خطیب نماز عید قربان خطاب به دبیرکل آژانس بین​الملیل انرژی اتمی گفت: اگر قرار باشد به عنوان یک ابزار بی‌اراده آمریکا عمل کنید و علیه ایران دروغی را به عنوان سند منتشر کنید، مطمئن باشید این باقی‌مانده آبروی آژانس را خواهید برد.

به گزارش خبرآنلاين، سيداحمد خاتمي در خطبه‌هاي نماز عيد قربان با بيان اينکه در قرآن کريم در خصوص زندگي حضرت ابراهيم آمده است «همه توطئه‌ها نقش بر آب شد و خدا توطئه‌هاي دشمنان حضرت ابراهيم(ع) را خنثي كرد»، افزود: اين سنت خداوند است و بايد دانست كه تنها اختصاص به حضرت ابراهيم(ع) و غير ايشان ندارد و اين سنت الهي را هر ملتي كه داشته باشد خداوند نيز همين كار را نسبت به آنها خواهد كرد.
وي افزود: ما در اين 32 سال كه از پيروزي انقلاب گذشته است انواع توطئه‌هاي دنياي استكبار به خصوص آمريكا و رژيم صهيونيستي را عليه ملت‌مان ديده‌ايم كه از آن جمله مي‌توان به توطئه‌هاي داخلي همچون نفوذ نفوذي‌ها تا مرز رياست جمهوري، جنگ قوميت‌ها، ترورها ، جنگ تحميلي هشت ساله، كودتاها، جنگ نرم، فتنه سال 88 اشاره كرد. همچنين در بعد خارجي مي‌توان به توطئه‌هاي دنياي استكبار عليه ملت‌مان مانند « دخالت در افغانستان براي ايجاد پايگاهي در نزديكي ايران اسلامي»، « دخالت در عراق به خاطر كنترل ايران» و « تلاش براي ايجاد خاورميانه جديد براي مهار كردن موج انقلاب بزرگ اسلامي» اشاره كرد كه همه آنها به فضل خدا خنثي شد.
گزيده سخنان وي از اين قرار است:
·         سال گذشته تحقيقا سياه‌ترين سال نه براي رييس‌جمهور تازه‌كار آمريكا بلكه در تاريخ اين كشور بوده است زيرا در يك سال گذشته يكي يكي نوكرهاي چشم بسته ساقط شدند كه از آن جمله مي‌توان به بن‌علي ،نامبارك و قذافي اشاره كرد و ديگراني هم كه هستند لحظه به لحظه خطر را جلوي چشم‌شان مي‌بينند.
·         در چنين شرايطي براي ما خيلي طبيعي است كه آمريكا به دست و پا بيفتد و عليه ايران فضاسازي كند و پرونده‌سازي دروغين عليه ايران داشته باشد و تهمت بزند و نيز از سازمان‌هاي بين المللي استفاده ابزاري كند و آژانس را به خدمت بگيرد.
·         به صراحت به آمريكا مي‌گويم كه دوره ابرقدرتي تمام شد آمريكا هم اكنون به عنوان يك طبل توخالي در دنيا مطرح شده است و نه شما آمريكاي گذشته هستيد و نه ايران اسلامي، ايران گذشته زمان شاه و شاهان گذشته است. امروز به فضل خدا ايران، ايراني است كه در سايه دين كشوري مقتدر و نيرومند است كه در برابر هر توطئه‌اي آنچنان مقابله به مثل خواهد كرد كه مايه عبرت براي ديگران بشود.
·         اگر ملتي بخواهد در جايگاهي كه براي ديگران الگو و الهام‌بخش باشد، قرار گيرد بايد از امتحانات سخت خداوند سربلند بيرون بيايد.
·         امامت امت‌ ما مفت به دست نيامده است. اين مقام حاصل تقديم 200 هزار شهيد در اين راه است و بايد دانست اين سختي‌ها از امت ما، امتي نمونه ساخته است و اين راه جواب داده و راه آينده ما را نيز همين راه رقم مي‌زند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 183380

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =