رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با اعضای یک هیئت مصری تاکید کرده است اتحاد مصر و ایران، تضمین کننده محو رژیم صهیونیستی و مهار آمریکا خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاين، روزنامه الیوم السابع مصر متن گفتگوی اعضای یک هیئت مصری با دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر ماه سپتامبر آنها به تهران برای شرکت در کنفرانس بیداری اسلامی را منتشر کرده است.
گزيده سخنان رئيس​جمهور در اين نشست را به نقل از مهر بخوانيد:
·         اتحاد مصر و ایران، تضمین کننده محو اسرائیل و مهار آمریکا است.
·         به دنبال میانجیگری قطر میان خود و آمریکا نیستیم، مشکلات ما با آمریکا ریشه ای است و حل آن از طریق میانجی یا با چنین شیوه های امکان ندارد.
·         از شصت سال پیش تا کنون، انگلیس دنباله رو آمریکا بوده است، انگلیس در این حالت همانند یک گربه کوچکی است که آن را به گردن شتر بزرگ آمریکا بسته اند و این رابطه هرگز برای ما اهمیت ندارد و مهمتر اینکه هرگز ما ایرانی ها را نمی ترساند.
·         هیچ اختلاف سیاسی بين ايران و مصر وجود ندارد و غرب فتنه گر همواره برای اختلاف افکنی و شکاف میان ما و ایجاد تردید و وحشت میان ما تلاش می کند، زیرا غرب اطمینان دارد که وحدت مصر و ایران برای محو اسرائیل و مهار سلطه جویی و سیطره جویی آمریکا و دیگر کشورهای استعمارگر کفایت می کند، بیایید کمی منتظر بمانیم، چرا که روزهای آینده صحت سخنانم را اثبات خواهد کرد.
·         من این نظرم را علنا بیان و بارها تاکید کردم که مردم باید با حکامشان در یک میز بنشینند تا به توافق درباره امور خودشان دست یابند، و هیچ دخالت خارجی نباید در کار باشد، اما قتل و خشونت از طرف هر که باشد، مشکل را پیچیده تر می کند، حاکم باید به مطالبات مردم خود گوش فرا دهند، اما در خصوص سوریه، ما از همه طرفها خواستیم به نوعی تفاهم دست یابند و برای نزدیک کردن دیدگاههای حکومت و مخالفان تلاش می کنیم، زیرا خشونت فرصت دخالت را به غرب از طریق نیروهای ناتو می دهد که به همه سوریها اعم از حکومت و مخالفان زیان وارد خواهد کرد، ایران به طور مشخص در مسئله سوریه برای نزدیک کردن دیدگاهها میان حکومت و مخالفان تلاش می کند.
·         ما در مسائل داخلی سوریه دخالت نمی کنیم، ولی با تمام طرفها برای رفع اختلافات در تماس هستیم، نکته مهمتر اینکه ما تلاش می کنیم مانع کسانی شویم که به طرفهای درگیر کمک تسلیحاتی می کنند تا امور پیچیده نشود، ما از دخالت دیگران جلوگیری می کنیم، ولی تنها در محدوده باورمان به حق ملتها در تعیین سرنوشتشان دخالت می کنیم.
·          ما کشور مقتدر و توانمندی هستیم که هر روز در معرض(تهدید) جنگ است، اما همچنان پایدار و ایستاده ایم و هیچ چیز نمی تواند مسیر پیشرفت یا اهداف ما را متوقف کند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =