برخورد قانونی و قضایی با مسببان آلایندگی «ذوب‌آهن»

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: پس از انتشار دود غلیظ از کارخانه ذوب آهن، بلافاصله تیم‌های اداره کل محیط زیست به این کارخانه اعزام و ضمن پیگیری از طریق مقامات قضایی با مسببان آن برخورد شد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، منصور شیشه فروش با اشاره به انتشار تصاویر مختلف از دود و غبار درکارخانه ذوب آهن اصفهان اظهار کرد: پس از انتشار دود غلیظ از کارخانه ذوب آهن، بلافاصله تیم‌های اداره کل محیط زیست به این کارخانه اعزام و ضمن پیگیری از طریق مقامات قضایی با مسببان آن برخورد شد تا به منظور تکرار این اتفاق اقدامات جدی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ تیم گشت و نظارت به منظور کنترل و برخورد با واحدهای آلاینده در اصفهان فعال هستند، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته با پایش تیم‌های گشت و نظارت ۹۱ منبع آلاینده متخلف شامل ۳۰ عملیات خاکبرداری، ۲۰ عملیات بتن ریزی، ۲۷ کوره آجرپزی و ۱۴ کارگاه تولید زغال متوقف شدند و با صاحبان آنها برخورد قانونی به عمل آمد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در این مدت چهار واحد آلاینده در شعاع ۵۰ کیلومتری پلمب و ۲۰ واحد دیگر اخطاریه دریافت کردند، تاکید کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته برخورد قانونی با ۹۵ منبع آلاینده متخلف انجام شد.

وی گفت: از شب گذشته تاکنون ۲۵۰ مورد پایش صورت گرفته و دو هزار و ۵۰۰ مورد از خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی نیز توسط پلیس اعمال قانون شدند و تیم‌های گشت و نظارت در استان اصفهان به صورت شبانه روزی و با جدیت فعالیت می‌کنند.

گفتنی است صبح امروز تصاویر مختلفی از انتشار دود و غبار در آسمان کارخانه ذوب آهن اصفهان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در پی انتشار این تصاویر روابط عمومی کارخانه ذوب آهن اصفهان علت انتشار دود غلیظ از این مجموعه را بروز نقص فنی اعلام کرد.

همچنان جای سوال وجود دارد که در شرایط خاص هوای اصفهان و در حالی که کارخانه ذوب آهن توسط محیط زیست اصفهان، از مقصران اصلی آلودگی هوا اعلام شده است، به چه دلیل این کارخانه و دیگر صنایع اصفهان همچنان با قوت به فعالیت روزانه خود ادامه می دهند؟!

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1844992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =