۰ نفر
۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹

تابناک نوشت:

شبکه خبری «سی ان ان» آمریکا در گزارشی پشت پرده به تعلیق در آمدن سوریه از اتحادیه عرب را افشا کرد .

«سی ان ان» گزارش داده است که هدف اعراب از تعلیق عضویت سوریه نه نگرانی از سرکوب مردم این کشور، بلکه ترس از قدرت گیری بیشتر ایران در منطقه بوده است .

بر اساس این گزارش ، آمریکا در ده سال گذشته خدمات شایانی به ایران کرده است ، اول از همه طالبان را سرنگون کرد و بعد نوبت دشمن دیگر ایران یعنی صدام حسین رسید و آمریکا صدام را هم از سر راه ایران برداشت .

در سال 2006، حزب الله لبنان از متحدان ایران در مقابل تجاوز رژیم صهیونیستی مقاومتی اصولی انجام داد و یک سال بعد حماس توانست فتح را از غزه بیرون کند . هم حماس و هم حزب الله از دوستان ایران هستند . همه اینها در حالی بود که پیشرفت های ایران در صنایع هسته ای هم وجود داشته و دارد .

به همه اینها باید اضافه کرد که آمریکا در حال خروج نیروهای نظامی خود از عراق و افغانستان هم هست . شرایط اقتصادی آمریکا و نزاع قدرت برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در آمریکا نیز این کشور را از مدیریت اوضاع منطقه دور نگه خواهد داشت و در چنین شرایطی و در خلاء قدرت به وجود آمده و همچنین وجود ناآرامی در کشورهای عربی ، این ایران است که به عنوان برنده نهایی  در منطقه معرفی خواهد شد.

عربستان سعودی و دیگر کشور های عربی اکنون در حال واکنش به این مساله هستند و می خواهند با منزوی کردن سوریه یکی از متحدان کلیدی ایران را در منطقه که پل ارتباطی با حزب الله و حماس هم هست را از این کشور بگیرند.

بازیگر مهم دیگر نیز که در این میان به دنبال انزوای سوریه و در نهایت عدم قدرت گیری ایران می باشد ، کشور ترکیه است . ترکیه می داند در شرایط فعلی هیچ کشورعربی در منطقه وجود ندارد که بتواند مانع قدرت گرفتن ترکیه شود ، تنها کشوری که می تواند با ترکیه رقابت کند ، ایران است و به همین جهت ترکیه هم برای کاهش نفوذ ایران در منطقه به کشور های عربی پیوسته است . 51261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =