۰ نفر
۲۰ آبان ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۰

ایسنا نوشت:

شواهد نشان می‌دهد ارتباطات بی‌سیم وایمکس که عملا تفاوت فاحشی با DSLها ندارد، هنگام مشکلات آب و هوایی از خود عکس‌العمل نشان داده و دچار افت کیفیت می‌شود.

 

محمود زارعی - مدیر فناوری اطلاعات - در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به خدمات ضعیفی که از سوی برخی اپراتورهای وایمکس ارائه می‌شود گفت: متأسفانه زیرساخت‌های موجود در کشور جوابگوی ارائه خدمات نسل‌های 3 و 4 به صورت کامل نیست.

 

وی ادامه داد: زیرساخت متشکل از فیبر نوری تا نقاط اتصال ارتباطی و مناطق مبدأ یکی از ضروریاتی است که باید قبل از بهره‌برداری از سرویس‌های مبتنی بر امواج شکل بگیرد تا روند خدمات‌دهی و هم‌چنین مراحل میانی آن با مشکلی مواجه نشویم.

 

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: امروزه وایمکس ارایه و از اینترنت پرسرعت دم زده می‌شود اما سرعت این وایمکس‌ بیش از 128 kbps نیست و فقط اسمش ارتباطات بی‌سیم است، در حالیکه هیچ تفاوتی با DSLها ندارد و حتی در مشکلات آب و هوایی نیز از خود عکس‌العمل نشان داده و دچار افت کیفیت می‌شود.

 

زارعی معتقد است که کاربران اینترنت عصر انفجار اطلاعات به هیچ عنوان راضی نمی‌شوند که تکنولوژی ضروری و دم‌دست‌شان بیش از اندازه بزرگ و خارج از چارچوب‌های استاندارد باشد اما بازار ارتباطات بی‌سیم اینترنت در حال حاضر توسط ابزاری صورت می‌پذیرد که بسیار بزرگ بوده و علی‌رغم اینکه جهت حمل و نقل آسان به وجود آمده‌اند، عملا به این هدف دست نیافته‌اند و این موجب می‌شود که کاربر درنهایت از اینترنت تلفن همراهش استفاده کند.

 

این کارشناس حوزه فناوری اطلاعات تصریح کرد: امنیت ارتباطات بی‌سیم در حال حاضر نسبی است و هیچ تعهدی نمی‌توان داشت که ارتباطات ایمن برقرار شود؛ هیچ توقعی هم نمی‌توان داشت که استقبال از این سیستم‌ها به صورت روزافزون شکل بگیرد.

 

وی ابراز کرد: اگر هم‌اکنون شاهدیم که استفاده از اینترنت بی‌سیم و مبتنی بر نسل‌های 3 و 4 شکل نگرفته، به دلیل فقدان اطلاع‌رسانی وافر و مناسب بوده است که منجر شده است کاربران درباره وایمکس اطلاعاتی جز این نداشته باشند که ارتباطی پرسرعت است.

 

زارعی یادآور شد: باید سیستم آموزش‌های آکادمیک را از بنیان در کشور تقویت کنیم تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی قبل از ورود به حوزه‌های فنی با مشکلات و ضعف‌های هر حوزه‌ای از نزدیک آشنا شوند و زمینه‌های ارتقای جایگاه کشورمان در حوزه‌های مختلف از جمله فناوری اطلاعات به وجود آید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    6 1
    وایمکس خوبه ولی خیلی جاها مثل لواسانات و شمیرانات خیلی ضعیف هست و خیلی از مناطق را پوشش نمی دهد یا اصلا نیست.
  • کاربر وایکمس IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
    10 0
    متاسفانه این شرکتها فقط تبلیغ میکنند واز کیفیت هیچ خبری نیست برای مثال یکی از ارائه کنندگان وایمکس که ادعای پوشش سراسری در ایران را دارد در تهران که مرکز است وبیشترین جمعیت را دارد نیز قادر به پوشش شهر نیست وبر خلاف ادعا در صورتی که امکان داشته باشد باید از مودم بیرونی که بشتر از 200000 هزینه دارد باید استفاده کرد ودر واقع هزینه های خودشان را به مصرف کننده منتقل میکنند و متاسفانه وزارتخانه ذیربط نیز تنها با گرفتن مبلغی از این شرکتها به آنها مجوز میدهد وبه بقیه مشکلات آن کاری ندارد
  • بدون نام IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    4 0
    متاسفانه خیلی از مناطق را پوشش نمی دهد یا اصلا نیست و مهمتر اینکه هزینش نسبت بهlی دی اس ال خیلی بیشتره.