روایت بورل از رایزنی تلفنی با امیرعبداللهیان درباره جنگ غزه

ایسنا نوشت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) از گفت‌وگو با وزیر امور خارجه ایران درباره وضعیت جنگ غزه و تلاش برای جلوگیری گسترش آن به منطقه خبر داد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا در پیامی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس از گفت‌وگو با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری ایران خبر داد و نوشت: با حسین امیرعبداللهیان درباره وضعیت غزه و کرانه باختری گفت‌وگو کردم. راهکار حل‌وفصل آن تنها می‌تواند سیاسی و مبتنی بر دو دولت باشد.

بورل در ادامه گفت: ما باید از گسترش (تنش‌ها) به منطقه جلوگیری کنیم. از ایران خواستم از نفوذ خود استفاده و به طور فعالانه برای پرهیز از هرگونه تنش‌زایی بیشتر در منطقه تلاش کند.

اظهارات بورل درباره تلاش برای جلوگیری از گسترش تنش‌ها در منطقه در پی این مطرح می‌شود که در پی جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه از جمله مباران ساختمان‌های غیرنظامی مانند مسجد، دانشگاه، کلیسا، بیمارستان و ساختمان‌های مسکونی و استفاده از تسلیحات ممنوعه، از جمله بمب‌هایی که در آن فسفر سفید به کار رفته و کشتار هزاران نفر از غیرنظامیان که بیشتر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، نیروهای مقاومت منطقه از جمله حزب‌الله لبنان حملاتی را علیه رژیم صهیونیستی انجام داده‌اند. حزب‌الله در مرزهای جنوبی لبنان چند بار با رژیم صهیونیستی تبادل آتش کرده است.

از سوی دیگر، دیگر نیروهای مقاومت منطقه مواضع آمریکا در منطقه را هدف قرار داده‌اند که از ابتدای این جنگ به حمایت تمام‌عیار از رژیم صهیونیستی پرداخته است.

ایران ضمن اعلام حمایت از حقوق جنبش مقاومت فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، بارها نسبت به گسترش جنگ غزه هشدار داده است.

وزارت خارجه ایران روز شنبه از گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و بورل درباره آخرین تحولات غزه و همکاری‌های تهران و آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داده بود.

امیرعبداللهیان با تأکید بر لزوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: ضروری است در اسرع وقت حملات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه متوقف شود و امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه فراهم گردد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1844548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =