مروری بر حوادث ایران در سه شنبه 17 آبان 1390

ماجرای وحشت در باغ سبزی

روزنامه خراسان نوشت: ساعت 7:30صبح روز شنبه گذشته جوانی که غرق در خون بود و گلوی او با چاقوی تیزی به عمق نیم سانتی متر بریده شده بود هراسان خود را به کلانتری شهرک شهید رجایی رساند و در حالی که بریده سخن می گفت، راز وحشت در باغ سبزی را افشا کرد. این جوان 24ساله به سرهنگ عباس نیا (رئیس کلانتری) گفت: روز گذشته دو زن مرا به داخل منزلی در کنار «باغ سبزی» کشاندند وقتی واردخانه شدم ناگهان چند جوان ترسناک که تمام اعضای بدنشان خالکوبی بود و چاقوهای تیزی در دست داشتند دور و برم را گرفتند. من از ترس می لرزیدم و نمی دانستم چه کار کنم.آنها با تهدید به مرگ، مبلغ 200هزار تومان وجه نقدی را که همراهم بود با یک دستگاه گوشی تلفن همراه از من گرفتند و یک روز مرا در آن «لانه وحشت» نگه داشتند اما صبح روز بعد درحالی که مرا تهدید می کردند که به کسی چیزی نگویم گلویم را با یک چاقوی تیز بریدند و سپس رهایم کردند.
در پی اظهارات این جوان بلافاصله فرمانده کلانتری، ماجرا را به سرهنگ پاسدار احد کریمی (فرمانده انتظامی مشهد) اطلاع داد با توجه به اهمیت موضوع و به دستور سرهنگ کریمی، تیم ویژه ای از ماموران به سرپرستی فرمانده کلانتری برای ریشه یابی ماجرای «وحشت در باغ سبزی» به آدرس اعلام شده در خیابان کشاورز عزیمت کردند. آنان در یک عملیات غافلگیرانه و با هماهنگی مقام قضایی، وارد خانه ای درکنار باغ سبزی شدند و جوان 28 ساله ای را به همراه دختری 16ساله وزنی 22ساله درحالی دستگیر کردند که در وضعیت بسیار زننده ای قرار داشتند.
فرمانده انتظامی مشهد ضمن تایید این ماجرا درباره جزئیات این پرونده گفت: هر 3نفری که در این منزل دستگیر شدند به مواد مخدر صنعتی اعتیاد دارند و سوابق کیفری دارند.

سرهنگ پاسدار احد کریمی افزود: با اعتراف این 3نفر، ماموران انتظامی موفق شدند 4جوان دیگر را که از همدستان این باند خطرناک هستند نیز ساعتی بعد دستگیر و به کلانتری منتقل کنند. همه آنها به کریستال اعتیاد دارند و از خانه و کاشانه خود طرد شده اند.

سرهنگ کریمی افزود: دختر 16ساله ای که در این باند دستگیر شده از اهالی همان منطقه است که پس از مرگ پدرش به موادمخدر صنعتی آلوده شده است و اعضای باند از او برای به دام انداختن «طعمه ها» استفاده می کردند. زن 22ساله که قبلا با بستگان یکی از اعضای این باند ازدواج کرده و طلاق گرفته بود نیز برای مصرف موادمخدر به این مکان می آمد و این دو نفر با آرایش های غلیظ و زننده در خیابان ها حضور می یافتند و طعمه ها را برای زورگیری به این مکان می کشاندند و سپس اعضای دیگر باند با استفاده از چاقو و قمه و همچنین ایجاد رعب و وحشت، از آنان زورگیری می کردند.  

 

ارسال پیامک با هدف کلاهبرداری

روزنامه جام‌جم نوشت: اوایل آبان امسال مردی با حضور در پلیس آگاهی شهر قدس (قلعه حسن خان)‌ از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.شاکی در اظهاراتش به پلیس گفت: چند روز پیش پیامکی دریافت کردم مبنی بر این که برنده خوش‌شانس شرکت مخابرات هستم و برای تحویل گرفتن جایزه‌ام باید 10 هزار تومان هزینه پستی به یک شماره حساب واریز کنم. شاکی اضافه کرد: پول را واریز کردم، اما خبری از ارسال هدیه نشد، با مراجعه به مرکز مخابرات و بررسی موضوع متوجه شدم آنها پیامکی برایم ارسال نکرده‌اند و فرستنده پیامک، کلاهبردار بوده است. در حالی که تحقیقات در این ارتباط آغاز شده بود، افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی، شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. در مرحله بعدی معلوم شد، همه شاکیان به یک شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

با شروع تحقیقات و در بررسی شماره حساب‌هایی که شاکیان برای دریافت جوایز، پول واریز کرده بودند مشخص شد، حساب‌ها متعلق به یک مرد است که در شهر قدس زندگی می‌کند. بنابراین ماموران خانه متهم فراری را شناسایی و او را دستگیر کردند. متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی گفت: چند ماهی بیکار بودم تا این که یک روز از دوستم شنیدم برایش پیامکی ارسال شده مبنی بر این که وی برنده شرکت مخابرات شده و برای دریافت هدیه‌اش، باید به یک شماره حساب پول واریز کند. با گذشت یک هفته از واریز کردن پول، خبری از هدیه نشد و گمان می‌برد ارسال‌کننده پیامک کلاهبردار است. متهم اضافه کرد: همان‌جا بود که تصمیم گرفتم با استفاده از همان شیوه از مردم کلاهبرداری کنم تا شاید یکشبه پولدار شوم.

 

گروگانگیری بازیگر سینما

روزنامه شرق نوشت: یک بازیگر سینما وقتی نتوانست طلبش را از تهیه‌کننده بگیرد دست به گروگانگیری زد. این بازیگر که بعد از سال‌ها دوری از سینما به تازگی در یک تله‌فیلم بازی کرده بود از تهیه‌کننده مبلغ شش‌میلیون‌تومان طلبکار شد، اما وقتی نتوانست پولش را بگیرد کارگردان فیلم و دستیار او را به خانه‌ای کشاند و با همکاری دو نفر دیگر آنها را گروگان گرفت. وقتی پلیس از این ماجرا باخبر شد و به محل حادثه رفت، دید متهمان گریخته‌اند. به این ترتیب دو هنرمند آزاد شدند و کارآگاهان بعد از مدتی تحقیق و جست‌وجو هرسه متهم این پرونده را بازداشت کردند.
 

همدستی عمو و برادرزاده در سرقت از آژانس هواپیمایی

روزنامه جام‌جم نوشت: کارگر خدماتی یک آژانس هواپیمایی در تهران که با همدستی برادرزاده‌اش، 50 میلیون تومان پول و تعدادی گذرنامه مسافران را از گاوصندوق محل کارش سرقت کرده بود، همراه همدستش دستگیر شد.
هفته گذشته مردی با حضور در پلیس آگاهی تهران از سرقت 50 میلیون تومان پول و تعدادی گذرنامه از گاوصندوق آژانس مسافرتی‌اش خبر داد. در پی این شکایت، ماموران با حضور در محل کار شاکی در شمال تهران متوجه شدند سارقان به راحتی وارد آژانس شده و قفل در گاوصندوق را تخریب کرده‌اند. در مرحله بعدی تحقیقات معلوم شد، کارگر خدماتی آژانس بدون آن که تسویه‌حساب کند، دیگر به محل کارش مراجعه نمی‌کند و تلفن همراهش نیز خاموش است. در پی فرار مرموز کارگر خدماتی آژانس، او به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب قرار گرفت تا این که چند روز پیش مخفیگاه او که خانه‌ای در جنوب تهران بود، شناسایی و وی دستگیر شد.
متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی گفت: به خاطر مشکل مالی، نقشه سرقت از گاوصندوق آژانس را طراحی و به کمک برادرزاده‌ام عملی کردیم. متهم اضافه کرد: قصد داشتیم در مرحله بعدی با پس‌دادن گذرنامه‌ها اخاذی کنیم که دستگیر شدیم.

 

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 183812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • !!!!!!!!!!!! IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    1 0
    بعضي از اين حوادث انقدر عجيبه و باور نكردنيه كه غير واقعي به نظر ميرسند!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    3 0
    به دادما برسید