علی لاریجانی با اشاره به تحریکات اخیر اتحادیه عرب علیه سوریه تاکید کرد: کشورهایی که علیه سوریه اقدام می کنند خوش سرنوشت نخواهند شد .

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مجلس پیش از بازگشت از سفر یک روزه​اش از خوزستان به تهران، در جمع طلاب خوزستانی شهر اهواز گفت: قطعا در سوریه باید اصلاحاتی انجام شود و خود ما هم بارها این موضوع را به برادران سوری گفته​ایم اما وضعیت این کشور با خیلی از دیگر کشورهای منطقه قابل مقایسه نیست.
به گفته وی، با اجرای نقشه های آمریکا علیه سوریه توسط برخی کشورهای منطقه، نقطه سیاهی در کارنامه شان خواهد ماند . شرایط و تحولات منطقه به دلیل بالارفتن آگاهی های سیاسی است و قطعا در آینده اثرگذار خواهد بود .
گزیده سخنان وی را به نقل از ایرنا بخوانید:
·         هم اکنون وضعیت ژله سیاسی را در منطقه می بینیم. آمریکایی ها از این که دیکتاتورهای منطقه از دست آنها خارج شده و مردم بیدار شده اند دستپاچه شده اند و نمی خواهند قدرت های جدیدی مقابل خواست آنها در منطقه شکل بگیرد .
·         برخی صاحبنظران آمریکایی به اوباما در خصوص جلوگیری از تشکیل حکومت های دیگری در منطقه با پیروی از مدل حکومتی ایران توصیه​هایی کرده اند و گفته​اند که فشار بر ایران را از طریق پرونده هسته ای و حقوق بشر بیشتر کنند. این ادبیات آنها نشان می دهد که حقوق بشر ابزاری سیاسی و توخالی است .
·         90درصد مسائل گفته شده در گزارشگر ویژه حقوق بشرعلیه ایران خلاف اعتقادات مبانی دین مبین اسلام است . در این گزارش آمده است که چرا در ایران اعدام و قصاص وجود دارد یا همجنس بازی آزاد نیست !در حالی که قصاص و نفی همجنس بازی براساس اسلام است . سئوال ما از کشورهای حامی این گونه قوانین این است که شما چرا همجنس بازی را قبول دارید ؟ و این چه رفتاری است که در پیش گرفته اید ؟
·         شبی که آمانو گزارش خود علیه ایران را منتشر کرد آقای منو شمیر سخنگوی رژیم صهیونیستی گفت خوشحالیم که همه گزارش هایی که اسرائیل به آژانس داده بود در گزارش آمانو آمده است و این خود نشان می دهد که این گزارش ارزشی ندارد.
·         هیچ کس داستان سرایی آمریکایی ها در خصوص ترورسفیر عربستان در این کشور توسط سپاه قدس را نپذیرفته است .
·         تهدیدات نظامی اسرائیلی ها علیه ایران را نباید خیلی جدی گرفت . هرچند باید در برابر دشمن همیشه آماده بود اما آنها جراتش را ندارند چون می دانند با یک حریف خیلی سخت طرف هستند .حمله اسرائیل به ایران مانند این نیست که تیری در تاریکی رها کنند و بروند.اینجا جای اینطور بازیگری ها نیست .
·         موکدا عرض می کنم که دشمن تمام تلاش خود را برای تخریب جایگاه حساس ولی فقیه و رهبری به کار بسته است .
·         انتخابات مجلس نهم بسیار مهم و حساس است. انتخابات می تواند به عنوان یک بازدارندگی در صحنه عمل کند و هر چه مشارکت بیشتر باشد این بازدارندگی بیشتر است . همه نهادهای مسئول در انتخابات باید تلاش کنند تا مشارکت در انتخابات بالا برود و مجلس از حضور افراد صاحبنظر در رشته های مختلف بهره مند شود .
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =