مروری بر اخبار اجتماعی یکشنبه پانزدهم دی

«بانوان تنها عامل 10 درصد کل تصادفات در پایتخت هستند.» این جمله را دیروز رییس پلیس مرکز پیام راهور تهران گفته و نشان می‌دهد این تصور موجود که رانندگی مردان بهتر از زنان است، چندان هم تصور درستی نیست.
 به گزارش ایرنا و به گفته سرهنگ سعید اسماعیلی از ابتدای سال جاری تا کنون حدود 140 هزار تصادف در تهران اتفاق افتاده که 12 هزار راننده متخلف زن و 105 هزار راننده متخلف مرد بوده‌اند. او با بیان این که طی سال جاری، آمار تخلفات در سطح پایتخت به طور میانگین 17 درصد رشد داشته است، گفته خانم‌ها قوانین رانندگی را بیشتر رعایت کرده و از لحاظ سرعت مطمئنه با دقت بیشتری رانندگی می‌کنند.

 سرهنگ اسماعیلی همچنین گفته پلیس راهور تهران برای جلوگیری از ترافیک و سهولت در تردد خودروها آمادگی دارد و محدودیت ترافیکی خاصی در روزهای تاسوعا و عاشورا نداریم. به گزارش فارس، رییس مرکز کنترل ترافیک راهنمایی و رانندگی تهران البته از رانندگان و شهروندان خواسته در روزهای تاسوعا و عاشورا با خودروهای شخصی تردد نکرده و ترجیحا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

 اما مطلب دیگری که بی‌ارتباط با این روزها نیست، این که سعی کنید از خوردن نوشیدنی داغ در لیوان‌های یک‌بارمصرف پرهیز کنید. به گزارش فارس، دکتر کیمیاگر، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرده خوردن نوشیدنی‌های داغ در لیوان‌های یک‌بارمصرف سرطان‌زاست و همچنین موجب بروز افسردگی می‌شود. به گفته این متخصص تغذیه، لیوان‌های یک‌بارمصرف از ترکیبات پلیمری ساخته شده‌اند که در اثر گرما ترکیبات مونومری آزاد می‌کنند و این ترکیبات موجب افسردگی و در حالت شدیدتر سبب بروز سرطان می‌شوند. کیمیاگر همچنین اظهار کرده لیوان‌های اسفنجی یا ابری و از جنس سلولز که خودشان نیز قابل خوردن هستند، برای خوردن نوشیدنی‌های گرم و داغ مناسبند.

 اگر هم در این روزها نیاز پیدا کردید به مراکز درمانی مراجعه کنید اما تعطیل بودند زیاد نگران نباشید چون معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به تشکیل ستاد هماهنگی و برنامه‌ریزی محرم گفته از آنجا که در روزهای تاسوعا و عاشورا برخی از مراکز درمانی تعطیل هستند، پایگاه‌های سلامت شهرداری در سطح تهران برپا می‌شوند. به گزارش ایرنا، احمد نوریان همچنین از استقرار ایستگاه‌های فرهنگی با عنوان «خیمه‌های معرفت» در محل تجمع هیات‌های هر منطقه برای اقامه نماز ظهر عاشورا خبر داده که در این خیمه‌ها محصولات و خدمات فرهنگی ویژه محرم عرضه می‌شود.

 و اما تازه‌ترین آمار درباره موضوع آلودگی هوا که این روزها دیگر موضوعی تکراری شده است. آنطور که دکتر حمیدرضا جباری، فوق تخصص ریه به ایرنا گفته، بررسی‌ها نشان می‌دهد شدت آلودگی هوا باعث افزایش 30 درصدی مراجعات مردم به اورژانس‌ها و بستری شدن آنها در مراکز بهداشتی و درمانی کشور شده است. او استفاده از ماسک‌ها را موجب تنگی نفس دانسته و اعلام کرده ماسک‌ها برای پیشگیری از آلودگی هوا به داخل دهان و یا تنفس هوا چندان کمک‌کننده نیستند و بهترین راه حل قرار نگرفتن در معرض آلودگی هواست .

 مهر هم در همین رابطه از این خبر داده که دادستان کشور خواستار برخورد با مقصران در اجرای طرح کاهش آلودگی هوا شده است. با توجه به این که در چند هفته گذشته هوای تهران بارها در وضعیت هشدار و ناسالم قرار گرفته و استانداری و وزارت بهداشت موظف بودند نسبت به تشکیل کمیته بهداشت هوا و کمیته هماهنگی اضطراری آلودگی هوا اقدام کنند اما به این امر توجه نکرده‌اند، حالا دادستان کل کشور به عنوان مدعی العموم وارد عمل شده است. باید منتظر ماند و دید قصه طولانی آلودگی هوا کی قرار است به پایان برسد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =