مشکل اساسی معلولین شهرستان دزفول کمبود امکانات است نه معلولیت

معلولیت عبارت است از هر گونه اختلال و نارسایی در ساختمان و فعالیت‌های عادی بدن مثل فعالیت‌های روانی و جسمی که موجب محدودیت‌هایی برای انجام برخی کارها در فرد می‌شود. از جمله عواملی که باعث می‌شود فردی معلول شناخته شود وجود محرومیت در یک سری توانایی‌های شخصی و نیز اختلال و ناتوانی در انجام برخی کارها است.

مهدی حلاج خوب :معمولا افرادی که به هر دلیلی دچار نقص عضو هستند و توانایی انجام بسیاری از فعالیت‌ها را همانند افراد عادی سالم ندارند به علت کمبود امکانات و شرایط نامناسب وضعیتشان از اعتماد به نفس پایینی برخوردار بوده و از مشارکت در انجام فعالیت‌های مختلف اجتماعی سرباز می‌زنند.

کمبودهایی که باعث می‌شود فرد از رفت‌وآمد با اطرافیان و انجام کارهای خود بیرون از منزل خودداری کند، چیزی نیست جز یک سری امکانات و ملزومات رفاهی و شهری که نبود آن‌ها زندگی عادی این افراد را مختل کرده است.

معلولیت از جمله عواملی است که فرد را در ایفای نقش عادی خود در جامعه و محیط خانواده با توجه به سن و جنس و عوامل اجتماعی و فرهنگی محدود می‌کند.

افراد معلول اغلب به خاطر نامناسب‌بودن سطح معابر عمومی ،خیابان‌های شهر و موانع موجود در شبکه دسترسی پیاده شهری برای رفتن به بیرون از منزل برای انجام کارهای خود با مشکلات بسیاری مراجه‌اند.

امروزه با توجه به بالارفتن سطح کیفی خدمات رفاهی در سطح شهرها اما همچنان معلولان برای حضور در اجتماع و اشتغال در آن از یک سری امکانات شهری محروم ماندند

حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت دنیا را معلولین تشکیل میدهند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1844508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =