ایسنا نوشت: فیلم‌ منتشر شده در فضای مجازی، سقوط تقویت‌کننده موشک «لانگ مارچ ۳بی» چین را نشان می‌دهد که در یک منطقه جنگلی به زمین می‌افتد.

فیلمی که «اندرو جونز»(Andrew Jones) روزنامه‌نگار حوزه فضا در حساب ایکس خود منتشر کرد، ظاهرا یکی از تقویت‌کننده‌ها را نشان می‌دهد که در یک منطقه جنگلی افتاده است. این ویدئو یک انفجار را نشان می‌دهد. همچنین، گزارش‌هایی در مورد لاشه تقویت‌کننده دیگر منتشر شدند که گفته می‌شود در نزدیکی یک خانه فرود آمده است.

وجود گاز یا دود قهوه‌ای مایل به قرمز که نشان‌دهنده تتروکسید نیتروژن است، در هر دو رویداد مشاهده می‌شود. همچنین، یک گاز زردرنگ که احتمالا نتیجه مخلوط شدن سوخت دی‌متیل‌هیدرازین با هواست، در کنار ساختمان دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مرحله اول موشک لانگ مارچ ۳بی و چهار تقویت‌کننده جانبی آن، از ترکیب سوخت هایپرگالیک هیدرازین و تتروکسید نیتروژن استفاده می‌کنند. هم اکسیدکننده تتروکسید نیتروژن و هم سوخت دی‌متیل‌هیدرازین، خطرات جدی برای سلامتی دارند.

این اولین بار نیست که تقویت‌کننده‌های موشکی مرتبط با پرتاب ماهواره‌های بیدو در نزدیکی مناطق مسکونی سقوط می‌کنند. گزارش‌ها حاکی از این هستند که در سال ۲۰۱۹، یک تقویت‌کننده پس از پرتاب شدن به زمین افتاد و خانه‌ای را ویران کرد. همچنین، چین بارها به دلیل سقوط موشک بزرگ «لانگ مارچ ۵»(Long March 5) و ایجاد زباله‌های فضایی مورد انتقاد قرار گرفته است.

چین محل‌های پرتاب داخلی دارد که به زباله‌های موشک امکان می‌دهند تا در اقیانوس فرود بیایند. اخطارهای عمومی مبنی بر تخلیه، پیش از پرتاب این موشک‌ها صادر می‌شوند تا به ساکنان در مورد خطرات احتمالی ناشی از سقوط بقایای موشک هشدار دهند.

پنجاه و هفتمین و پنجاه و هشتمین ماهواره‌های بیدو که قرار است پرتاب شوند، به عنوان پشتیبان عمل می‌کنند و خطرات عملیاتی سیستم «بیدو-۳»(Beidou-3) را کاهش می‌دهند که از ماهواره‌هایی در مدار میانی زمین، مدار زمین‌ایستا و مدار زمین‌همگام تشکیل شده است. این شبکه ماهواره‌ای، پوشش مداوم و پایدار سیگنال را برای سیستم‌های ناوبری جهانی چین تضمین می‌کند.

بیشتر بخوانید:‌

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1854599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =