اخطاریه برای ۳۰۴ واحد آلاینده در اصفهان/استفاده از سوخت مازوت نداشتیم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ۲۸ روز گذشته تاکنون برای ۳۰۴ واحد آلاینده در اصفهان اخطاریه صادر شده است.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، منصور شیشه فروش، با اشاره به اینکه با توجه به تداوم شرایط پایداری جو تا پایان هفته و افزایش غلظت آلاینده‌ها، جلسه کارگروه اضطرار شرایط آلودگی هوای استان برگزار شد، اظهار کرد: روزانه جلسه کارگروه تشکیل و متناسب با شرایط درباره استان اصفهان تصمیم گیری می‌شود.

وی ادامه داد: طبق مصوبات این کارگروه طرح زوج و فرد در شهر اصفهان از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۱ اجرایی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: تیم‌های گشت و نظارت اداره کل محیط زیست استان نیز همچنان فعال خواهند بود و با هرگونه اقدامی که منجر به افزایش آلودگی هوا گردد برخورد خواهند نمود.

شیشه فروش با بیان این توصیه که افراد از تردد غیرضروری پرهیز نموده و از ماسک استفاده کنند، بیان کرد: بر اساس مصوبات این کمیته روزانه و شبانه ۱۰ تیم گشت و نظارت به صورت مستمر واحدهای آلاینده را بازدید و رصد می‌کنند.

وی ادامه داد: از ۲۸ روز گذشته تاکنون یک هزار و ۶۲ مورد بازدید از واحدهای آلاینده به صورت روزانه و ۴۷۱ مورد پایش شبانه توسط این تیم‌ها انجام شده است.

۲۷ واحد آلاینده به مراجع قضایی معرفی شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: برای ۳۰۴ واحد آلاینده اخطاریه صادر شده است همچنین ۲۷ واحد به مراکز قضایی معرفی شدند و ۱۰ واحد متخلف نیز توسط اداره کل محیط زیست استان پلمب شده است.

وی با اشاره به اینکه برای ۴۸ کوره آجرپزی غیرمجاز حکم قضایی صادر شده است و تعدادی از این کوره‌ها تعطیل شدند، ابراز کرد: همچنین نظارت مستمر بر توزیع سوخت پاک در جایگاه‌ها همچنان ادامه دارد.

شیشه فروش تصریح کرد: مطابق با بازرسی های صورت گرفته، تاکنون اداره کل محیط زیست استان گزارشی مبنی بر استفاده از سوخت مازوت در واحدهای تولیدی و صنعتی استان ارائه نکرده است.

وی گفت: تاکنون اداره کل محیط زیست استان گزارشی مبنی بر استفاده از سوخت مازوت در واحدهای تولیدی و صنعتی استان ارائه نکرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1842291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =