قطع ۳۵فقره انشعاب غیرمجاز در شهرستان البرز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد ۳۵فقره انشعاب غیرمجاز در مناطق شهری و روستایی شهرستان البرز شناسایی و قطع شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ داراب بیرنوندی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین اظهارکرد: تولید و توزیع ۱۱میلیون و ۷۰۰هزار متر مکعب آب آشامیدنی در حوزه شهری، یک میلیون و ۲۰۰هزار متر مکعب در حوزه روستایی و حفر دو حلقه چاه در حوزه شهری و یک حلقه چاه در حوزه روستایی و نیز تجهیز پنج حلقه چاه تامین آب در حوزه شهری و رفع دو هزار و ۱۲۸فقره حوادث مربوطه به خط انتقال، شبکه توزیع و انشعاب از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در شش ماهه ابتدای سال جاری بوده است.

او افزود: در خصوص انشعاب‌های غیرمجاز نیز از ابتدای سال۱۴۰۲ تاکنون، تعداد ۳۵فقره انشعاب غیرمجاز در مناطق شهری و روستایی شهرستان البرز شناسایی و قطع شده است که از این تعداد ۲۳مورد جرائم وصول شده و مابقی نیز در حال طی کردن مراحل اداری و قانونی مربوطه است.

بیرنوندی گفت: در بخش بهره‌برداری فاضلاب نیز در شش ماهه اول سال جاری در شهرهای شهرستان البرز بیش ازیک هزار و ۱۰۰متر توسعه شبکه و ۳۴۶متر اصلاح شبکه انجام شده است و به بیش از ۵۸۸مورد گرفتگی و حادثه رسیدگی شده و تعداد ۱۰۷دریچه همسطح‌سازی و ۱۹۰کیلومتر شبکه فاضلاب شست‌وشو شده است و در بخش تصفیه‌خانه‌ها نیز مرحله مقدماتی حذف فیزیکی مواد تصفیه‌خانه فاضلاب شهر شریفیه با بیش از ۹۶درصد پیشرفت فیزیکی، در دهه فجر سال جاری افتتاح می‌شود.

این مسئول ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته طی شش ماه نخست سال جاری بیش از سه کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب در مناطق شهری و روستایی شهرستان البرز صورت گرفته که از میزان یاد شده، ۵۰۰متر مربوط به خط انتقال و مابقی به‌عنوان اصلاح و توسعه شبکه توزیع است.

مدیرعامل آبفای استان قزوین در پایان اظهار کرد: در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن مهرگان اولویت‌های بخش فاضلاب شناسایی و پیمانکار مورد نظر تا اواسط آذر ماه انتخاب و اجرای هفت کیلومتر توسعه فاضلاب در محل‌های تعریف شده اجرایی می‌شود و در بحث شبکه توزیع آب مسکن ملی، پیمانکار اجرای شبکه توزیع آب در حال اجرا است.

گفتنی است هم‌اکنون حوزه مدیریت امور آب و فاضلاب شهرستان البرز خدمات خود را در شش شهر و ۱۶روستا به حدود ۷۸هزار مشترک شهری و روستایی ارائه می‌کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1847293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =