مروری بر حوادث ایران در چهارشنبه 25 آبان 1390

نجات از طناب دار با رضایت اولیای دم

روزنامه خراسان نوشت: رضایت اولیای دم سبب شد مردی که 7 سال قبل دوستش را با ضربات چاقو از پا درآورده بود از طناب دار رهایی یابد. این حادثه روز 9 فروردین ماه سال 83 به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران گزارش شد و آنان را در برابر یک معمای جنایی پیچیده قرار داد. شواهد نشان می داد جوانی به نام حبیب قربانی حمله مرگبار چند سارق شده و بر اثر ضربات متعدد چاقو جان باخته است. زمانی که مأموران به ساختمانی نیمه کاره در خیابان شریعتی که این حادثه در آن جا رخ داده بود رفتند با جسد حبیب رو به رو شدند که آثار ضربات متعدد چاقو بر بدن وی کاملا هویدا بود. تحقیق از نزدیکان مقتول نشان داد او همراه چند کارگر ساختمانی دیگر در آن جا کار می کرده و شب ها را نیز در همان جا می گذرانده است.
یکی از شاهدان این ماجرا درباره این جنایت به پلیس گفت: «من، حبیب و چند نفر دیگر چند ماه بود که در آن جا کار می کردیم. چند ساعت قبل ناگهان 7 نفر که چاقو به دست داشتند وارد ساختمان شدند و به ما حمله کردند. آن ها می خواستند اموالمان را سرقت کنند. به همین دلیل ما هم با آن ها درگیر شدیم اما یکی از آن ها که با حبیب گلاویز شده بود با چاقواش چند ضربه به او زد و همراه دوستانش از آن جا فرار کرد.» به دنبال ثبت این اطلاعات کارآگاهان برای دستگیری عاملان این جنایت به تکاپو افتادند.
در جریان این بررسی ها فاش شد جوان قاتل حمید نام دارد و او نیز یک کارگر ساختمانی است که بعد از این حادثه ناپدید شده است. نداشتن جا و مکان مشخص کارگران ساختمانی، شناسایی مخفیگاه قاتل فراری را دشوار می کرد. با این حال تلاش مأموران در شاخه های مختلف ادامه یافت اما نتیجه ای به دست نیامد و قاتل فراری توانست خود را از دید پلیس پنهان کند. با گذشت 7 سال از گشوده شدن این پرونده، به دست آمدن اطلاعاتی درباره مخفیگاه قاتل فراری بار دیگر پرونده را به جریان انداخت. کارآگاهان جنایی پایتخت پی بردند حمید مخفیانه در ساختمانی نیمه کاره در جنوب تهران زندگی می کند. به دست آمدن این سرنخ کافی بود تا مأموران در عملیاتی ضربتی مخفیگاه متهم را محاصره و وی را پس از 7 سال دستگیر کنند.
زمانی که حمید پشت میز بازجویی نشست منکر قتل شد و گفت از این ماجرا بی اطلاع است اما در ادامه شهادت چند نفر از شاهدان وی را وادار به بیان واقعیت کرد. در چنین شرایطی پرونده این جنایت به شعبه 1156 مجتمع قضایی بعثت ارسال شد و روز دوشنبه وی در دادگاه در برابر اتهام قتل عمد از خود دفاع کرد. او مدعی شد ضربه چاقو را ناخواسته به حبیب زده و نیت اش کشتن او نبوده است. وی همچنین با ابراز پشیمانی از این کار از اولیای دم درخواست عفو و بخشش کرد. در ادامه جلسه اولیای دم که پیش از این خواستار قصاص قاتل شده بودند از خواسته شان منصرف شدند و اعلام کردند از خونخواهی گذشت می کنند. به این ترتیب قاضی گیوکی با بررسی محتویات پرونده، حمید را به لحاظ جنبه عمومی جرم به تحمل سه سال حبس محکوم کرد.

 

 

زورگیری به بهانه پرسیدن آدرس

روزنامه شرق نوشت: اعضای یک باند زورگیری که سوار بر دو موتوسیکلت در خیابان‌ها پرسه می‌زدند و طعمه‌هایشان را به بهانه پرسیدن آدرس به تله می‌انداختند، دستگیر شدند.
دو نوجوان 16 و 17 ساله چند روز قبل با مراجعه به کلانتری سیدخندان به ماموران گفتند، دقایقی قبل در یکی از خیابان‌های فرعی همان اطراف پول نقد و گوشی تلفن همراهشان توسط چهار سرنشین دو دستگاه موتوسیکلت با تهدید چاقو به سرقت رفته است. ماموران کلانتری با اطلاع از این موضوع و با توجه به اینکه سرقت‌های مشابهی در روزهای گذشته از سوی سرنشینان دو دستگاه موتوسیکلت طرح هوندا در همان محدوده انجام شده بود، بلافاصله خیابان‌ها را زیرنظر قرار دادند.
با مشخصاتی که از سوی دو نوجوان مالباخته در اختیار ماموران قرار گرفته بود، لحظاتی بعد یکی از گشت‌های کلانتری در خیابان خواجه عبدالله‌انصاری موفق به شناسایی متهمان شدند و هر چهار نفر را دستگیر کردند. این متهمان که 20 تا 23 سال دارند، توسط دو پسر نوجوان شناسایی شدند و در بازرسی بدنی از آنها گوشی‌های تلفن همراه مسروقه کشف و به مالباختگان تحویل داده شد. همچنین تعدادی دیگر گوشی‌های تلفن همراه سرقتی متعلق به چند نفر دیگر از شهروندان از این چهار نفر به دست آمد. در ادامه به دستور دادیار شعبه چهارم دادسرای ناحیه 27 تهران، متهمان به کارآگاهان مبارزه با زورگیری پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران تحویل داده شدند.
با تجمیع پرونده‌های زورگیری مشابه و دعوت از مالباختگانی که توسط سرنشینان دو دستگاه موتوسیکلت مورد سرقت قرار گرفته بودند، تعدادی از این افراد در همان یکی، دو روز نخست متهمان را شناسایی کردند. یکی از این مالباختگان به افسر پرونده گفت: در منطقه تهرانپارس در حال صحبت کردن با گوشی تلفن همراه بودم که یک دستگاه موتوسیکلت با دو سرنشین در کنارم توقف کرد و سرنشین عقب از موتور پیاده و به بهانه پرسیدن آدرس به من نزدیک شد. من هنوز گوشی دستم بود و داشتم این سارق را راهنمایی می‌کردم که آن شخص چاقویی را از جیبش درآورد و در همان لحظه موتوسیکلت دیگری با دو سرنشین دیگر کنارم توقف کرد و بعد از زورگیری، گوشی‌ام را گرفتند و هر چهار نفر بلافاصله با موتورهایشان از آنجا فرار کردند. به این ترتیب ده‌ها نفر علیه این چهار سارق اعلام شکایت کردند و مشخص شد، خیابان‌های تهرانپارس، نارمک، سیدخندان، گلبرگ، رشید، میدان نبوت و... محل فعالیت این باند بود.
سرهنگ رضا موذن، رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران با اعلام اینکه تحقیقات از چهار جوان دستگیرشده و تلاش برای شناسایی تمامی مالباختگان ادامه دارد، گفت: پس از دستگیری این چهار نفر میزان شکایات و وقوع سرقت زورگیری از شهروندان در محدوده موردنظر به شدت کاهش پیدا کرده و به نظر می‌رسد، تعداد مالباختگان بیشتر از افرادی باشد که تاکنون مراجعه کرده‌اند. بنابراین از شهروندانی که به روش مشابه و در شرق و شمال تهران در ماه‌های اخیر از آنان سرقت شده دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان دستگیر شده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

 

 

جسدی که 12روز در یک خانه آویزان بود!

روزنامه خراسان نوشت: جسد حلق آویز جوان 30ساله ای که دچار فساد نعشی شدیدی شده بود ظهر روز گذشته در مشهد کشف شد.
ساعت 12ظهر روز گذشته زنگ تلفن همراه قاضی ویژه قتل عمد به صدا درآمد و ماموران انتظامی از کشف جسد حلق آویزی در بولوار توس مشهد خبر دادند. در پی دریافت این خبر بلافاصله، قاضی اسماعیل شاکر به همراه گروه بررسی صحنه جرم و پزشک قانونی به محل حادثه واقع در توس 87 عزیمت کرد. با حضور مقام قضایی، تحقیقات در این باره آغاز و مشخص شد که از مرگ جوان 30ساله حدود 10 تا 12روز می گذرد جوان یاد شده با گذاشتن یک چهارپایه پلاستیکی، خود را با استفاده از طناب سفیدرنگ از میله بارفیکسی که به چارچوب در اتاق نصب شده بود حلق آویز کرده بود. این درحالی بود که تلویزیون و اجاق گاز منزل نیز روشن بود.
یکی از بستگان نزدیک متوفی در این باره گفت: از حدود 6ماه قبل، متوفی از همسرش جدا شده بود که یک ماه قبل این منزل را خرید. وی اضافه کرد: آخرین بار او را حدود 2هفته قبل دیده بودیم و دیگر از او اطلاعی نداشتیم تا این که تصمیم گرفتیم روز تعطیل را کنار هم باشیم. این مرد جوان تصریح کرد: بعد از این که منزل او را پیدا کردم با کمک صاحبخانه در را باز کردیم اما متاسفانه با جسد حلق آویز او در منزل مواجه شدیم و بلافاصله مراتب را به نیروهای انتظامی اطلاع دادیم.
با توجه به این که جسد دچار فساد نعشی شدیدی شده بود پزشک قانونی پس از معاینه مقدماتی اعلام کرد بین 10 تا 12روز از مرگ این جوان می گذرد. به دستور قاضی ویژه قتل عمد، جسد این جوان برای انجام آزمایش ها و تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی حمل شد و تحقیقات قضایی برای روشن شدن انگیزه متوفی از اقدام به خودکشی ادامه یافت.

 

 

سانحه دلخراش رانندگی در مشهد 4 کشته و 2 مجروح بر جای گذاشت

روزنامه خراسان نوشت: طی یک تصادف رانندگی در محور مشهد-شاندیز، 4 تن از هموطنانمان کشته و 2 تن دیگر نیز مجروح شدند. رئیس مرکز هدایت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأیید این خبر گفت: این سانحه تأسف بار عصر روز دوشنبه در محور مشهد-شاندیز هنگامی رخ داد که 2 دستگاه خودرو پراید و پژو پارس به شدت با یکدیگر برخورد کردند.
طاهرزاده افزود: شدت تصادف به حدی بود که خودروهای سواری مچاله شده بودند. وی اضافه کرد: در پی اعلام این حادثه به مرکز فوریت های پزشکی 115، بلافاصله نیروهای اورژانس به محل اعزام شدند و پیکرهای خون آلود یک مرد و یک زن را که به شدت مصدوم شده بودند برای مداوا به بیمارستان طالقانی منتقل کردند. وی تصریح کرد: در این سانحه 3 سرنشین صندلی عقب پژو که بین 20 تا 25 سال سن داشتند به همراه راننده جوان پراید بر اثر شدت تصادف جان باختند. کشته شدگان این حادثه 3 مرد و یک زن بودند. علت این حادثه خونین از سوی کارشناسان راهنمایی و رانندگی در دست بررسی است.
 4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =