مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی منصوب شد

طی حکمی از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی سید حامد حسینی به عنوان مدیر کل جدید امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی منصوب شد.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، آیین معارفه مدیر کل جدید این اداره کل با حضور رضا خواجه نائینی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد، ابوالفضل چمندی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.

در این مراسم معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر موضوع مولدسازی گفت: برگزاری جلسات ماهانه سران قوا در خصوص،مولد سازی نشان از اهمیت این موضوع دارد و تاکید وزیر امور اقتصادی و دارایی به مدیران استانی در اولویت قرار دادن این موضوع می‌باشد.

رضا خواجه نایینی تسهیلات تبصره ۱۸ ، درگاه ملی مجوزها، سرمایه‌گذاری خارجی و نظارت مالی را از دیگر حوزه‌های مهم فعالیت‌های ادارات کل امور اقتصادی و دارایی در استان‌ها دانست.

وی یکی از سیاست‌های مهم وزارت اقتصاد را استفاده از بدنه کارشناسی در انتصابات عنوان کرد و بیان داشت: با توجه اینکه حوزه فعالیت این وزارتخانه تخصصی می‌باشد، سیاست وزیر محترم امور اقتصادی ودارایی استفاده از بدنه کارشناسی و فنی خود وزارت در انتصاب مدیران می‌باشد .

خواجه نایینی در حوزه معاونت توسعه خواستار توجه به درخواست‌های همکاران شد و گفت درب اتاق مدیران برای کارکنان باز باشد تا تعامل دو طرفه بین آنها ایجاد شود. وی رسید گی به مشکلات کارکنان و تکریم بازنشستگان را نیز از اولویت‌های این معاونت دانست .

وی مدیر کل جدید اقتصاد ودارایی استان خراسان رضوی را فردی صاحب تجربه در حوزهای نظارت مالی، اقتصادی و سرمایه گذاری دانست و گفت: تحصیلات آقای حسینی در حوزه مالی و اقتصادی می باشد که مدیران کمی از این حیث دارای چنین ویژگی و امتیازی می باشند.

در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به گستردگی وظایف اقتصاد و دارایی گفت: در سال‌های گذشته، اقتصاد و دارایی به عنوان فعالیت‌های ذیحسابان که به نوعی نرم‌افزاری می‌باشد شناخته می‌شد. ولی در سال‌های اخیر با برنامه‌هایی که استاندار محترم در مسیر رشد اقتصادی استان مشخص نمود، این اداره کل به پیشانی و جلودار در فعالیت های اقتصادی استان از جمله در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، مولدسازی، تامین منابع و ... تبدیل شده است.

ابوالفضل چمندی با اشاره به رشد سه و نیم برابری سرمایه‌گذاری خارجی استان گفت: حمایت از فعالیت‌های بانکی مبتنی بر حمایت از بخش تولید، ایجاد هماهنگی در دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در استان، ارائه و ارسال طرح‌ها و پیشنهادهای کارشناسی شده تاثیرگذار در حوزه‌های اقتصادی به مرکز، ارتباط خوب و موثر با بخش خصوصی از جمله رویکردهای این اداره کل می باشد.

وی افزود: رشد اقتصادی استان نسبت به کشور حدود ۲ واحد درصد بیشتر است که فعالیت‌های عنوان شده در این رشد اقتصادی تاثیر بسزایی داشته است.

چمندی بیان داشت: مدیر کل جدید اداره کل امور اقتصادی و دارایی نیز از نیروهای صاحب تجربه می‌باشد که درک تخصصی و خوبی از مسائل استان دارد و می‌تواند در پیشرفت استان نقش آفرین باشد.

در ادامه مدیر کل جدید امور اقتصادی و دارایی اهداف این اداره کل را در دو حوزه راهبری موضوعات مرتبط با درآمد و هزینه‌ای و اجرای سیاست‌های اقتصادی استان دانست و گفت تعامل بیشتر با بخش خصوصی، مولدسازی، تسهیلات تبصره ۱۸ و سیاست‌های اقتصادی استان که در قالب قرارگاه تامین مالی سایر کمیته‌ها اقتصادی به این اداره کل محول می‌شود از جمله فعالیتهای مهم این اداره کل محسوب می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1829985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =