اظهارات دوپهلوی نخست‌وزیر استرالیا درباره جنگ غزه

ایرنا نوشت: «آنتونی آلبانیز» نخست‌وزیر استرالیا در حالی که خود را طرفدار حقوق فلسطینیان خواند، تاکید کرد تاثیر استرالیا بر ایجاد هرگونه تغییری در خصومت‌ها، جنگ و اعلام آتش بس در بحران غزه بسیار محدود است.

شرکت کنندگان در تظاهرات طرفداران اسرائیل امروز بیرون ساختمان پارلمان استرالیا دولت این کشور را ترغیب کردند تا خواستار برگرداندن گروگان های اسرائیلی از سوی حماس باشد. در جلسه حزب کارگر، آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا گفت: «شهروندان غیرنظامی زیادی در غزه کشته شدند و تصدیق کرد برخی فلسطینی-استرالیایی ها احساس می کنند توجه کافی به زندگی فلسطینیان وجود ندارد. »

وی همچنین افزود درحال حاضر یهیودیان، مسلمانان و فلسطینی های استرالیایی رنج بسیاری می برند و سیاستمداران مسئولیت دارند تنش های را کاهش دهند.

باوجود این نخست‌وزیر استرالیا همچنین گفت ما باید در مخالفت خود با آنچه ۷ اکتبر ( ۱۵ مهر) روی داد صریح باشیم. اما از طرفی غیرنظامیان بسیاری نیز در آن روز در غزه کشته شدند.

نخست‌وزیر استرالیا با اشاره به اینکه در تمام عمر سیاسی خود طرفدار حقوق فلسطینیان بوده است گفت معتقد است راه پیشرفت، همکاری " سازنده " با مقامات فلسطینی است اما در ادامه افزود تاثیر استرالیا در این موضوع و ایجاد هرگونه تغییری در خصومت ها بسیار محدود است.

از آنجا که دولت فدرال استرالیا درباره آتش بس غزه کم کاری کرد، «ماریکوییل» شاخه محلی حزب کارگر در سیدنی که به نام " وارن" شناخته می شود دولت را ترغیب کرد تا از تمامی راه های دیپلماسی برای توقف بمباران استفاده کند و خواستار آتش بس فوری شد. به علاوه شاخه حزب کارگر خواستار آتش بس در غزه، حمایت بیشتر از فلسطینی های تبعه استرالیا و محکوم کردن اقدامات اسرائیل که ناقض حقوق بین المللی است شد.

پنی ونگ وزیر امورخارجه استرالیا روز یکشنبه خاطرنشان کرد: «همه ما می خواهیم قدم های بعدی را به سمت آتش بس برداریم، اما این موضوع نمی تواند یک طرفه باشد. »

در پایان گزارش گاردین آمده است برخی نمایندگان حزب کارگر از سکوت دولت درباره آتش بس به شدت خشمگین شدند.

هفته گذشته حزب سبزهای استرالیا، پس از محکوم کردن امتناع حزب کارگر از درخواست آتش‌بس فوری در غزه، جلسه سنا را ترک کردند.

تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی نیز تاکنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان، به دنبالحمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1836706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =