۹ نفر
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
بررسی سودآورترین نهال گردو و بادام

با توجه به ارزش غذایی گردو و بادام و همچنین تقاضای روزافزون برای این محصولات در سراسر جهان و قیمت فروش بالای آنها، سرمایه گذاری در باغات گردو و بادام می تواند سودآور باشد.

با فرض اینکه هنگام کاشت نهال مطمئن باشید که در زمان مورد انتظار میوه می دهد، سود بالا در صورت خرید نهال گردو و بادام مناسب و زود بازده، امکان پذیر است.

نهال بادام و نهال گردو اصلاح شده به چه معناست؟

شاید از خود بپرسید که چرا خرید نهال گردو اینقدر سودآور است؟ نهال های گردو اصلاح شده در برابر برخی محدودیت های طبیعی مانند نوسانات آب و هوا و بیماری مقاوم هستند. انواع نهال گردو با شرایط آب و هوایی مختلف سازگاری دارند و در فصل بهار در برابر کم آبی یا افت دما، مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. عملکرد میوه در این درخت اصلاح شده و همچنین کیفیت و اندازه میوه بسیار خوب و با ارزش است، بنابراین گردوهای برداشت شده از باغ گردو دقیقاً هم اندازه و یک شکل هستند.

نهال گردو با ژنوتیپ برتر

یکی از انواع گردو اصلاح شده ژنتیکیدر ایران است. این درخت گردو برای آب و هوای گرم و مرطوب مناسب است.

  • نهال گردو با ژنتیپ های برتر به 600 تا 1400 ساعت دمای زیر صفر نیاز دارد.
  • پایه کوتاه بوده و تا 8 متر ارتفاع دارد.
  • در سال اول پس از کاشت میوه می دهد، اما در سال پنجم شروع به تولید سود اقتصادی می کند.
  • حداکثر عملکرد این درخت 5 تا 6 تن در هر هکتار است.
  • طول عمر آنها 80 تا 100 سال است.
  • وزن مغز، نیمی از پوست و رنگ میوه، قهوه ای روشن است.
  • پوست میوه نازک است و کاغذی نیست.
  • کود و هرس بر بهره وری و عمر اقتصادی آنها تأثیر مثبت دارد.

نهال گردو فرنور

این نوع گردو بومی فرانسه است و مقاومت خوبی در برابر سرما دارد و معمولاً در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا کشت می شود. 60 درصد وزن میوه را مغز تشکیل می دهد یعنی حدود 13 گرم. این نوع گردو رنگ روشن و طعم مطبوعی دارد. نهال فرنور خیلی سریع محصول می دهد و یک سال پس از کاشت قابل برداشت است. یک درخت بالغ 5.5 تن در هکتار محصول می دهد. طول عمر این درخت بیش از 100 سال است.

مغز های پرطرفدار و پرفروش گردو و بادام

بی شک در بین آجیل ها گردو و بادام به دلیل خواص های بی شماری که دارند جزء محبوب ترین، پرفروش ترین و خوشمزه ترین آجیل ها در کشور به حساب می آیند.

بررسی سودآورترین نهال گردو و بادام

نهالهای بادام سودآور در ایران

درختان بادام گیاهان مقاومی هستند که تقریباً در هر آب و هوایی مقاومت می کنند.می توان گفت که گیاه بادام در مناطق خشک، بیابانی و مناطق سردسیر می تواند رشد کند. البته سرمایه گذاری در باغ بادام مانند درخت گردو معقول به نظر می رسد و درخت بادام یکی از 10 گیاه برتر برای رشد در جهان محسوب می شود. پس از آماده سازی خاک برای کاشت نهال یا باغ، مهم ترین نکته انتخاب نهال مناسب است. نهال ها باید در گونه ای انتخاب شوند که با آب و هوای منطقه مورد نظر شما مناسب باشد. انواع و ارقام مختلفی از نهال بادام در بازار موجود است، در حال حاضر بادام آذر، بادام خوشه ای و بادام مارمیته سودآورترین نهال های بادام در ایران هستند و قیمت نهال آنها بسیار نزدیک به هم است.

نهال بادام آذر دیررس

بادام آذر دیررس از سایر بادام ها شکوفا می شود، بنابراین در برابر سرمای بهار مقاوم است. این نوع بادام برای کاشت در مناطق خشک و کوهستانی مناسب است. نهال بادام آذر ویژگی های مختلفی دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

ویژگی های نهال بادام آذر دیررس

  • طول آن 6 تا 8 متر است.
  • پوست آن کاغذی و با کیفیت است.
  • در سن 4-3 سالگی به ثمر می رسد، اما نتایج اقتصادی آن در سنین جوانی و از 5-7 سالگی شروع می شود.
  • اگر شرایط رشد مناسب باشد، هر درخت می تواند 30 کیلوگرم تولید کند.
  • طول عمر این درخت بادام 40 سال است.

نهال بادام خوشه ای

نهال بادام خوشه ای مقاومت خوبی در برابر کم آبی و سرما دارد به همین دلیل یکی از گونه های بادام مقاوم به شمار می رود و پوسته سختی دارد. از ساقه، پوست و برگ درختان به عنوان هیزم (سوخت) استفاده می شود.

ویژگی های نهال بادام خوشه ای

  • درختان بادام در ارتفاع 700 متری تا 1500 متری از سطح دریا رشد می کنند.
  • طول این درخت حدود 5 متر است.
  • باردهی از سال دوم شروع می شود.
  • طول عمر این نوع درخت زردآلو 25 سال است.

نتیجه گیری در مورد سودآورترین نهال گردو و بادام

ارقام اصلاح شده مانند نهال گردو و نهال بادام به دلیل مقاومت بسیار زیاد در برابر محدودیت های محیطی، کوتاه شدن زمان رسیدگی و عملکرد خوب در بین کشاورزان بسیار محبوب هستند. نهال گردو و نهال بادام از مراکز معتبر زیر نظر جهاد کشاورزی انجام شود، زیرا اطمینان از به ثمر رسیدن نهال ها در مدت زمان مورد نیاز، ریسک سرمایه گذاری در این بخش را کاهش می دهد.

بررسی سودآورترین نهال گردو و بادام

خرید نهال بادام و گردو از غرب نهال

نهالستان غرب نهال، با سالها تجربه در زمینه نهال و همکاری با مهندسان جهاد کشاورزی و با استفاده از جدیدترین متدها آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم. تمام نهال های تولید شده در نهالستان غرب نهال دارای شناسنامه و گواهی سلامت هستند.

با توجه به ارزش غذایی گردو و بادام و افزایش تقاضا برای این محصولات در سطح جهان و قیمت فروش آنها، سرمایه گذاری در راه اندازی باغ درختان گردو و بادام می تواند سودآور باشد. به شرطی که در صورت کاشت نهال مطمئن باشید که در مدت زمان تخمین زده شده به ثمر می نشیند و این کار در صورت خرید نهال گردو و بادام مناسب و زودبازده میسر می شود.

برای اطلاعات بیشتر به وب سایت gharbnahal.ir مراجعه کنید یا از طریق شماره تماس های زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید. برای تسریع پاسخگویی می‌توانید از طریق واتساپ و تلگرام با ما در تماس باشید.

09026513209 / 09352571762 / 09352571768 / 09352571792

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1836365

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =