سرپرست دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم رایانه‌ای و فناوری ارتباطات از برخورد قضائی با گردانندگان برخی سایت‌ها خبر داد

سرپرست دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم رایانه‌ای و فناوری ارتباطات از برخورد قضائی با گردانندگان برخی سایت‌ها خبر داده است که در حوادث پس از انتخابات مردم را به نحوی به اغتشاش، ایجاد ناامنی و نافرمانی‌های مدنی برای اخلال در نظم عمومی ترغیب می‌کردند.

رضا جعفری با اشاره به تأکیدات رهبری درباره خودداری رسانه‌ها از ترویج فضای تهمت، سوءظن و بدگمانی را ‌فصل‌الخطاب دانست و تصریح کرد: گاه به همان اندازه که برخی بزرگ‌نمایی‌ها ضررهای سهمناک و جبران‌ناپذیری به ما وارد می‌کند، عدم توجه به مصادیق ریز و جزئی نیز ممکن است لطمات غیرقابل جبرانی ایجاد کند، لذا توجه به آنچه که در قالب خبر، مقاله و حتی جزئی‌ترین مطالب یک رسانه، سایت، روزنامه و... منتشر می‌شود، امری ضروری است.

سرپرست دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم رایانه‌ای و فناوری اطلاعات درخصوص ضرورت تشکیل کمیته یا هیأتی ویژه برای رسیدگی به اقدامات سایت‌هایی که موجب ترویج فضای تهمت در جامعه می‌شوند، اظهار کرد: در حال حاضر مراجعی از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی هستند که اقدامات این قبیل سایت‌ها را رصد می‌کنند و بررسی اقدامات این سایت‌ها در حال حاضر متولیان خاص خود را دارد. در دادسرای تهران نیز شعب تخصصی برای این کار در نظر گرفته شده و اگر ضرورتی برای افزایش این شعب احساس شود قطعاً از سوی قوه قضائیه‌ این کار انجام خواهد شد، لذا به نظر نمی‌رسد که قوه قضائیه برای برخورد با این مسائل باری اضافه را بر نظام تحمیل کند و تشکیلات جدیدی سازماندهی کند که یا در قانون پیش‌بینی نشده و یا خارج از حیطه اختیارات دستگاه قضائی است.

جعفری در مورد برخورد قضائی با برخی سایت‌ها در جریان حوادث پس از انتخابات گفت: در جریان حوادث پس از انتخابات گزارشات و شکایاتی علیه برخی سایت‌ها مطرح شد که پرونده مربوط به سایت‌های خبری به دادسرای مربوطه ارجاع و در آنجا بررسی‌ها پیرامون تخلفات احتمالی به جریان افتاد اما یکسری سایت‌ها وجود داشت که لزوماً خبری نبودند اما محتوای آنها در جهت ترغیب و تحریک مردم به ناامنی، اغتشاش و حتی نافرمانی‌های مدنی برای بر هم زدن نظم عمومی بودند و به امنیت جامعه لطمه وارد می‌کردند.

سرپرست دادسرای ناحیه 31 تهران به گردانندگان برخی سایت‌ها هشدار داد و افزود: در حال حاضر تیم‌های رصد متخصص و زبده‌ای در حال بررسی فضای سایبر هستند و اگر فعالیت سایت‌هایی به ضرر نظام و مردم باشد، قطعاً آن را گزارش می‌کنند؛ ضمن آنکه خود مردم نیز می‌توانند با مشاهده چنین سایت‌هایی اعلام گزارش یا طرح شکایت کنند تا برخوردهای لازم با آنها صورت گیرد.

پیش از این در پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات کسانی که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری و متعاقب اعتراض‌های پس از آن دستگیر شده‌اند، نماینده دادستانی به آسیب‌شناسی فضای سایبر و جنگ روانی رسانه‌های بیگانه و کشورهای غربی با استفاده از فضای اینترنت علیه کشورمان پرداخته و با اشاره به این‌که هم‌اکنون فناوری نوین زندگی بشر را تحت‌تأثیر خود قرار داده است، اینترنت را به عنوان یکی از عوامل تهدید خوانده بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 18497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
    0 0
    گرا : همين امروز كيهان گفته محسن رضايي مي خواهد شوراي نگهبان را بي اعتبار كند. آقايون رصد خانه بسم ا... .
  • بدون نام IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۳
    0 0
    فکر کنم اول باید فارس و کیهان و رجا نیوز را رصد کنند