بحران پیچیده در آمریکا به روایت آیت‌الله هاشمی/ اسرائیلی‌ها، حلقه محاصره را بر مردم تنگ‌تر کرده‌اند

شرق نوشت: در خاطرات آیت الله هاشمی در تاریخ ۶ آذر سال ۷۹ آمده است: در آمریکا، امروز طرفداران دو حزب دموکرات و جمهوریخواه، اقدام به تظاهرات کردند و هر یک مدعی پیروزی نامزد خود شدند و بحران پیچیده‌تر شده است.

هاشمی‌رفسنجانی در خاطرات روز ششم آذر در مورد بازدید از ساختمان جدید دانشگاه آزاد ورامین پیشوا، سخنرانی در این شهرستان و همین‌طور اخبار بین‌المللی نوشته‌است.

متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

صبح زود، برای افتتاح ساختمان جدید دانشگاه آزاد اسلامی ورامین پیشوا، حرکت کردیم. ساعت هشت و نیم رسیدیم. از بخش‌های مختلف بازدیدکردم. یک میلیون و ۹۰ هزار مترمربع زمین، با حدود ۴۰ هزار مترمربع ساختمان که ۲۵ هزار مترمربع آن با هزینه دو میلیارد تومان، امروز به بهره‌برداری رسید. حدود ۱۰ هزار دانشجو دارد. آقایان [عبدالله] جاسبی، [رئیس دانشگاه آزاد اسلامی] و مهندس طاهری، مدیر دانشگاه [واحد پیشوا] توضیح دادند. من هم در اهمیت تأسیس دانشگاه آزاد سخنرانی کردم که امروز ۸۰۰ هزار دانشجو، ۷۰۰ هزار فارغ التحصیل، ۵۰ هزار پرسنل، شش میلیون مترمربع ساختمان و ۴۵۰ مدرسه مورد نیاز مردم دارد. الواح تقدیر را اهدا کردم.

گزارش محرمانه از انتقاد مرجع تقلید معروف از سیدمحمد خاتمی /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی

به پیشوا رفتیم. مرقد امامزاده جعفر را زیارت کردیم و در جمع انبوه و پُرشور مردم حضور یافتیم؛ گرم و پُرشور بودند. امام‌جمعه و فرماندار و نماینده مجلس و فرمانده بسیج و یک دختر شهید، خیرمقدم گفتند. من هم در اهمیت منطقه ورامین و سوابق خودشان و به‌خصوص منزلت‌شان در [قیام] پانزده خرداد [سال ۱۳۴۲]، سخنرانی‌کردم. درب ضریح را بازکردند که خبر بدهند، با حضور من غبارروبی شده است. از کمک‌هایی‌که در سفر قبل، برای توسعه مرقد داده‌ام، قدردانی‌کردند. به دفترم برگشتم و تا ساعت هشت و نیم شب، کارها را انجام دادم.

امروز هم تعدادی از فلسطینی‌ها، شهید و مجروح شده‌اند و اسرائیلی‌ها، حلقه محاصره را بر مردم تنگ‌ترکرده‌اند و مانع رسیدن سوخت و برق و مواد غذایی‌ کافی می‌شوند. در آمریکا، امروز طرفداران دو حزب دموکرات و جمهوریخواه، اقدام به تظاهرات کردند و هر یک مدعی پیروزی نامزد خود شدند و بحران پیچیده‌تر شده است.

۲۱۹۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1841878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =