رویا دیدن ربات انسان‌نما / چیزی شبیه فیلم‌های تخیلی

فارس نوشت: محققان موفق شدند قابلیت رویاپردازی برای یادگیری بهتر دنیای حقیقی را به یک ربات انسان‌نما اضافه کنند.

شرکت Engineered Arts در کانال یوتیوب خود ویدئویی از ربات آمیکا که در سال ۲۰۲۱ ساخته شده است، منتشر کرد. در این ویدئو ربات انسان‌نما آمیکا اظهار کرد می‌تواند شبیه‌سازی رویاها را انجام دهد. این کار با استفاده از ترکیب موقعیت‌های مختلف صورت می‌گیرد و به این روش ربات قادر است درباره دنیای انسان‌ها اطلاعات کسب کند.

در ویدئو مذکور، از آمیکا پرسیده می‌شود که آیا می‌تواند رویا ببیند یا توانایی این کار را ندارد. پاسخ آمیکا این بود که او نمی‌تواند مانند انسان‌ها واقعیت رویا ببیند، اما می‌تواند این تجربه را شبیه‌سازی کند. او ادعا کرد که شبیه‌سازی اینگونه تجربیات از طریق اجرای موقعیت‌های مختلف در ذهنش به او کمک می‌کند تا درباره دنیا اطلاعات کسب کند.

بیشتر بخوانید:

نتایج و پاسخ‌های آمیکا از الگوریتم GPT-3 از OpenAI به دست می‌آید. این الگوریتم یک مدل زبانی پیشرفته است که قادر به تولید متون منطقی و معقول است. آمیکا نه تنها می‌تواند سوالات را پاسخ دهد، بلکه می‌تواند نقاشی کشیده، حرکات انجام دهد و به چندین زبان صحبت کند. این ربات همچنین از عبارات چهره‌ای مشابه انسان برخوردار است که به آن امکان می‌دهد احساسات را نمایان کند.

علاوه بر آمیکا، ربات‌های انسان‌نما دیگری نیز توسط شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان مختلف ساخته شده‌اند. به عنوان مثال، کمپانی Agility Robotics قرار است ربات Digit را تولید کند که برای کار در محیط‌های انبار طراحی شده است. این ربات قادر است راه برود، خم شود و وظایف انسان‌ها را انجام دهد.

این پیشرفت‌ها در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی نشان می‌دهند که در آینده ممکن است از این ربات‌ها در زمینه‌های مختلفی نظیر کاوش‌های فضایی یا صنعت مورد استفاده قرار گیرند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1824961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =