ترک فعل برخی دستگاه‌ها در ارائه برنامه‌ سالانه خود به شوراهای شهر

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: واحدهای شهرستانی تمامی سازمان‌ها و موسسات دولتی و عمومی غیردولتی که در زمینه ارائه خدمات شهری وظایفی را برعهده دارند، باید برنامه سالانه خود درخصوص خدمات شهری که در چهارچوب اعتبارات و بودجه سالانه خود تنظیم شده را به شورا ارائه نمایند.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، هاشم دائمی در نود و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه براساس اصل صد قانون اساسی و ماده یک قانون شوراها، شوراها برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم، تشکیل شده است، اظهارکرد: یکی از مهمترین بندهای قانونی از وظایف شوراها، بند 32 ماده 80 قانون شوراهاست که متاسفانه سال‌ها به فراموشی سپرده شده و دستگاه‌های خدمت‌رسان نسبت به اجرای آن اهتمام نمی‌ورزند.

وی گفت: به استناد بند 32 ماده 80 قانون یاد شده، واحدهای شهرستانی تمامی سازمان‌ها و موسسات دولتی و عمومی غیردولتی که در زمینه ارائه خدمات شهری وظایفی را برعهده دارند، باید برنامه سالانه خود درخصوص خدمات شهری که در چهارچوب اعتبارات و بودجه سالانه خود تنظیم شده را به شورا ارائه نمایند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: دستگاه‌های مسئول وظیفه دارند این بند از ماده قانونی را اجرا نمایند و برنامه سالانه خود را به شورای شهر ارائه کنند؛ اجرای درست این قانون باعث هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌ها، عدم اتلاف سرمایه‌های مردم، حفظ منظر شهری، جلوگیری از اتلاف منابع و موازی‌کاری در ادارات شده و زمینه‌ای برای اجرای مدیریت و خدمات یکپارچه شهری است.

دائمی با بیان اینکه برآیند این اقدامات و دستاوردها، رضایت مردمی را به همراه دارد، تصریح کرد: عدم اجرای این بند قانونی توسط دستگاه‌ها، موجبات پیگیری ترک فعل مدیران مسئول را فراهم می‌سازد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1836771

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =