آغاز نهضت توسعه گلخانه در چهارمحال و بختیاری

رئییس سازمان جهاد کشاورزی استان، از آغاز نهضت گلخانه ها استان در دولت سیزدهم، خبرداد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، دکتر حسین برزگر گفت:سطح گلخانه ها در استان قبل از دولت سیزدهم ۳۰ هکتار بود که با همت دولت سیزدهم جهش بزرگی در توسعه گلخانه ها در استان اتفاق افتاد به گونه ای در دو سال اخیر بیش از ۵۰ هکتار به سطح گلخانه های استان اضافه گردید وهم اکنون سطح گلخانه ها در استان به ۸۰ هکتار رسیده است و ۶۰ هکتار در مرحله احداث می باشد.

راه اندازی اولین واحد سورت وبسته بندی درچهارمحال وبختیاری

وی، اظهار کرد: در دولت سیزدهم اولین واحد سورت وبسته بندی در استان راه اندازی شد وهمچنین قبل از دولت سیزدهم شرکت پیمانکاری وناظر ومشاور در استان تنها یک شرکت بود که در دولت سیزدهم به ۲۰ شرکت رسیده است.

افزایش سالیانه بیش از یکصد هکتار به سطح گلخانه های استان
وی، با اشاره به اینکه، با برنامه ریزی ها واقدامات انجام شده پیش بینی می شود سالیانه بیش از یکصد هکتار به سطح گلخانه های استان اضافه گردد افزود:آغاز راه اندازی ۱۳ شهرک گلخانه ای از دیگر اقدامات مهم واثرگذار در این بخش است که در حال انجام است
.
وی، ادامه داد:گلخانه‌ها به عنوان یکی از بسترها و ظرفیت‌های تولید محصولات کشاورزی برای تامین امنیت غذایی مردم فصل جدیدی را در دنیای کشاورزی پیشرفته و امروزی برای خود گشوده اند و در سال‌های اخیر دولت و سرمایه گذاران بخش کشاورزی با درک اهمیت این موضوع، اهتمام ویژه‌ای به توسعه کشت گلخانه‌ای دارند.

آغاز انقلاب توسعه گلخانه ها درچهارمحال وبختیاری


همچنین، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: باید مراحل تولید تا بسته‌بندی محصولات گلخانه‌ای استان به صورت زنجیره‌ای و بر اساس استانداردهای صادراتی صورت بگیرد.

ابراهیم شیرانی، اظهار داشت: انقلابی که در توسعه گلخانه‌ها در چهارمحال و بختیاری آغاز شده است تنها با رویکرد صادرات‌محور و دانش‌بنیان بودن به موفقیت خواهد رسید.

وی، ادامه داد: در زمان مطالعه، طراحی و بهره‌برداری از مجتمع‌های تولیدی در بخش کشاورزی مساله بازاریابی و صادرات تولیدات این بخش مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی، تصریح کرد: ایجاد تنوع در مجتمع‌های بخش کشاورزی، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، فراوری محصولات و بسته‌بندی، نقش مؤثری در موفقیت این مجتمع‌ها در سال‌های آینده خواهد داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1837130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =