غرس چهار هزار اصله درخت زیتون به یاد شهدای غزه در الموت غربی

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین از غرس چهار هزار اصله درخت زیتون به یاد شهدای غزه در اراضی روستای چرشدره از توابع الموت غربی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ شهرام هاشم‌پور، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین با اعلام این خبر گفت: به یاد ۱۰۰هزار شهید غزه و فلسطین در ۷۵سال گذشته ۱۰۰هزار نهال زیتون در ایران غرس می‌شود که در این خصوص غرس چهار هزار اصله نهال زیتون در سطحی معادل ۱۰هکتار در اراضی روستای چرشدره از توابع الموت غربی شهرستان قزوین در دستور کار قرار گرفت که روز گذشته در قالب پویش صبح زیتون عملیات اجرایی آن آغاز شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین در این مراسم گفت: قرار است در قزوین ۱۰میلیون درخت طی چهار سال کاشته شود.

محسن قاسم‌زاده، در مراسم “پویش درخت کاری صبح زیتون” که در روستای چرشدره الموت غربی از توابع شهرستان قزوین برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای غزه افزود: امروز جهان با ۳۴چالش جدی از جمله تغییر اقلیم، بیابان‌زایی، ریزگردها، تنش آبی مواجه است که باعث شد در خصوص تامین امنیت زیست‌محیطی جهان پویش یک تریلیون درخت در سراسر دنیا شکل بگیرد.

او افزود: سهم استان قزوین در این طرح، تولید و کاشت بیش از ۱۰میلیون درخت طی چهار سال است که از اسفند ماه سال۱۴۰۱ این طرح در سطح استان عملیاتی شده است.

در این مراسم به یاد مقاومت شهدای غزه، درخت زیتون که نماد صلح است در مجموعه تعاونی روستایی سبزدانه چرشدره الموت غربی کاشته شد.

این مراسم با حضور مدیر کل منابع طبیعی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارشناس معین دفتر آموزش وترویج سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مدیر ترویج و آموزش سازمان جهاد کشاورزی، مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مسئول امور بانوان، بخشدار بخش الموت غربی، مسئول اداره آموزش و پرورش بخش، معاون فنی، فرماندهی یگان حفاظت، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه، مشاور مالی واجرایی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قزوین، دهیاران بخش الموت غربی، بامشارکت تشکل‌ها واعضای تعاونی‌ها روستایی سبز دانه چرشدره الموت غربی و پرسنل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین برگزارشد.

گفتنی است پیش از این نیز اجرای طرح “کاشت یک میلیارد درخت در ایران” در استان قزوین همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1848522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =