جمعیت سالمندان کشور رکورد می‌زند/ چه تعداد تجرد قطعی در کشور داریم؟

همشهری آنلاین نوشت: جمعیت‌شناسان می‌گویند طی ۳۰ سال آینده در جمعیت سالمندان کشور رکورد خواهیم زد. به طوری که آمار سالمندان که درحال‌حاضر ۹.۵ درصد است، تا آن زمان با احتساب دهه‌پنجاهی‌ها و دهه‌شصتی‌ها به بالای ۳۰ درصد خواهد رسید.

بیش از ۶۰۰ هزار سالمندِ زن و مرد در کشور داریم که به سه دلیلِ طلاق، فوت همسر یا هرگز ازدواج نکردن، تنها یا مجرد زندگی می‌کنند. از این تعداد تقریبا ۸۰ هزار نفر سالمند هرگز ازدواج نکرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود این آمار در یک دهه آینده بیش از ۱۰ برابر شود! آماری که می‌طلبد مسئولان کشور از حالا به فکر باشند و برنامه‌های مدون و مشخصی برای جمعیت سالمندی کشور داشته باشند.

جمعیت‌شناسان می‌گویند در ۳ دهه آینده در جمعیت سالمندان کشور رکورد خواهیم زد. به طوری که آمار سالمندان که درحال‌حاضر ۹.۵ درصد است، تا آن زمان با احتساب دهه‌پنجاهی‌ها و دهه‌شصتی‌ها به بالای ۳۰ درصد خواهد رسید؛ یعنی تا ۳۰ سال آینده از یک جامعه ۹۲ میلیون نفری، نزدیک به ۳۰ میلیون نفر بالای ۶۰ سال خواهند بود.

از سوی دیگر، در حال‌ حاضر حدود ۷۰۰ هزار دختر و پسر مجردِ بالای ۴۰ سال در کشور داریم؛ گروهی که دوره میانسالی را سپری می‌کنند و احتمال دارد هرگز ازدواج نکنند و دچار «پدیده تجرد قطعی» شوند. یعنی جمعا حدود ۷۰۰ هزار نفر دختر و پسر میانسال داریم که باید آنها را به تعداد سالمندان مجردِ آینده اضافه کرد.

جمعیت سالمندان کشور رکورد می‌زند/ چه تعداد تجرد قطعی در کشور داریم؟

بیشتر بخوانید:

اعلام آمار مرگ و میرهای امسال/ زنان یا مردان،‌کدام بیشتر فوت کردند؟

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1835538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =