افزایش ۷۸۶ درصدی سرمایه گذاری های صنعتی استان چهارمحال وبختیاری

مدیر کل صنعت ، وتجارت استان گفت :درچهارمحال و بختیاری دو هزار طرح صنعتی در دست اقدام وجود داشته،که با تکمیل و بهره برداری ۹۰ طرح تولیدی، رونق خوبی در حوزه تولید و پروانه های صنعتی به وجود آمده ۷۸۶ درصد رشد حجم سرمایه گذاری انجام شده است .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ، فضل ا... رحمتی افزود: ۱۱۶ مورد دیگر هم به مجموع طرح های در دست ساخت استان اضافه شده است واز این مجموع هم اکنون ۵۴۳ طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت اجرایی دارند.

وی به افزایش ۷۸۶ درصدی سرمایه گذاری های صنعتی استان درنیمه نخست امسال اشاره کرد وگفت: تعداد واحد های صنعتی استان هم امسال ۲۰ درصدودر زمینه اشتغال پروانه های بهره برداری هم ۲۴۲ درصد رشد داشته ایم.

مدیرکل صنعت،معدن وتجارت استان با بیان اینکه رشد سرمایه گذاری پروانه های بهره برداری چهارمحال و بختیاری درنیمه نخست امسال شش برابرکشوراست ، تصریح کرد:سرمایه گذاری پروانه های بهره برداری کشور در این مدت زمانی ۱۳۱ درصد رشد داشته است

رحمتی افزود: البته چهارمحال و بختیاری در زمینه تعداد طرح های صنعتی از نظر تعدادو اشتغال در نیمه نخست امسال روند نزولی داشته است اما با وجودکاهش تعداد از نظر سرمایه گذاری طرح های صنعتی جدید هم ۵۵ درصد رشدداشته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تعهد ایجاد دو هزار و ۱۰۰ اشتغال جدید در سامانه رصد اشاره کرد و گفت: در حوزه معادن هم ؛ دو محدوده جدید کشف شده است.

رحمتی همچنین با اشاره به اجرای موفقیت آمیز مصوبات قبلی گفت: نمایشگاه خدمات کسب و کار اولین تجربه استانی با همت اعضای هم خانواده در ۲۷ غرفه تخصصی برگزار شدکه درکنارکارگاه های آموزشی و انتقال تجربهبا استقبال گسترده مردمی مواجه بود.

فضل ا... رحمتی همچنین به آسیب شناسی دانشگاه جوار صنعتی واحدهای بروجن اشاره کرد وگفت: کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی، صنایع،معادن وکشاورزی علل عدم استقبال دانشجویان از این مراکز رابررسی وآسیب شناسی کنند تا در صورت امکان مرتفع واین مراکز دوباره فعال شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1832080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =