تغییر شهردار ، هر لحظه که شورا اراده کند قابل انجام است/ نامه یکی از معاونین وزیر کشور صرفا یک گردش کار بود

جلسه امروز دو شنبه 11 دی ماه با موضوع برکناری شهردار اهواز و انتخاب سرپرست جدید ، باز هم بدون نتیجه و به دلیل عدم حضور برخی از اعضای شورای شهر خاتمه یافت.

خبرآنلاین - اهواز : سید محمد علی پورموسوی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز در جمع خبرنگاران گفت : وظیفه شهردار آرایش ، هماهنگ و منظم کردن شهر است . پورموسوی در مصاحبه با خبرنگار خبرآنلاین گفت : سمت شهرداری در هر شهر یا کلانشهری که باشد یک پست صرفا خدماتی است نه سیاسی و تغییر آن حتی در روز آخر سال هم نه تنها ضربه ای به شهر وارد نمی کند بلکه در بسیاری موارد تغییر به نفع شهر است. این تغییر به معنی دمیدن یک روح جدید ، هماهنگی جدید و به لحاظ روانی داشتن تاثیر بسیار مثبت بر کارکنان شهرداری خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد : ما نمایندگان مردم هستیم و اعتقاد ما این است که حق را همیشه باید گفت و از آن دفاع کرد و گره زدن تغییر شهردار با موضوعات پایان سال ، کنگره شهدا ، و ... یک بحث انحرافی بوده و هیچ ارتباطی به این موضوع ندارد و این قیاس درستی نیست.

وی در ادامه با اشاره به اعتراض زارع زاده عضو دیگر شورا درباره صحبت یکی از شهروندان در صحن علنی شورا گفت : اینجا صحن علنی شورایی است که از طرف مردم انتخاب شده اند و جلسه هم تمام شده بود این شهروند پس از پایان جلسه شروع به صحبت کرد لذا نمیتوان جلو صحبت شهروندان را گرفت و ما باید ظرفیت شنیدن افرادی که به ما رای داده اند ه رچند مخالف ما و سلیقه ما هم باشد را داشته باشیم.

پورموسوی افزود :این جلسه برای رسمیت یافتن باز هم به نتیحه نرسید و فردا باز هم برای رسیدن به نتیجه راس ساعت ده در همین سالن این جلسه برقرار خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال مربوط به گزینه بعدی جهت تصدی سمت شهردار اهواز گفت : استان ما استان زرخیزی به لحاظ نیروی انسانی است و از این لحاظ در کشور دارای در رتبه های بسیار بالایی قرار دارد لذا گزینه بعدی ما پس از رضا امینی شهردار کنونی قطعا بومی خواهد بود و ما در یک ماهی که فرصت خواهیم گرفت ، قطعا گزینه مناسب و در خور کلانشهر اهواز را معرفی خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز در ارتباط با نامه یکی ازمعاونین وزیر کشور درباره شهردار اهواز گفت این نامه دستوری نیست و صرفا گزارش یک گردش کار بوده و صرفا توصیه ایست ، اما دلایل بیشتری غیر از سکونت خانواده شهردار و خود وی در اهواز (مدرک تحصیلی شهردار اهوازو... ) برای این برکناری وجود دارد.

وی در پایان گفت : تمامی جلساتی که مرتبط با برکناری شهردار اهواز برگزار میگردد به دلیل اهمیت و نیاز به شفاف سازی برای شهروندان ، بصورت علنی برگزار میگردد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1855448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =