در شرایط کنونی، هیچکس نمی‌داند آیا این میزان حقوقی را که دارد فردا هم دارد یا نه و این عدم ثبات و آرامش نداشتن از سویی منجر به ترس از ازدواج و از سوی دیگر منجر به بداخلاقی‌های ناخودآگاه با افراد خانواده می‌شود.

مصطفی اقلیما، رییس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران در یادداشت تازه خود برای خبرآنلاین به موضوع افزایش طلاق و کاهش ازدواج و رابطه آن با وضعیت اقتصادی مردم پرداخته است.

او با اشاره به این که "مشاهده می‌شود که آمار طلاق از 5/9 درصد در 10 سال قبل به 24 درصد رسیده و افزایش چشمگیری پیدا کرده است" اینطور ادامه می‌دهد که: "در شش ماه اول امسال نیز طلاق 6 درصد افزایش داشته این در حالی است که ازدواج 5 درصد کم شده است. سوالی که در اینجا به وجود می‌آید این است که چرا چنین اتفاقی رخ داده و چه عواملی در این قضیه دخیل هستند؟"

اقلیما در ادامه اضافه می‌کند: "فقط نمی‌توان به جوان‌ها توصیه کرد که بروید ازدواج کنید و این سنت را انجام بدهید بلکه باید به شرایط اقتصادی آنها و جامعه نیز توجه کرد که آیا اصلا با این درآمدها و با این مخارج می‌توانند چنین کاری را بکنند یا نه، آن هم در شرایطی که عده‌ای بیکار هستند و حتی کار ندارند چه برسد به این که درآمد خوبی داشته باشند یا خیر."

او اینطور ادامه می‌دهد که: "در شرایط کنونی، هیچکس نمی‌داند آیا این میزان حقوقی را که دارد فردا هم دارد یا نه و این عدم ثبات و آرامش نداشتن از سویی منجر به ترس از ازدواج و از سوی دیگر منجر به بداخلاقی‌های ناخودآگاه با افراد خانواده می‌شود. این که می‌گویند باید به مردم مهارت‌های زندگی و کنترل شیوه‌های خشم و ... را آموزش داد درست است اما مساله اینجاست که تنها با آگاهی نمی‌توان کاری کرد، نمی‌توان گفت گرسنه باش ولی آگاه باش و دست به رفتار ناهنجار نزن و آرام به زندگی‌ات ادامه بده."

می‌توانید متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

45234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 183920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوان IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    9 0
    به قول مادرم بعضی چیزها اینکه باشه تا نباشه خیلی فرقه .فقط کافیست وقتی حرف میزنیم برای یک لحظه خودمون را جای دیگران بگذاریم.
  • بدون نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    11 1
    خدا خيرت بده بالاخره يكي حرف درست زد!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    10 1
    بالاخره يكي يه حرف درست زد!!!!!
  • تارخ IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    10 1
    پسران لااقل تا ازدواج نکرده اند طعم زندان را نمی چشند،نه اینکه ازدواج نکرده به دلیل پرداخت مهریه یا باید دارائی خود و خانواده شان را بدهند یا بروند زندان،عقل سلیم چه میگوید؟ هرگاه امکانات دولت در حدی بود که نیاز یک جوان را برآورده سازد،شما میتوانید جوانان را تشویق به ازدواج کنید،نه اینکه زیر ساختها در ایران مخدوش شده و شما توقع فقط افزایش آمار ازدواج را داشته باشید!!!! مهمتر از همه و اول کار مستمر و دوم مسکن غیر مهر!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    6 5
    نویسنده این متن از دشمن پول گرفته! او را اعدام کنید!!!
    • بدون نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
      3 0
      خود شما از کی پول گرفتی؟ احیانا سواره نیستی؟؟؟
  • علیرضا IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    13 1
    قبل از هرچیز دمت گرم و سرت خوش باد که اینها را گفتی ... من سال پیش قبل از هدفمندی شدن یارانه ها ازدواج کردم حالا توش موندم حقوق من 6% افزایش داشته تورم بالای 15 % بوده البته تورم رسمی ولی آنچه ما در خرید از مغازه ها میبینیم خیلی خیلی بیشتر نشون میده ... فکرش را بکن الان دو جا کار میکنم از 7 صبح تا 11:30 شب به نظرت وقتی برای خانواده هست ؟ به نظرت این اسمش زندگیه ؟
  • sirdash IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    3 0
    با این همه آمار کدخدا اینا میگن ازدواج کنید خدا روزی رسانه