تنفس مصنوعی کیهان به صادق محصولی در دفاع از پروژه خالص سازی/جریان اصلاحات با صندوق رای و رای مردم مشکل دارد

بعد از آنکه صادق محصولی به استفاده از تعبیر خالص سازی حمله کرد و حتی از رئیسی خواست در راستای این چروژه بعضی وزیران را برکنار کند، کیهان در نقش تنفس مصنوعی به حمایت از او برخاست.

کیهان نوشت: با شروع انتخابات مجلس یازدهم تاکید مدعیان اصلاحات بر روی کلمه خالص‌سازی افزایش پیدا کرد. گویا این کلمه برای سرپوش گذاشتن بر روی خرابکاری‌های گذشته‌شان است.

جریان مدعی اصلاحات مدتی‌ است با تکیه بر کلیدواژه خالص‌سازی سعی بر خودنمایی، مظلومیت و پوشش خرابکاری‌های گذشته خود را دارند. واژه‌ای که به واسطه آن هم قصد بالا آوردن خود را دارند و هم با این کار امید و رقابت را از انتخابات مجلس می‌گیرند.
تا قبل از انتخابات مجلس دوازدهم و ثبت‌نام‌های آن صحبت از عدم شرکت در انتخابات را می‌زدند. در مرحله بعد یعنی رد صلاحیت‌ها (که یکی از کمترین آمارهای رد صلاحیت در ادوار مجلس را به خود اختصاص داد) دم از خالص‌سازی می‌زنند.
این حجم از هجمه‌هایی که وارد می‌کنند تا در مسند اعمال نظر و قدرت قرار بگیرید برای چیست؟ برای جایگاهی است که خودشان می‌گویند اختیاری برای انجام کار نداریم و به ما اجازه کار نمی‌دهند؟ یا مطرح کردن خودشان در سطح جامعه با پروپاگاندای رسانه‌ای؟
جریان اصلاحات با صندوق رای و رای مردم مشکل دارد. رفتارشناسی مدعیان اصلاحات حکایت از آن دارد که این طیف نه جنبه شکست در انتخابات را دارد و نه ظرفیت پیروزی در انتخابات. به عنوان نمونه در سال 1388 این جریان سیاسی، شکست در انتخابات را نپذیرفته و «دروغ تقلب» را مطرح کرده و جشن مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات را به آشوب و التهاب بدل کرد. فعالین این طیف بعدها اعتراف کردند که «تقلب، اسم رمز آشوب بود.»

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1839720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =