۷۰درصد از بار معادن در قزوین بارنامه ندارند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: ۷۰درصد از بارهای معدنی در حال عبور از راه‌های استان قزوین بارنامه ندارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ جواد حق‌لطفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در نشست هم‌اندیشی با پلیس راه که همزمان با هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری برگزار شد، اظهارکرد: علاوه بر عمر طولانی آسفالت راه‌ها و حجم تردد بالای خودروها، عبور بارهای غیرمجاز یکی از عوامل اصلی تخریب رویه راه‌ها و بروز خسارت مالی به این سرمایه عظیم ملی است.

او با اشاره به حمل سالانه ۱۱میلیون تن بار تجاری و ۱۰میلیون تن کالای معدنی و مصالح ساختمانی از ۲۶۰معدن فعال در استان، گفت: یکی از موضوعات مهم در این حوزه، عبور بدون بارنامه خودروهای معادن در جاده‌ها است تا جایی که در حال حاضر تنها ۳۰درصد بارهای معدنی با بارنامه حمل می‌شوند.

حق‌لطفی با بیان اینکه ۳۱درصد از راه‌های این استان بر اثر عبور بارهای بیش از حد استاندارد و تردد خودروهای معادن نیاز به بهسازی دارند، گفت: بر اساس قانون بودجه امسال ۲۵درصد از وصولی حقوق دولتی معادن باید برای بهسازی جاده ها تخصیص یابد.

این مسئول ادامه داد: از سوی دیگر نیز هر استانی که موفق به اخذ ۱۰۰درصدی بارنامه شود اعتبارات متمم نگهداری و بهسازی راه ها به همان استان تخصیص خواهد یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با قدردانی از همکاری پلیس راه در نظارت و کنترل حمل بار در جاده‌ها، خواستار افزایش و تقویت این همکاری‌ها برای نظارت بر حمل و جابه جایی کالا و اسناد حمل و شناسایی خودروهای بدون بارنامه در راه‌ها در جهت جلوگیری از تخریب رویه راه‌ها و جبران خسارت‌های وارد آمده به آن شد.

او در ادامه بر آمادگی هرچه بیشتر تیم‌های راهداری در هنگام بارش برف تاکید کرد و گفت: در زمان بارش برف و کولاک باید با سناریوی درست و تصمیم به موقع و آمادگی کامل تلاش کنیم تا راه‌های اصلی استان حتی برای لحظه‌ای مسدود نشوند.

حق‌لطفی افزود: در زمان بارش برف اولویت برفروبی و نمک پاشی ابتدا با راه های شریانی و اصلی و سپس فرعی و روستایی است و این موضوع به استانداری و فرمانداری‌ها نیز اعلام شده تا پیش از بازگشایی راه‌های شریانی و اصلی نمی‌توان اقدامی برای بازگشایی راه‌های روستایی کرد و در زمان بارش نیز رانندگان برای تردد در راه‌های روستایی حتما باید زنجیر چرخ داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از رانندگان خواست هنگام تغییر شرایط آب و هوایی و بارش برف ضمن استعلام وضعیت جوی راه‌ها از سامانه۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها در صورت سفرهای ضروری با رعایت فاصله طولی از خودروها و سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1851854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =