آمار ناامیدکننده برندی که قرار است عربستان را خودروساز کند/ فروش هر خودرو با ۲۱ میلیارد زیان!

لوسید در سه‌ماههٔ سوم سال جاری ۱,۴۵۶ دستگاه خودرو فروخته و ضرری ۶۳۱ میلیون دلاری را ثبت کرده که معادل ۴۳۳ هزار دلار (حدود ۲۰ میلیارد تومان) ضرر روی هر خودرو خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین، گزارش مالی این شرکت سازنده‌ی خودروی الکتریکی، درآمد لوسید از ۱۹۵٫۵ میلیون دلار در فصل سوم ۲۰۲۲ به ۱۳۷٫۸ میلیون دلار در فصل سوم ۲۰۲۳ رسیده است. ازطرفی ضرر خالص این شرکت با افزایش ۱۰۰ میلیون دلاری به ۶۳۰٫۹ میلیون دلار رسید؛ این‌ آمارها درحالی است که در بازه‌ی زمانی مورد بحث ۱٬۴۵۶ خودرو به مشتریان تحویل داده شد.

فروش هر خودرو، حدود ۴۳۳ هزار دلار خرج روی دست لوسید گذاشته است؛ این مقدار در سه ماهه‌ی دوم سال جاری، ۵۴۴ هزار دلار بود.

با وجود کمتر شدن ضرر به‌ازای هر خودرو، از دست دادن این میزان سرمایه چندان جالب نیست؛ مخصوصاً وقتی گران‌ترین محصول فروخته شده توسط لوسید حدود ۲۵۰ هزار دلار قیمت دارد. در «شرکت خودروسازی که بن‌سلمان انتخاب کرد، دردسرساز شد!» بیشتر درباره این آمار باورنکردنی بخوانید.

بیشتر بخوانید:

لوسید هم‌چنین اخیراً مدل پرچم‌دار ایر Sapphire و مدل ایر Pure RWD از سدان خود را عرضه کرد و کارخانه‌ای نیز در عربستان سعودی به راه انداخت. «لوسید» Lucid مونتاژ خودروی «Lucid Airs» را در کارخانه تولید پیشرفته جدید خود، AMP-۲، اولین مرکز تولید بین المللی خود، که به صورت استراتژیک در شهر اقتصادی ملک عبدالله (KAEC)، جده، عربستان سعودی واقع شده است، آغاز می‌کند.

به گفته وب‌سایت این خودروساز، در فاز اول، تاسیسات کارخانه ظرفیت مونتاژ ۵۰۰۰ خودروی لوسید در سال را دارد و در آینده، تاسیسات تولیدی کامل در KAEC با احتساب تاسیسات مونتاژ، ظرفیت تولید ۱۵۵۰۰۰ خودروی برقی در سال را خواهد داشت.

خودروی برقی ساخت عربستان صعودی آماده صادرات می‌شود!/ عکس

شرکت «Lucid Group» که استانداردهای جدیدی را برای تجربه الکتریکی لوکس با خودروی Lucid Air، به ارمغان می‌آورد، در شهر اقتصادی ملک عبدالله (KAEC)، عربستان سعودی و در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۳ رسما افتتاح شد. این مجموعه اولین کارخانه تولید خودرو در عربستان سعودی است و به عنوان دومین کارخانه تولید پیشرفته لوسید (AMP-۲) و اولین کارخانه بین المللی، خودروهای برقی پیشگامانه لوسید را برای عربستان سعودی تولید و به بازارهای دیگر صادر خواهد کرد.

خودروی برقی ساخت عربستان صعودی آماده صادرات می‌شود!/ عکس

در گزارش «خودروی برقی ساخت عربستان سعودی آماده صادرات می‌شود!» بیشتر درباره سرمایه‌گذاری لوسید در عربستان بخوانید.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1835067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =