ارتش روسیه که زمانی ارتش دوم دنیا محسوب می شد ، حالا سخت به دنبال راهی است تا بتواند آمادگی فیزیکی سربازانش را حفظ کند.

امیررضا نوری زاده:وزیر دفاع این کشور روز دوشنبه گزارش هایی مبنی بر خرید تازه ترین سلاح برای ارتش را تکذیب کرد. این سلاح البته چیزی بجز راکتهای بدمینتون نیست. روزنامه «ایژوستیا»ی روسیه پیش از این از آغاز قریب الوقوع یک برنامه سراسری در ارتش روسیه برای بالا بردن مهارت سربازان با استفاده از ورزش بدمینتون خبر داده بود.این ورزش با رویکرد اخیر مردان شماره یک و دو روسیه – دمیتری مدودوف و ولادیمیر پوتین –به محبوبیت دست یافته و وزارت دفاع قصد دارد حدود ده هزار راکت و ده ها هزار توپ بدمینتون خریداری کند تا مطمئن شود سربازانش همچنان در مرز آمادگی قرار دارند. الکساندر شپلف، مدیر سازمان آمادگی فیزیکی وزارتخانه به این روزنامه گفته بود:«در این ورزش همان عضلاتی به کار گرفته می شود که برای پرتاب نارنجک و چاقو استفاده می شوند. به این خاطر ورزش بدمینتون برای تمامی سربازان مفید است . اما مسلسلچی ها و تک تیراندازها با تعقیب توپ بدمینتون می توانند ورزش چشم کنند و دید و سرعت عملشان را بهبود ببخشند.»
این مقاله جدی، سوژه جدیدی برای مسخره کردن مدودوف و پوتین در کشور شد والبته به محبوبترین گزارش سایت روزنامه ایژوستیا هم بدل شد. مدودوف ماه گذشته در ویدئویی به تمجید از این ورزش پرداخته بود و صحنه هایی از بازی او و پوتین هم در این ویدئو دیده می شد.
وزارت دفاع روسیه در تکذیبیه ای که برای روزنامه ها ارسال کرد، نوشت:«بدمینتون ورزش رسمی نیروهای مسلح روسیه نیست و به طور ویژه در برنامه آمادگی جسمانی پرسنل وجود ندارد .چاپ چنین گزارشهایی حیرت آور است و احتمالا بدمینتون بازی کردن تک تیراندازها از تخیلات روزنامه نگاران بوده است . »
با این حال روزنامه ایژوستیا همچنان روی گزارشش پافشاری می کند و اعلام کرده وزارت دفاع همیشه اخبار این وزارتخانه را که به شکل رسمی اعلام نشده باشد، تکذیب می کند.دو منبع دیگر هم این خبر را تایید کرده اند و طرح بدمینتون حقیقت دارد.
منبع: Guardian
251 43

کد خبر 185112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =