم و در قابل توجه است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اهمیت ارائه تسهیلات جهت توسعه اشتغال جوانان، گفت: امیدواریم با کمک دولت و دستگاههای ذیربط روند حمایت از جوانان در این رابطه افزایش یابد و آمایش صحیح اشتغال به تناسب نیاز بازار و وضعیت اقلیمی در کشور صورت گیرد.

سرلشکر باقری ضمن مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه مهارت افزایی کادر وظیفه نیروهای مسلح، گفت: ان شاالله با برنامه ریزی‌های دقیق‌تر و توسعه همکاری‌های دولت و نیروهای مسلح بتوانیم گام‌های موثرتری را جهت توسعه اشتغال جوانان برداریم.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده بهینه از فرصت سربازی تصریح کرد: ما در مدت زمان مقدس سربازی چندین هدف را دنبال می‌کنیم، که مهمترین آن ایفای نقش در حوزه دفاع و امنیت کشور است.

باقری در این رابطه افزود: جوانان سرباز ضمن ایفای نقش در حوزه ذاتی نیروهای مسلح، نظم پذیری و جامعه پذیری را نیز تمرین می‌کنند و همچنین طی یک فرآیند آموزشی مهارت و شغل مورد نطر خود را فرا می‌گیرند که قطعا ارزش و اهمیتی برای آینده شان خواهد داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح با احساس مسئولیت در حوزه توسعه اشتغال جوانان وارد شده است و از ظرفیت‌های خود در این رابطه به طور فزاینده استفاده می‌کند.

سردار باقری با اشاره به ضرورت تربیت کادر مربی مجرب جهت آموزش جوانان، گفت: تعداد قابل توجهی از مربیان دوره‌های مهارت آموزی از کادر نیروهای مسلح هستند که آموزشهای تخصصی لازم را دیده‌اند و کارت مربیگری را دریافت کرده و صلاحیت لازم را در این رابطه دارند.

وی در ادامه همکاری، هماهنگی و هم افزایی را مهمترین دستاورد در حوزه پیشرفت و توسعه اشتغال و تربیت کادر ماهر و متخصص عنوان کرد و افزود: باید بر روی مسئله کیفی سازی و ارائه گواهینامه تخصصی مطابق با استانداردهای مورد نظر اهتمام داشت.

۲۱۹۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1822957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 46
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قدرت طهماسبی IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    14 8
    باید فرقی بین سربازی رفته ها با نرفته ها در جذب و استخدام ها باشد ، سربازی حرفه ای باید بررسی شود جهت تقویت توان نظامی کشور و اشتغال زایی پایدار و پایین آوردن آمار بیکاری
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    29 4
    آقازاده ها پروژه کسری میگیرن یا امریه، بقیه...
  • محمد IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    29 5
    تبعیض و پارتی بازی همه جا رو گرفته...طرف برای کادر ها وسیله میاره،بهترین مرخصی ها .بهترین رفت امد بهترین خدمت ....ای خدا. ...زده شدیم از نظام با دیدن این رفتارها
  • محمد جواد IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    13 1
    سلام ، این جریان معافیت سه فرزندی چی شد ، رفت بالا 😴😴😴😴😪😪😪
  • سلمان قبادی فر IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    18 3
    من‌الان سرباز هستم ولی هیچ خبری از مهارت آموزی نیست به یگان ها که میگی میگن خبری نیست
  • ناشناس IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    6 2
    لطفا برای یک سرباز دارای مدرک لیسانس حقوق ۱۲ ساعت خدمت پلیس راهور نگذارید ساعتش را کمتر کنید
  • جعفری IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    3 3
    درموردسربازان وظیفه ای که دردوران انقلاب درحین خدمت سربازی به شهادت رسیدندوتاکنون هیچ ارگان وسازمانی ازخانواده انها هیچ همراهی نشده وخانواده های ان عزیزان خصوصا پدرعزیز و مادر عزیز دیدار فرزند خودرا به قیامت سپردند و بازماندگان دیگر روزبروزیادعزیزان خودرا بخاطر اورده وچشم بدردارند تاشاید ازعزیزشان خبری بدست اید امن ازچشم انتظاری....
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    39 2
    بچه های مسئولان و اقازاده ها چرا سربازی و جنگ نمیرن؟؟مردم بچه هاشون رو از سر راه پیدا کردن مگه ...
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    25 3
    به فکر جوانان باشید تا دو سال عمرشان رو بی خود در سربازی نباشند. هر دستگاهی نیرو کم داره و نیرو می‌خواد بره استخدام کنه، چرا سرباز بگیرند.
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    28 2
    آقازاده ها را هم سربازی ببرید تبعیض نداشته باشید این بی خاصیت ها را به سربازی ببرید. بفرستید مرز بفرستید سربازی چرا فقط از بین مردم فرو دست جامعه سرباز میگیرید
  • س علی IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    6 5
    باسلام ودرود به برادران مسولین نظامی که دربازرسی و حفاظت امنیتی حرفه‌ای هستند و باید دور مرزهای ایران از حرفهای انان کسب فیض برد و سربازان گم نام برگردند و تجدیدقوا کنند ...
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    2 18
    تیپ های نیرو مخصوص لشکر ۲۳ تکاور جمهوری اسلامی ایران رژیم صهیو نیستی را به روز سیاه خواهند نشاند و فرمانده تیپ ویژه گولا نی را در خواب با شلوارک دستگیر خواهد کرد و تحویل حماس و جهاد اسلامی خواهد داد
  • پدر یک جوان FR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    7 3
    باسلام خدمت جناب سردار باقری عزیز باتوجه به اینکه جوانان دارند علی رغم میل باطنی خود وبرحسب وظیفه ملی و...در امر سربازی حضورمی یابند ولی صد تاسف سازمان تامین اجتماعی حق اولاد اینها را از فیش حقوقی پدر بازنشته که مبلغ 400 هزار تومان باوقاحت قطع می کنند مگر این جوان برای تفریح و سیاحت و.....به سربازی می رود بلکه برای دفاع از کشور ومردم ومنافع تامین اجتماعی و....لذا جناب سردار عزیز باقری لطف وعنایت حداقل دردوران سربازی دوسال این حق اولاد مبلغ ناچیز 400 تومان راقطع نکنند این عمل باعث دلزدگی و....می گردد
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    26 1
    فقط من ماندم که اگر سربازی خدمت مقدس است چرا به عنوان سهمیه وامتیاز بزرگ یک عده را از این خدمت مقدس محروم می کنند
  • علیرضا IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    12 1
    ای کاش سردار یه کاری می‌کردی که این سايه جنگ از سر مردم برداشته میشد اخه دیگه مردم بخاطر فشار های اقتصادی خونشون داخل شیشه جم شده ودیگر طاقت شون به پایان رسیده ودیگر هیچ بهانه ای براشون قابل قبول نيست!!
  • جلال IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    2 18
    سلام ودرودبرشماسردارمااگرسربازامونومثل فرزندانمون تربیت کنیم نیمی ازجامعه کامل میشودودرمسیرهدفمندقرارمیگیردانشاالله باارزوی ایرانی سربلند