تکمیل فیبر نوری درشهرکرد با سرعت بیشتری انجام شود

رئیس‌ شورای اسلامی شهرکرد گفت: تکمیل زیرساخت‌های مرتبط با فیبر نوری در شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری باید با سرعت بیشتری انجام شود و در این راستا مجموعه مدیریت‌شهری شهرکرد آمادگی همکاری را دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری، مصطفی حیدری در دویست‌ و سی‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد با حضور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری، شهردار و مدیران‌شهری شهرکرد برگزار شد، گفت: از دغدغه برخی مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان به‌منظور تلاش برای تسریع در روند توسعه همه‌جانبه شهرکرد قدردانی می‌شود.

رئیس‌ شورای اسلامی شهرکرد تاکید کرد: تکمیل زیرساخت‌های مرتبط با فیبر نوری در شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری باید با سرعت بیشتری انجام شود و در این راستا مجموعه مدیریت شهری در شهرداری و شورای اسلامی شهرکرد آمادگی همکاری را دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای تامین پهنای باند منازل و کسب‌وکارها تا پایان سال آینده دسترسی ۸۰ درصد خانوارهای شهرکرد و صددرصد خانوارهای سایر شهرهای استان به شبکه فیبرنوری میسر می‌شود.

مرتضی بلالی دهکردی افزود: هزینه این طرح از محل اعتبارات صندوق توسعه فیبرنوری که در قانون بودجه ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت و اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: مقدمات اجرای طرح فیبرنوری در شهرکرد فراهم شده است و این طرح از سوی یکی از شرکت‌های اف. سی. پی. (FCP) در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری اجرا و بهره‌برداری می‌شود.

بلالی یادآور شد: این طرح از سوی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور به شرکت مورد نظر ابلاغ شده است.

صد کیلومتر فیبرنوری برای ارتقاء کیفیت اینترنت در شهرکرد اجرا می‌شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با اجرای این طرح بیشتر ترافیک اینترنت در بستر شبکه ثابت خواهد بود و این در حالی است که هم‌اکنون ۷۰ درصد بار ترافیک اینترنت در بستر شبکه همراه و ۳۰ درصد بقیه در بستر شبکه ثابت است.

وی گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال در سطح ملی برای اجرای شبکه فیبرنوری در بودجه سال ۱۴۰۲ تصویب شده است و این استان می‌تواند به هر مقداری که شبکه اجرا کند از این اعتبارات بهره‌مند شود.

بلالی تاکید کرد: عوارض حفاری به‌ازای هر متر طول اجرای شبکه فیبرنوری برای شهرکرد یک میلیون ریال هزینه دارد که این مبلغ در سایر شهرها ۵۰۰ هزار ریال به‌ازای هر متر است که این عوارض به حساب شهرداری‌ها واریز خواهد شد.

وی یادآور شد: انتظار می‌رود شهرداری شهرکرد همکاری لازم را برای اجرای این طرح با طرف قرارداد و شرکت معرفی شده داشته باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1843910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =