یک سناریوی غافلگیرکننده؛ اگر پوتین ناپدید شد تعجب نکنید!

یک مقام سابق سیا می گوید ولادیمیر پوتین در یک کودتا بر سر جنگ اوکراین برکنار خواهد شد.

ابوالفضل خدائی: گمانه زنی ها از آینده سیاسی پوتین رهبر روسیه همچنان ادامه دارد. جک دیواین کهنه سرباز سیا می گوید اگر رهبر ۷۱ ساله روسیه همین فردا ناپدید شود تعجب نخواهد کرد.

مجله سان که با این جاسوس آمریکایی گفتگو کرده می نویسد ترس از کودتا در کرملین از زمان آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین طولانی شده و شکاف فزاینده ای در بین سیاستمداران ایجاد کرده است.

با اینکه روسیه و پوتین ماجرای شورش گروه واگنر به رهبری یوگنی پریگوژین را پشت سر گذاشتند، نگرانی همچنان پابرجاست. کارشناسان هشدار می دهند که پوتین ممکن است تولد بعدی خود را نبیند چرا که ترجیح می دهد "همه چیز را با هفت تیر طلایی خود تمام کند" تا اینکه با کودتا تحقیر شود.

به گفته جک دیواین، احتمال کودتا از حلقه درونی وی در حال افزایش است زیرا او با چشم انداز "بن بست دائمی" در اوکراین روبرو می شود.

یک سناریوی غافلگیرکننده؛ اگر پوتین ناپدید شد تعجب نکنید!
جک دیواین کهنه سرباز سیا

ان‌بی‌سی نیوز: جنگ اوکراین، پوتین را قوی‌تر می‌کند

پوتین سیگنال مذاکره داد

پوتین: آمریکا به‌عمد روسیه و اروپا را درگیر کرد تا به هدفش برسد

دیواین که ۳۲ سال برای سازمان سیا کار می کرد اظهار داشت: این تعجب آور خواهد بود. همیشه چیزی است که ما آن را" قوی سیاه "می نامیم که از ناکجاآباد سردر می آورد. به عقیده او اگر برخی عناصر در دولت بخواهند تصمیمی علیه رهبر روسیه بگیرند آن را اجرایی خواهند کرد و اگر پوتین ناگهان غیب شود چیزی عجیبی نیست.

وی تصریح کرد که مشکلات از زمانی آغاز می شود که بن بستی شکل بگیرد و زمانی است که هم اکنون در آن قرار داریم. این یک قیام به نظر نمی رسد و چیزی شبیه به کودتا در کاخ خواهد بود.

دیواین معتقد است که پوتین به طور فزاینده ای غیرقابل پیش بینی و خطرناک شده و با حمله به اوکراین بذر مرگ سیاسی خود را کاشت.

رهبر روسیه در این راستا به دنبال ادامه جنگ در زمستان و رو در رو کردن سربازان خود با چرخ گوشت است

شهر ویران شده  آودیوکا دروازه ای به شهر اصلی دونتسک که ۱۲ مایل به شرق است، به کشنده ترین نقطه جنگ تبدیل شده زیرا پوتین سعی در شکستن بن بست دردناک دارد.

دیواین معتقد است که با ادامه جنگ، محبوبیت پوتین همچنان رو به زوال خواهد بود اما این مانعی برای توقف جنگ ایجاد نمی کند. او به هر قیمتی که شده کار خود را بدون توجه به پیامدهای انجام می دهد.

وی توضیح داد: هرچه تلفات بیشتر و خشونت بیشتر برای شهروندان روسیه قابل مشاهده باشد، مردم کمتر تمایل دارند که درگیر شوند. او در جذب نیرو کار سختی خواهد داشت، اما بالاخره روسیه است. او راهی برای این کار پیدا خواهد کرد. دست آخر او با نیروهایش را ساماندهی خواهد کرد اما دیگر جنگ محبوبیت خود را از دست داده است.

دیواین معتقد است که پایان درگیری تنها زمانی آغاز می شود که جنگ به بن بست رسیده و هر دو طرف خسته باشند.

وی اضافه کرد: او از اوکراین رانده نشده است، اما این سکون به معنای پیروزی نیست. اوکراینی‌ها به آنها سرزمینی نمی‌دهند. پوتین هم عقب‌نشینی نمی‌کند. اما می توانید دما را پایین بیاورید. وقتی همه متوجه می شوند که هیچ امیدی برای پیروزی پوتین وجود ندارد آنها مجبور هستند به سمت فروکش کردن جنگ حرکت کنند. پوتین از نظر فنی نمی‌بازد. قرار نیست او را به روسیه برگردانند. هر کسی که منتظر آن است امیدهای واهی دارد. اما فکر نمی‌کنم خیلی دور باشد. فکر می‌کنم سال آینده تقریباً شاهد یک بن‌بست دائمی خواهیم بود.

علیرغم پیش‌بینی فروپاشی پوتین در یک کودتا، دیواین معتقد نیست رئیس‌جمهور روسیه در انتخابات ۲۰۲۴ شکست خواهد خورد.

وی معتقد است که ایران، روسیه و چین باید مورد توجه قرار گیرند چرا که می خواهند به اتحاد خود محوریت ببخشند. می توانیم تصور کنیم که روسیه چگونه در حمله حماس به اسرائیل در آن نقش ایفا کرد.

وی در پایان گفت: توانایی های توسعه طلبانه پوتین در حال حاضر روانی و سیاسی است و من فکر می کنم او در جهان غیر اروپایی در حال پیشرفت است.

*منبع: سان / ترجمه: ابوالفضل خدائی

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1851856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    ما منتظریم
  • ابی ابی IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    122 3
    جاسوس احمق همه ابر قدرتها از یک قماشید
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    از وقتی پوتین گفته جزایر مال امارات باشه شما چه تحلیل‌های جالبی پیدا می‌کنید وگزارش می دید دیگه از سفارت مسکو جان برکفان عاشق روس پله شماران وزارت خارجه نمی ترسید؟؟؟
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    120 4
    جک دیواین نه، جک دیوانه
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    دیکتاتورها هرگز ناپدید نمیشوند بلکه مانند صدام و دیکتاتور لیبی ومصر با ذلت وخفت و مفتضحانه دستگیر میشوند وبه اشدمجازات میرسند
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    127 8
    اعتماد به سقف یانکیها ریشه در ژنتیک آشوبگران و اراذل قرون وسطی دارد که آمریکای کنتاکی! را ( سوخاری کردن سرخپوستان بنده خدا) سرزمین آمال خود برای بهره مندی از آخرت عشق و حال می دانستند :) یعنی ارباب استاد همه فن حریف کدخدا پیشگو و ... فقط خود خود اینها هستند!
  • ali IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    108 8
    یک عزیزی هم چند ماه پیش از بیماری سخت پوتین گفته بود و فرموده بوده تا یک ماه دیگه کارش ساخته اما الان چند ماه از اون وعده گذشته و روز بروز سر حال تر میشه.راستی سازمان سیاه کودتای ترکیه را چطوری پیش بینی کرده بودند ؟؟؟ راستی سازمان سیاه برای ایران هم خیلی پیش بینی داشته بود هر دفعه هم تعجب میکردیم و باز از تعجب در میامدیم.
  • ناشناس IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    8 119
    حالا یه پیش بینی از عادی ترین شهروند ایرانی؛ شاید پوتین نتونه دیگران رو زیر پا له کنه اما میتونه کل دنیارو با خودش به قهقرا ببره و مظمئنا روزش برسه اینکارو خواهد کرد.
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    112 5
    آرزو برجاسوسان عیب نیست😂😂
  • ابی IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    122 6
    واقعا خبر انلاین خیلی مسخره است این خبر های مسخره را از کجا در می اورید یک روز بدا یک روز فلان
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      1 0
      عقده گشایی از نوع غربگداییه دیگه
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    1 0
    روسیه کارهاش حساب کتاب داره .مثل آمریکا گاوچران ها رییس جمهور نمی شوند و سیصد سال تمدن بیشتر دارد
  • شاه پور IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 1
    سابقه کودتا و بزکناریسزارها و ریس جمهور ها رارتش سرخ انجام میدهد