مژده اهدای ۳۲ گیگ اینترنت دانش آموزی؛ پیامکی که جعلی است

رئیس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی اصفهان گفت: پیامکی که به تازگی مبنی بر اهدای ۳۲ گیگ اینترنت دانش آموزی از سوی آموزش وپرورش به برخی کاربران شبکه شاد ارسال شده، نقل قولی جعلی است.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار کرد: در روزهای اخیر و با توجه به شروع آلودگی هوا و غیرحضوری شدن برخی کلاسهای درس، پیامکی برای برخی از کاربران ارسال شده که متن آن نقل قولی کذب است که به وزارت آموزش و پرورش نسبت داده شده است.

وی افزود: در این پیامک ادعا شده که با تصمیم وزارت آموزش و پرورش به هریک از کاربران نرم افزار شاد ۳۲ گیگ اینترنت در ازای پرداخت تنها دو هزار تومان تعلق می گیرد.

رییس پلیس فتای استان اصفهان افزود: همچنین در ادامه این پیامک نیز برای ترغیب بیشتر افراد به خرید این بسته گفته شد که حجم اینترنت اختصاص یافته قابل استفاده برای نرم افزارهای دیگر از جمله تلگرام، واتس اپ و دیگر شبکه ها هم هست.

وی تصریح کرد: در انتهای این پیامک یک لینک درج شده است که ورود به این لینک کاربران را به یک صفحه پرداخت جعلی هدایت کرده و آنها با این تصور که تنها با پرداخت ۲ هزار تومان امکان بهره‌مندی از ۳۲ گیگ اینترنت را خواهند داشت، نسبت به وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود اقدام می‌کنند.

سرهنگ‌ مرتضوی افزود: این درحالی است که این سایت اطلاعات کارت بانکی افراد را کپی کرده و سودجویان سایبری نسبت به برداشت غیرمجاز مبالغ بیشتر از آن اقدام می‌کنند، ضمن اینکه بسته اینترنتی هم برای کاربران فعال نخواهد شد.

وی با بیان اینکه چنین پیامکی یک اقدام جعلی با اهداف کلاهبردارانه و مجرمانه است، گفت: لازم است که کاربران به این پیامک و همچنین دیگر پیامک‌ها مشابه اعتنا نکنند و از وارد شدن به این گونه لینک‌ها خودداری کنند.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند آخرین و به‌روزترین آموزش‌های لازم در باره استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1843613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =