۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دختر مجرد بالای ۳۰ سال در ایران

مبلغ نوشت: «امیرحسین بانکی‌پور» نماینده مجلس شورای اسلامی، آمار دختران مجرد بالای ۳۰ سال را ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرده و گفته، نزدیک به چهار میلیون و ۶۰۰ هزار دختر و پسر مجرد در جامعه داریم که جای نگرانی برای افزوده شدن بر این گروه هدف وجود دارد.

به گزارش «مبلغ»- «امیرحسین بانکی‌پور» نماینده مجلس شورای اسلامی، آمار دختران مجرد بالای ۳۰ سال را ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرده و گفته، نزدیک به چهار میلیون و ۶۰۰ هزار دختر و پسر مجرد در جامعه داریم که جای نگرانی برای افزوده شدن بر این گروه هدف وجود دارد.

براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، تعداد دختران مجرد ۱۵ سال به بالا در کشور پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفر، دختران مجرد بالای ۲۰ سال سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر، دختران مجرد ۴۰ سال به بالا ۴۲۶ هزار نفر و دختران مجرد ۴۵ سال به بالا ۲۴۲ هزار نفر بوده است.

در سالیان گذشته مهمترین موضوع‌هایی که در جامعه حتی گریبان جوانان را گرفته مسایل اقتصادی و نداشتن توانایی مالی برای ازدواج، تهیه مسکن و اشتغال بوده است. به گفته برخی جامعه‌شناسان، اگر از میان ۱۲ میلیون مجرد در کشور حتی سه میلیون خانواده تشکیل و یک فرزند هم به دنیا آورده شود ۱.۵ میلیون ولادت در کشور افزوده خواهد شد و همین موضوع از پیری و سالمندی جامعه جلوگیری خواهد کرد.

منبع:شیعه نیوز

بیشتر بخوانید:

افزایش ۵۰ ساله‌هایی که ازدواج نمی‌کنند/ «دختران و پسران از ۳۵ سال بگذرند احتمال اینکه مجرد بمانند زیاد است»

راهکار جوانی جمعیت پایین آوردن سن ازدواج است

ثبت ازدواج ۲۰هزار دختر کمتر از ۱۵ سال در ۹ماه

برنامه‌های ناکارآمد در حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1854635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =