برگزاری یک مسابقه تیراندازی در کرمانشاه با تجهیزات امانی

مسابقات تیراندازی جام خبرنگاران در حالی برگزار شد که اسلحه‌های موجود در سالن امانی بودند.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، مسابقه تیراندازی در بخش جام خبرنگاران ظهر امروز یکشنبه (۳ دی ماه) در سالن شهید ابوالحسن یاری در هیأت تیراندازی استان کرمانشاه برگزار شد.

در این رقابت ۱۴ نفر از آقایان و ۱۲ نفر از بانوان خبرنگار استان کرمانشاه به رقابت پرداختند و در نهایت در بخش آقایان، یحیی بیابادی سردبیر و عکاس خبرگزاری مهر، کمیل نظری عضو هیئت تحریریه خوربران کرمانشاه و مسعود دریابار خبرنگار پایگاه خبری فر نیوز و در بخش بانوان، کوثر همتی عضو هیئت تحریریه خوربران، زهرا جدی خبرنگار خبرگزاری تابناک و محبوبه علی آقایی خبرنگار خبرگزاری ایسنا کرمانشاه به ترتیب رتبه نخست، دوم و سوم را کسب کردند.

هفت اسلحه‌ اوراقی، تنها تجهیزات هیأت تیراندازی کرمانشاه

آرش نیکبخت رئیس هیأت تیراندازی استان کرمانشاه در نشست خبری که در حاشیه این مسابقه در سالن تیراندازی شهید ابوالحسن یاری برگزار شد، اظهار کرد: از دی ماه سال ۱۴۰۱ با همت همکاران و مسئولین فدراسیون ورزشی استان اقدامات موثری برگزار شد.

وی افزود: برگزاری اردوی تیم ملی در استان کرمانشاه به مدت ۱۰ روز که برای اولین بار رقم خورد، برگزاری دوره مربیگری درجه یک که به میزبانی فدراسیون تیراندازی انجام شد و حدود ۴۰ شرکت کننده از سراسر کشور در این دوره شرکت کردند.

رئیس هیأت تیراندازی استان کرمانشاه تصریح کرد: از اردیبهشت ماه سال جاری حدود ۱۲ مسابقه برگزار کردیم، همچنین مسابقات استانی ادارات برگزار شد و تعدادی از افراد شاخص این مسابقات به مرحله کشوری راه یافتند.

وی بیان کرد: انتخابات تیراندازی مردادماه سال جاری برگزار شد، بنده انتخاب شدم؛ ما تفاهم‌نامه‌ای با فدراسیون تیراندازی، اداره ورزش و جوانان و استانداری کرمانشاه بستیم که یک‌سری از این تعهدات اجرایی شد و برای استان کرمانشاه بسیار موثر و مفید بود.

نیکبخت خاطرنشان کرد: تعداد ۷۰ قبضه سلاح ورزشی از فدراسیون تیراندازی برای واگذاری به ورزشکاران دریافت شد که این تعداد سلاح‌های ورزشی هوماک بودند که در رشته اهداف پروازی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: راه‌اندازی ۲ خط به همراه تجهیزات سلاح‌های بادی و فنری در روستای شهرستان‌ها از جمله اسلام‌آباد غرب، سرپل ذهاب و دالاهو از جمله برنامه‌ها بود؛ همچنین تیم المپیاد را به مسابقات کشوری اعزام کردیم و توانستیم برای نخستین بار مقام چهارم کشوری را کسب کنیم.

رئیس هیأت تیراندازی استان کرمانشاه گفت: کسب مقام دوم مسابقات قهرمانی کشور در بخش تیمی آقایان از جمله دستاوردها بود؛ همچنین لعیا محمدی در بخش انفرادی بانوان مقام دوم و محمد رسول عفتی در بخش انفرادی آقایان مقام سوم را با سلاح تپانچه کسب کردند.

نیکبخت افزود: از جمله برنامه‌های آینده، میزبانی هیأت ما برای مسابقات لیگ منطقه یک کشوری در تاریخ پنجشنبه ششم دی ماه است، همچنین برنامه مربیگری درجه سه را داریم که در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تجهیز سالن ورزشی امام خمینی (ره) که از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۴۰۱، سه بار مورد سرقت قرار گرفت و در بخش اهداف پروازی، سال ۱۴۰۰ اعتباری را در اختیار کرمانشاه قرار دادند که بخش اعظمی از مراحل اتمام آن باقی مانده است، با اتمام آن می‌توان شکارچیان را از حوزه طبیعت خارج و به حوزه ورزش وارد کرد.

معضل کمبود تجهیزات در هیأت تیراندازی کرمانشاه

رئیس هیأت تیراندازی استان کرمانشاه گفت: یکی از بزرگ‌ترین معضلات هیأت ورزشی استان کرمانشاه کمبود تجهیزات و امکانات مانند سلاح است که با توجه به قیمت تپانچه که حدود یک میلیارد و ۷۰۰ و تفنگ حدود ۳ میلیارد ریال است هزینه سرسام آوری است.

وی افزود: درخواست ما از مسئولین استانی این است که در کنار هیأت تیراندازی استان باشند و به ما کمک کنند، زیرا کسب مدال المپیک توسط کرمانشاه دور از انتظار نیست، ما در حال حاضر در فدراسیون تیراندازی استان سه تیرانداز ملی پوش داریم.

برگزاری یک مسابقه تیراندازی در کرمانشاه با تجهیزات امانی

وجود سلاح‌های امانی در دست تیراندازان

نیکبخت در خصوص سلاح‌های موجود گفت: ما هفت قبضه سلاح داریم که بیش از یک سال است هر هفت قبضه برای تعمیر به تهران فرستاده شده‌اند، با توجه به وارداتی بودن تجهیزات سلاح‌ها مشکل واردات قطعه برای تعمیر سلاح‌ها را داریم.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۶ قبضه سلاح امانی از دستگاه‌های مختلف دریافت کرده‌ایم که به صورت موقت بتوانیم از آنها به عنوان جایگزین سلاح‌های هیأت تیراندازی استان استفاده کنیم.

رئیس هیأت تیراندازی استان کرمانشاه تصریح کرد: از سال ۱۳۹۰ تا کنون هیچ سلاحی توسط هیأت تیراندازی استان خریداری نشده، در سالن تیراندازی مجموعه امام خمینی (ره) حداقل ۱۰ قبضه و برای این سالن ۱۰ قبضه‌ دیگر سلاح نیاز داریم.


نیکبخت خاطرنشان کرد: شهرستان‌ها را نیز باید در نظر گرفت، تلاش ما بر این است که هیأت تیراندازی شهرستان‌ها نیز فعال شود، انتظار ما اختصاص ۲ قبضه سلاح به هر شهرستان است که بتوانند فعالیت خود را آغاز کنند، هم اکنون ۲ قبضه سلاح به شهرستان اسلام‌آباد غرب اختصاص یافته است.

فروش سلاح به تیراندازان

وی ادامه داد: ۷۰ قبضه سلاح ساچمه زن از فدراسیون تیراندازی کشور به استان کرمانشاه اختصاص یافت که در قالب فروش به تیراندازن داده شد، قیمت هر قبضه سلاح ۲۴۰ میلیون ریال است.

رئیس هیأت تیراندازی استان کرمانشاه گفت: دی ماه سال ۱۴۰۱، هیأت تیراندازی استان کرمانشاه مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال بدهی داشت و سایت تیراندازی دهکده المپیک مورد سرقت قرار گرفته بود، برنامه ما برای بعد از راه اندازی سالن امام خمینی (ره) راه اندازی سایت تیراندازی دهکده المپیک است.

وی بیان کرد: با توجه به وجود سه سالن در مجموعه ورزشی امام خمینی (ره) قرار ما بر تجهیز سالن امام تا پایان سال جاری است، درست است که سلاح نداریم، اما می‌توانیم سلاح‌های بادی و فنری را تهیه کرده و سالن را تجهیز کنیم.

رئیس هیأت تیراندازی استان کرمانشاه تصریح کرد: رشته اهداف پروازی از ورزش‌های پرهزینه‌ است، اگر فردی بخواهد روزانه یکصد عدد فشنگ بزند هر جلسه برای او ۲۵ میلیون ریال هزینه در بر دارد، در نتیجه تجهیز سالن امام خمینی (ره) برای تیراندازان بسیار به‌صرفه است.

وی ادامه داد: بازسازی سایت دهکده المپیک منوط به تخصیص اعتبارات است، حداقل ۵۰ میلیارد برای این بازسازی نیاز است و اگر این اعتبار برسد عملیات بازسازی آغاز می‌شود.

نیکبخت عنوان داد: طبق وعده‌های مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه، سه روستای دیگر از شهرستان‌های استان تا پایان سال تجهیز خواهند شد.

ترغیب شکارچیان به حضور در مسابقات تیراندازی

وی در خصوص هدایت شکارچیان به ورزش گفت: با طرحی که عنوان و تا حدودی با آن موافقت شد، حیواناتی مانند کبک پرورشی برای شکارچی در طبیعت رها می‌شوند، یا شکارچی آن‌را شکار می‌کند یا کبک در طبیعت باقی می‌ماند.

رئیس هیأت تیراندازی استان کرمانشاه تشریح کرد: ۲ دوره مسابقات برای شکارچیان برگزار شد که در آن به عنوان جایزه گوسفند به آنها داده شد، یعنی شکارچی که در طبیعت بز و میش شکار می‌کند با اهداف پروازی سود بیشتری می‌برد.

نیکبخت تاکید کرد: در حال حاضر هیچ مجوزی برای اسلحه شکاری از سوی سازمان محیط‌زیست صادر نمی‌شود، در نتیجه شکارچی برای شرکت در مسابقات به همراه خانواده ترغیب می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد بسیار محدودی شکارچی غیرمجاز در سطح استان وجود داشته و عمده شکارچیان در انتظار ساخت سایت دهکده المپیک برای شرکت در مسابقات هستند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1852312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =